• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98063115716
  • خبرنگار : 99999

ایسنا از حال و هوای نودانشجویان علم و صنعت در روز ثبت نام گزارش می‌دهد

بدون کلاس کنکور، دانشگاه تراز اول دور از دسترس نیست

بدون کلاس کنکور، دانشگاه تراز اول دور از دسترس نیست

قبولی در کنکور به عنوان مهم‌ترین رقابت علمی کشور، ایستگاه آخر مشقت ها و آغاز آسودگی‌های داوطلبان دیروز و دانشجویان امروزی است که این روزها برای نام نویسی به دانشکده‌های دانشگاه علم و صنعت می‌روند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان جدیدالورود، سرشار از انرژی، آماده پیمودن راه موفقیت، در تب و تاب ثبت نام و انجام امور اداری برای تحویل مدارکشان به اداره آموزش می‌باشند و خانواده هایشان با چهره‌های خوشحال و چشم‌هایی که از ذوق موفقیت فرزندشان برق می‌زند، برای انجام امور اداری به همراه نودانشجویان خود به این طرف و آن طرف می‌روند و در نهایت در مراسم معارفه ای که دانشگاه ترتیب داده، شرکت می‌کنند.

در قسمتی دیگر از دانشگاه سرسبز و توأم با آرامش دانشگاه علم و صنعت، معاونان آموزشی و همکاران آنها در واحدهای مختلف اداری با رویی گشاده پذیرای مهمانان جدیدشان هستند و به راهنمایی نودانشجویان و خانواده‌های آنها می‌پردازند.

هیچ کلاسی برای آمادگی کنکور شرکت نکرده بودم

با یکی از دانشجویان تازه وارد که لبخندی از سر رضایت بر چهره داشت همصحبت شدم؛ این دانشجوی جدید الورود که در رشته ریاضی دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شده بود، در مورد میزان مطالعه خود برای شرکت در کنکور و همچنین احساسی که اکنون دارد، به ایسنا گفت: خیلی خوشحالم که در این دانشگاه قبول شدم و هرچقدر زمان می‌گذرد، بیشتر خوشحال هستم؛ روزانه ۴ الی ۵ ساعت درس میخوندم و هیچ کلاسی برای کنکور شرکت نکرده بودم و با رتبه ۳۲۰۰ توانستم رشته ریاضی قبول بشوم و چون درباره این دانشگاه خیلی تعریف شنیدم، تصمیم گرفتم اینجا ادامه تحصیل بدم؛ هنوز در خصوص اینکه در آینده بخواهم چه رشته ای را ادامه بدهم فکری نکرده‌ام.

این دانشجو را با حال و هوایش تنها گذاشتیم و به سراغ دانشجویی که بمبی از انرژی و اراده بود، رفتیم؛ این نو دانشجوی رشته مهندسی مکانیک نظرش در خصوص دانشگاه و انتخاب رشته‌اش را چنین توضیح داد: ورودی سال ۱۳۹۸، رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت هستم، اولویتم در انتخاب رشته‌، بر حسب "علاقه" بود و فکر می‌کنم فضای این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دولتی دیگر منطبق تر با عقاید و دیدگاه‌های خودم بود.

وی که دارای رتبه ۲۱۰۰  کنکور سراسری سال ۹۸ است، ادامه داد: علاوه بر رتبه‌ام، سهمیه ۵ درصدی ایثارگری هم در پذیرفته شدنم در این دانشگاه و این رشته بی تاثیر نبود.

این نو دانشجوی دانشگاه علم و صنعت در خصوص میزان مطالعه روزانه برای شرکت در کنکور گفت: روزانه بطور میانگین حدود هشت ساعت درس می‌خواندم و به غیر از کلاس‌های مدرسه، هیچ کلاسی برای آمادگی شرکت در کنکور نداشتم و در حال حاضر منتظر هستم تا کلاس‌های دانشگاه تشکیل شوند تا بیشتر با دانشگاه آشنا شوم.

وی در خصوص آینده شغلی خود اظهار کرد: دوست دارم در آینده در زمینه مهندسی خودرو فعالیت داشته باشم و همیشه معتقدم باید سعی کنیم در دوران تحصیل، به مهارت آموزی بپردازیم.

در ادامه با یکی از نو دانشجویان دختر که پذیرفته شده مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک بود، همکلام شدیم که معتقد بود: با توجه به تعاریفی که شنیدم، این دانشگاه از نظر سطح علمی بالا است. اگرچه اساتید تخصصی من در مدرسه،‌ در همین دانشگاه درس خوانده بودند و به مرور زمان باعث شد من هم به این دانشگاه علاقه‌مند شوم، اما حال باید خودم کلاس ها را تجربه کنم.

وی در خصوص میزان مطالعه قبل کنکور خود گفت: برای شرکت در کنکور  روزانه حدود ۶ الی ۷ ساعت درس می‌خواندم و زمان بیشتری نمی‌گذاشتم چون معتقدم انسان‌ها باید چند بعدی باشند تا تک بعدی ، بنابراین هیچ کلاسی برای کنکور نمی‌رفتم.»

در آخر با پسر جوانی که زیر سایه درخت ایستاده بود و با آرامش به فضای دانشگاه نگاه می‌کرد وپذیرفته شده رشته برق این دانشگاه بود، گفتگو کردم؛ این دانشجوی جدید الورود در توصیف دانشگاه گفت: احساس خاصی ندارم چون اینجا شبیه مدرسه است و فقط لحظه اولی که نتایج نهایی کنکور اعلام شد خوشحال شدم. من در روز حدود ۲ الی ۳ ساعت درس میخواندم و کلاس کنکور هم شرکت نکردم و با رتبه ۸۴۷ در این دانشگاه پذیرفته شدم و دغدغه ام برای آینده این است که بتوانم با معدل بالا دوره کارشناسی را بگذرانم.»

به گزارش ایسنا، با وجودی که پایان هر کنکور آغاز آزمونی برای تعیین یک مسیر در راه موفقیت است، داوطلبان کنکور باید با دقت و آگاهی و البته علاقه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند تا در طول تحصیل دچار سرخوردگی نشوند و پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند مطابق با تحصیلات خود و در زمینه تخصصی شان مشغول کار شوند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha