• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98050703215
  • خبرنگار : 71506

بهمن عسگری: می‌خواهم حریفانم را در المپیک غافلگیر کنم/ مدیریت شهرام هروی فوق‌العاده است

بهمن عسگری: می‌خواهم حریفانم را در المپیک غافلگیر کنم/ مدیریت شهرام هروی فوق‌العاده است

دارنده مدال طلای جهان کاراته با بیان این که از کسب مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا راضی نیست، گفت: هدف نهایی من ارائه بهترین نمایش در المپیک ۲۰۲۰ است.

بهمن عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با کسب مدال برنز همراه بود، اظهار کرد: در شرایط بسیار خوبی چه به لحاظ بدنی و یا روحی عازم این مسابقات شدم و هدفم چیزی جز کسب مدال طلا نبود اما در نهایت نتوانستم به هدفم برسم و نتیجه آن چیزی نبود که انتظارش را داشتم. متاسفانه خودم از کسب مدال برنز ناراحتم چرا که همه از من با توجه به توانایی‌هایی که دارم انتظار مدال طلا را داشتند و به عنوان نفر نخست رنکینگ باید طلا می‌گرفتم.

کاراته‌کا وزن ۷۵- کیلوگرم ایران افزود: به لحاظ کسب امتیاز سهمیه المپیک توانستم با مدال برنز به امتیاز خوبی برسم و جایگاهم را در صدر رنکینگ استحکام ببخشم. هدف نهایی من کسب سهمیه المپیک و پس از آن درخشش در این آوردگاه بزرگ است بنابراین برای رسیدن به این هدف بزرگ کم نخواهم گذاشت.اردوی تیم ملی از ۹ مرداد آغاز می‌شود و با تمام توان خود را برای حضور در رویدادهای پیش رو که نزدیکترین آن لیگ جهانی ژاپن است، آماده خواهیم کرد.

این دارنده مدال طلای جهان با تاکید بر رشد کشورهای آسیایی در کاراته، گفت: دیگر مثل سابق نیست که راحت به فینال مسابقات آسیایی برسیم و مدال‌ها را درو کنیم. کاراته المپیکی شده و کشورهای زیادی بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در دیدار نیمه نهایی به مصاف نیشیمورای ژاپنی رفتم که نفر دوم رنکینگ است و تجربه بالایی دارد. در این مبارزه اشتباهاتی داشتم که در نهایت به شکست من انجامید  و باید این اشتباهات را برای رویدادهای بزرگتر برطرف کنم. باز خدا را شکر می کنم که این اشتباهات در رویداد جهانی یا المپیک اتفاق نیفتاد. البته در سمت جدول من رقابت‌ها بسیار سخت و سنگین بود اما در سوی دیگر جدول نماینده عربستان به راحتی به فینال رسید.

عسگری با بیان این که هدف نهایی او کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ است، گفت: با نگاهی به رشته‌های رزمی دیگر می‌بینیم بعضا نفراتی که عنوان‌دار و با تجربه هم بودند اما در المپیک نتوانستند نتیجه‌ای را که همه انتظار دارند بگیرند. همه این‌ها برای من درس بزرگی است و باید همه تجربه‌ام را به کار گیرم تا بدون اشتباه به هدفم برسم. هر چند برای من کسب سهمیه المپیک به عنوان نفر نخست رنکینگ اهمیت زیادی دارد اما در نهایت مهم این است که جزو ۴ نفر نخست باشم تا به المپیک برسم.

نفر نخست رنکینگ وزن ۷۵- کیلوگرم با بیان این که برنامه ویژه‌ای برای حضور در المپیک دارد، گفت: هدفم این است در المپیک با شیوه‌ای کاملا متفاوت برابر حریفانم مبارزه کنم. حریفانم با شیوه مبارزه من بخوبی آشنا هستند و نمی‌خواهم با همین شیوه فعلی برابر آن‌ها قرار بگیرم و غافلگیر شوم. آن‌ها به اندازه کافی از من شناخت دارم و نمی‌خواهم در المپیک برای حریفانم تکراری باشم. لازمه این کار این است که خیلی بیش‌تر به دانشم اضافه کنم تا آن‌ها را برابر رقبا رو کنم.

عسگری با قدردانی از زحمات رییس فدراسیون کاراته برای حمایت‌هایش از تیم ملی کاراته گفت:هیچ‌وقت شرایط به این شکل نبوده که در اعزام‌ها، هتل، تغذیه و رفت و آمد تا این حد راحت باشیم. از کادر فنی تیم ملی هم تشکر می‌کنم. کادر خوبی داریم و همه زحمت می‌کشند تا بهترین نتایج را بگیریم. امیدوارم مسوولان ورزش با حمایت‌های بیش‌تر زمینه را برای آرامش و تمرکز هر چه بیش‌تر تیم ملی کاراته فراهم کنند تا با خیالی آسوده برای حضور در المپیک و کسب مدال حرکت کنیم.

او خاطرنشان کرد: شهرام هروی به عنوان سرمربی تیم ملی مدیریت فوق العاده‌ای دارد و به‌خوبی تیم را مدیریت می کند. لازم است نفراتی مثل آنالیزور و ماساژور نیز به ترکیب کادر فنی اضافه شوند تا برای المپیک هر چه بیش‌تر حرفه‌ای شویم و با شناخت کافی از حریفان به میدان برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha