• سه‌شنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98050703630
  • خبرنگار : 90047

تعطیلی ۱۴ ساله استخر شهید حیدرنیا بخاطر ضعف مدیریتی

تعطیلی ۱۴ ساله استخر شهید حیدرنیا بخاطر ضعف مدیریتی
استخر مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا

رییس اداره ورزش و جوانان شمال غرب تهران با بیان این که آماده واگذاری استخر شهید حیدرنیا به بخش خصوصی هستیم، گفت: استخر مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا مدت ۱۴ سال است که به دلیل تغییرات مدیریتی و نبود بودجه تعطیل شده است.

علی ایلکا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا دارای زمین فوتبال و ۲ سالن بزرگ چند منظوره است که زمین چمن مصنوعی آن را دو سال پیش برابر مصوبه مجلس و هیات وزیران مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، با هماهنگی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران به بخش خصوص واگذار کردیم تا سکوها را بازسازی و چمن مصنوعی خوبی را پهن کنیم، در حال حاضر زیرسازی و نورپردازی خوبی انجام شده و سرویس بهداشتی و رختکن آن ساخته شده و تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری است. همچنین ۲ سالن دیگر این مجموعه ورزشی را به هیات بسکتبال استان تهران و بخش خصوصی به مدت یکسال واگذار کردیم که در صورت رضایت این قرارداد تمدید می‌شود.

وی گفت: با توجه به این که مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا بیش از ۶۰ سال قدمت دارد بیشتر بخش‌های آن مخروب شده و نیاز به بازسازی دارد، یکی از این بخش‌ها استخر مجموعه است که به دلیل نبود بودجه و تغییرات مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، این استخر به مدت ۱۴ سال تعطیل و مخروبه شده است.

مدیر اداره ورزش و جوانان شمال غرب اضافه کرد: سال گذشته و امسال طی نامه‌نگاری که با مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران داشتم به وی تاکید کردم که با توجه به مصوبه مجلس و هیات وزیران و وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، اعلام آمادگی کردم که اگر قرار است استخر سرپوشیده، همراه با سالن بدنسازی و... ساخته شود به ۵ میلیارد تومان بودجه نیاز است اما اگر فقط به دنبال بازسازی استخر باشیم با ۲ تا ۳ میلیارد می‌توان استخر را بازسازی کرد، البته این بستگی به آن دارد که وزارت ورزش بخواهد این بودجه را تزریق کند یا این که برای واگذاری به بخش خصوصی استخر را به مزایده بگذاریم.

ایلکا خاطرنشان کرد: متاسفانه نه تنها استخر مجموعه ورزشی شهید حیدرنیا بلکه در حال حاضر استخر مجموعه ورزشی حجاب نیز همین شرایط را دارد و سالهاست که به خاطر نبود بودجه رها شده و قابل استفاده نیست. همچنین در مجموعه ورزشی شهید ورزنده واقع در میدان شمشیری، مجموعه ورزشی شهدای کن در منطقه ۵ و شهید خوراکیان زمین‌هایی وجود دارند که به دلیل تخریب قابل استفاده نیستند و شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

وی گفت: طی نامه‌نگاری که با رضا گل محمدی داشتم به او اعلام کردم که برای بازسازی و نگهداری این اماکن ورزشی در صورت صلاحدید مجوز واگذاری به بخش خصوصی را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند تا مزایده این چند اماکن ورزشی را زودتر برگزار کنیم تا شرایط این اماکن ورزشی به دلیل فرسودگی حادتر از این نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha