• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98071612775
  • خبرنگار : 71567

دلایل برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دلایل برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حکم وزیر بهداشت تغییر کرد.

دکتر جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص دلایل تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: این تغییر بنا بر صلاحدید و اختیار دکتر نمکی وزیر بهداشت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: دکتر زالی که سابقه و رزومه درخشانی در عرصه مدیریتی و همچنین نظام سلامت کشور دارند، با دستور وزیر بهداشت به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شدند.

به گفته وی، دکتر آقاجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دو سال پیش بر کرسی مدیریت این دانشگاه قرار داشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دکتر زالی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دهه 80 سابقه ریاست بر این دانشگاه را داشتند که علاوه بر آن معاونت وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پزشکی از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی او است.

به گزارش ایسنا، با دستگیری یک دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این دانشگاه طی هفته‌های گذشته درگیر چالش‌ها و مباحث جدی آموزشی و مدیریتی بود.

متن حکم وزیر بهداشت به سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر علیرضا زالی
استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
با عنایت به سوابق ارزشمند مدیریتی و تجربیات گرانقدر حضرتعالی در نظام سلامت کشور، به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی منصوب می‌شوید تا با اتکال به خداوند متعال و استفاده از تجربیات ارزنده خود در جهت تعالی کلیه امور دانشگاه اهتمام نمایید.
اعضای محترم هیات علمی و کارکنان صدیق دانشگاه در انجام این وظیفه خطیر و مهم جنابعالی را یاری خواهند نمود. امید است به یاری پروردگار در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و سرافراز باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۰۲:۱۰

این هم شد دلیل؟!! چون وزیر صلاح دیده و قدرتش رو داره؟! چرا اسمش رو پس دلایل میذارین؟! اصلا چه ضرورتی می بینین همین توضیح آبکی رو هم بدین؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۰۲:۳۵

سلام، از دلیل برکناری ایشون نارضایتی دانشجویان رشته تعذیه و اعتصاب چند روزه دانشجویان دانشکده تغذیه می باشد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۰۴:۲۲

فشار چناح رقیب برای تصدی پست.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۰۸:۳۰

بالاخره نمکی یک تلاشکی کرد ولی بهش بگین باعث و بانی فساد در وزارت بهداشت لاریجانی و ملک زاده هستند که اولی آموزش را و دومی پژوهش را! دانشگاه بهشتی و غیر بهشتی و تهران و اصفهان و مشهد هم نداره! همه جا همین فساد و تقلب و دزدی و رانت و بیسوادی حاکم است!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۰۹:۲۸

واقعا که درست گفتید لاریجانی و ملک زاده منشا فشاد و رکود وزارت بهداشت هستند و به کسی اجازه حرف و کار درست و منطقی نمیدهند و کارشان رانت و بالا کشیدن بی سوادها و بله قربانها و سرکوب نخبه‌هاست

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۰۹:۰۸

شهید بهشتی سالهاست درگیر چالشه . دکتر پیوندی رییس قبلی هم‌بهتر از این نبود . . لطفا موج سواری نکنید از این قضیه اقای دکتر . پرسنل شهید بهشتی سالهاست که مشکلات بد دارند . تعویض رییس چه فرقی میکنه وقتی کسانی رو معاونین دکتر آقاجانی مسئول کردن و بهشون حکم دادن که بعد از اون هم همون رویه ادامه پیدا میکنه!!! من گوشه نشینم

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۰۹:۳۷

چه عنوان بی خاصیتی برای خبر انتخاب شده. "دلایل برکناری"! دلیل برکناری صلاحدید وزیر بوده است!!! چقدر واقعا دلایل ذکر کرده اید.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۸ ۱۶:۵۹

خوشحالم که یک فرد مستبد که سالها سرمایه های این مملکت را به نفع خود و گروه خود در موقعیت های مختلف مدیریتی به تاراج برد برکنار شد. البته اطمینان دارم پوزیشن مدیریتی دیگری را در آینده به عهده ایشان خواهند گذاشت.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۴:۲۰

دانشجوی قلابی یعنی چی؟ مگه میشه کسی بدون کارت و شماره دانشجویی انتخاب واحد کنه، در کلاس درس شرکت کنه و بعد امتحان بده؟ آخرش بفهمن این فرد اصلاً دانشجو نیست!!!! اون وقت به این دلیل رئیس دانشگاه تغییر کنه؟ نهایتش باید معاون آموزشی دانشکده تغییر میکرد یا رئیس دانشکده مربوطه!!!!!!!!!!!! یا مثلاً کارمندان حراست و دایره امتحانات و چیزی از این قبیل. اصلاً دلیل خوبی برای برکناری رئیس دانشگاه نیست. حتماً مسأله چیزی مهمتر از این بوده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۴:۲۳

مدرک قلابی یا پایان نامه قلابی شنیده بودیم و میدونستیم چطور ساخته میشه. اما نحوه پیدایش دانشجوی قلابی واقعاً پیچیده است. کلاً از درک ما خارج است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۵:۰۵

تا حالا با واژه مدرک قلابی، پایان نامه قلابی، پول قلابی آشنا شده بودیم. اما واژه دانشجوی قلابی واقعاً واژه ای پیچیده است. مخصوصاً که باعث برکناری رئیس دانشگاه میشود. عقل سلیم حکم چنین تصور میکند که ریاست دانشگاه خود باعث ورود دانشجوی قلابی به دانشگاه شده که حالا با لو رفتن مسأله برکنار شده