• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 98100302186
  • منبع : باشگاه دانشجویان

از توانمندسازی تا حل مساله و کارآفرینی+علوم داده

کـریـدور مـلی کـارآفـریـنـی داده‌بـاز برگزار می‌شود

کـریـدور مـلی کـارآفـریـنـی داده‌بـاز برگزار می‌شود

اولین کریدور ملی کارآفرینی داده باز ایران به همت انجمن علمی مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت با همکاری یک مرکز نوآوری برای حل مسئله یارانه‌ها با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، در سال‌های اخیر، ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و پرورش دانشجویانی مستعد به‌منظور ایده پردازی و حل مسائل، بیش از پیش مورد توجه دولت، دانشگاه و صنعت قرار گرفته است. در این میان، رسالت دانشگاه‌ها در این زمینه به علت ارتباط تنگاتنگ با قشر ایده‌پرداز و دانشجو، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین جمعی از استادان دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای تحقق دانشگاه نسل چهارم در قالب یک بستر نوآوری باز و هم‌آفرینی مبتنی بر علوم داده به نام «کاوستان» گردهم آمدند و «کریدور ملی کارآفرینی داده باز» را طراحی کردند. کریدوری که فضای دانشگاه را به فضای صنعت و جامعه متصل می‌کند.

در این کریدور، افراد از طریق فناوری‌های نرمی چون شناسایی افراد مستعد، توانمندسازی آنان از طریق آموزش و پژوهش در عمل و مربی‌گری، انتخاب افراد و ایده‌های برتر، شبکه‌سازی، معرفی افراد برتر به صنایع متقاضی، شبکه‌سازی و حفظ و ارتقاء شبکه تا دستیابی به شغل پایدار حمایت می‌شوند. یکی دیگر از نقاط تمایز این کریدور، این است که افراد را برای استفاده هوشمند از داده‌های باز، به ظاهر بلااستفاده و کم ارزش در جهت ارزش‌آفرینی و کارآفرینی حداکثری توانمند می‌سازد.

این برنامه با حضور مهدی غضنفری (وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت)، رضا باقری اصل (دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور)، احمد میدری (معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، محمد فتحیان (رییس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران) کاوه یزدی‌فر (مدیر ارشد نوآوری شرکت سحاب پرداز)، سه‌شنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۹ الی ۱۲، در سالن همایش‌های امام خمینی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به لینک https://evand.com/events/09603 مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha