• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98091611827
  • خبرنگار : 71567

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به اعتراض دانشجویان به کیفیت نامناسب غذا:

"آفت نخود" علت اصلی اعتراض!/اخراج کارگران مقصر و معرفی پیمانکار به بخش حقوقی

"آفت نخود" علت اصلی اعتراض!/اخراج کارگران مقصر و معرفی پیمانکار به بخش حقوقی

در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به کیفیت نامناسب غذای دانشجویی که هفته گذشته صورت گرفت، معاون دانشجویی این دانشگاه "آفت نخود" را علت اصلی کیفیت پایین غذا عنوان کرد و گفت: کمیته بررسی این موضوع در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شد و در نهایت کارگران مقصر، اخراج شدند و پیمانکار مربوطه نیز به بخش حقوقی به منظور پیگیری موضوع از جنبه حقوقی و قراردادی معرفی شد.

دکتر صمد حاجی‌جباری درخصوص تجمع اخیر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به کیفیت نامناسب غذای دانشجویی به ایسنا گفت: بعد از اینکه چند روز گذشته متوجه شدیم دانشجویان به کیفیت پایین غذای دانشجویی اعتراض داشتند، از همان ابتدا پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در مورد موضوع صورت گرفت و همان شب نیز کمیته بررسی علل و عوامل این موضوع تشکیل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد ما در دانشگاه شهید بهشتی این است که سلامت غذای دانشجویی و همچنین کیفیت مواد غذایی باید در اولویت قرار بگیرد. به همین جهت ما غذای اعتراضی دانشجویان را روز چهارشنبه به آزمایشگاه دانشگاه به منظور بررسی کیفیت ارسال کردیم و نمونه‌گیری‌های لازم انجام شد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، "آفت نخود" را علت اصلی و نهایی اعلام شده از سوی آزمایشگاه در پایین بودن کیفیت غذای دانشجویان عنوان کرد و گفت: آزمایشگاه بعد از نمونه‌گیری و بررسی‌های لازم اعلام کرد که از نخود معیوب در غذای دانشجویی استفاده شده و این نخود آفت داشته است و این آفت در شست‌وشوی قبل از پخت خارج نشده بود. به علاوه بر اعلام نتیجه نهایی، مسئولان دانشگاه اعم از سرپرست دانشگاه، از انبار، رستوران و سایر مراکز بازدید انجام دادند و در نهایت جلسه مشورتی روز پنجشنبه با حضور نماینده دانشجویان تشکیل شد. اما علت نهایی اعلام شده یعنی "آفت نخود" به جمع‌بندی نهایی اعضا رسید.

دکتر حاج جباری همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که روز پنجشنبه هفته گذشته درخصوص موضوع اعتراضی دانشجویان داشتیم، تصمیم بر این شد که موارد نظارتی در دانشگاه جدی گرفته شود و همچنین اگر پیمانکار کوتاهی کرده باشد، بر اساس قواعد موجود در مقررات برخورد می‌شود و پیمانکار نیز متعهد شد نیروهایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، اخراج کند و در حال حاضر وضعیت پیمانکار نیز در مرحله بررسی رسیدگی‌های حقوقی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: غذای اعتراضی دانشجویان آبگوشت بود و در شب توزیع این غذا برای حدود ۱۳۰۰ دانشجو غذای آبگوشت رزرو شده بود که بعد از اعتراض نزدیک به ۴۵۰ غذا به خوابگاه‌های سطح شهر توزیع نشد و غذای جایگزین بین تمامی دانشجویانی که این آبگوشت را رزرو کرده بودند، ارسال شد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: غذای فوق از لحاظ بهداشتی و پزشکی عملا ضرر و زیانی برای دانشجویان ایجاد نکرد و به آنها اعلام کردیم که برخوردهای جدی با کسانی که در این زمینه کوتاهی کردند، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۱۷ ۰۸:۵۶

افرین به دانشجویان مملکت ما که دغدغه اصلیشان غذای دانشگاه و دیدن فوق لیسانسیه هاست مرحبا به اینهمه روشنفکری ، احسنت