• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98060603140
  • خبرنگار : 71624

در بیستمین کنگره رویان مطرح شد

از پیشنهاد ملک‌زاده به رویان تا لزوم توجه به اخلاق در آئین‌نامه‌های ناباروری

از پیشنهاد ملک‌زاده به رویان تا لزوم توجه به اخلاق در آئین‌نامه‌های ناباروری

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: به پژوهشگران و همکارانمان در پژوهشگاه رویان پیشنهاد می‌کنم در زمینه ژن‌درمانی نیز فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده در مراسم اهدای جوایز بیستمین کنگره رویان گفت: ما با پیشرفت‌های علمی زیادی در جهان رو به رو هستیم بخشی از این پیشرفت ها به نقش هوش مصنوعی در درمان اختصاص دارد و بخشی دیگر که به فعالیت های رویان ارتباط بیشتری دارد ژن‌درمانی است که می‌تواند روش های درمانی را دگرگون کند و روش‌های جدیدی را برای درمان بیماری ها مشخص کند.

وی با اشاره به تکنولوژی کریسپر گفت: این تکنولوژی باعث شده ژن‌درمانی بتواند درمان دقیق و ارزانی باشد. ترایال های متعددی برای ژن‌درمانی در دنیا انجام می‌شود.بیشتر از ۲۸۵۰۰ کارآموزی های مطالعاتی در دنیا در این زمینه ثبت شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: ژن‌درمانی برای درمان بیماری‌های مزمنی چون تالاسمی و هموفیلی امیدی تازه ایجاد کرده است. این روش، روش درمان بسیاری از بیماری ها در آینده خواهد بود. به محققان رویان‌ پیشنهاد می‌کنم در این زمینه نیز فعال‌ شوند.امیدواریم بتوانیم کمک کنیم که در این زمینه سرمایه گذاری های بیشتری انجام شود.

لزوم توجه به جنبه‌های اخلاقی آئین‌نامه‌های ناباروری

رییس انجمن باروری و ناباروری ایران نیز در این مراسم با بیان این که حدود ۸۰ مرکز درمان ناباروری در ایران وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوان جنبه های اخلاقی آیین‌نامه های موجود در زمینه  ناباروری را ارتقا داد.

دکتر محمدعلی صدیقی گیلانی، رییس انجمن باروری و ناباروری ایران در مراسم اهدای جوایز بیستمین کنگره رویان،  با بیان این که انجمن باروری و ناباروری ایران یک انجمن چندتخصصی است، گفت: حدود ۸۰ مرکز درمان ناباروری در ایران مشغول فعالیت هستند. امیدواریم این انجمن بتواند با حمایت وزارت بهداشت و سایر مراکز ناباروری آیین‌نامه‌های مختلفی را در زمینه ناباروری تدوین کند.

وی افزود: امیدواریم بتوان برخی آیین‌نامه هایی که در کشور موجود است ارتقا داد و جنبه های اخلاقی آنها را بهبود بخشید.

صدیقی با اشاره به رابطه پزشک و بیمار گفت: خوشبختانه جامعه پزشکی ایران همواره جامعه معتمد مردم ایران بوده است. امیدواریم این اعتماد همیشه پابرجا بماند و مراکز و نهادهایی که دست‌اندرکار مسائل بهداشتی کشور هستند این اعتماد را ارتقا دهند.

در بخش دیگری این مراسم از سخنرانان مدعو تقدیر شد.

در پایان از سه برنده بین المللی بیستمین کنگره رویان و همچنین دکتر مهدی توتونچی برنده ایرانی این کنگره نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد و جوایز به آن‌ها اهدا شد که البته از میان برگزیدگان کشور امریکا و فرانسه برای دریافت جایزه خود در ایران حضور نداشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha