• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98060904627
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید/ لزوم تعریف دقیق کیفیت آموزشی برای هر دانشگاه

ضرورت برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید/ لزوم تعریف دقیق کیفیت آموزشی برای هر دانشگاه

دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از محورهای فعالیت معاونت آموزشی، مدیریت آموزش در راستای راهبردهای کلان وزارت علوم است که از میان آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر خاکی صدیق امروز شنبه در پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: در حوزه معاونت آموزشی، آموزش، فناوری و بین‌المللی‌سازی ازجمله زمینه‌های کلیدی فعالیت است که در میان آن‌ها آموزش نقش محوری را دارد.

وی اضافه کرد: اخلاق پژوهشی و اخلاق علمی، بین‌المللی سازی و ورود به عرصه‌های دیپلماسی علمی از محورهای کلیدی در وزارت علوم است.

خاکی صدیق ادامه داد: اگر بخواهیم سکان‌دار آموزش باشیم کار ما روان‌سازی و تسهیل امور است که البته باید با نظارت بر کیفیت همراه باشد.

وی درخصوص رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اظهار داشت: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گرچه مزیت‌هایی دارد اما می‌تواند آفاتی هم داشته باشد و نباید آموزش را کمرنگ کند چون معمولاً رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها کمتر به آموزش توجه دارند.

وی با بیان اینکه باید با توجه به نیازهای کشور به برنامه‌های جدیدی که جایگزین رشته‌های کم تقاضا شوند پرداخته شود افزود: ظرفیت پذیرش هم باید متناسب با امکانات و در راستای رفع نیاز کشور و نه ایجاد کلاس باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد: رشته‌های بین‌رشته‌ای هم باید به‌طور دقیق تعریف شوند و مباحث مهارت‌آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد تا هم اساتید و هم دانشجویان توانمندتر شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در اقتصاد آموزش عالی، آموزش نقش کلیدی در کشور دارد گفت: در ایران بخش اعظم درآمدهای دانشگاه از آموزش است که البته باید آسیب‌های آن را برطرف کرد.

به گفته دکتر خاکی صدیق، در دانشگاه‌ها، علاوه بر آن‌که یک تعریف متمرکز در وزارت علوم وجود دارد، باید تعریف دقیقی از کیفیت آموزشی برای هر دانشگاه نیز به‌طور جداگانه ارائه شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به برنامه‌های در حال انجام خاطر نشان کرد: تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، ارائه راه‌حل‌های تقویت علوم پایه، افزایش کیفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کیفیت و نظارت در دوره‌های بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی که اگر تغییر نکند تاثیری در توسعه دیپلماسی آموزشی ایران نخواهد داشت، از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha