• پنجشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98101208844
  • منبع : جهاد دانشگاهی

در بازدید تیم کارآفرینان کشور ترکیه از پارک فناوری البرز مطرح شد

با وجود تحریم‌ها در تلاشیم روابط تجاری ترکیه با ایران را بیشتر کنیم

با وجود تحریم‌ها در تلاشیم روابط تجاری ترکیه با ایران را بیشتر کنیم

یک گروه اجرایی، علمی و تحقیقاتی به سرپرستی مسلم بیردال مدیرانجمن کارآفرینان استان وان از کشور ترکیه، با هدف آشنایی هرچه بیشتر با فعالیت‌ها و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در راستای ایجاد ارتباط و توسعه همکاری‌های بین دو کشور از محصولات و دستاوردهای مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، مسلم بیردال، مدیر انجمن کارآفرینان شهر وان در نشستی با حضور معاون جهاددانشگاهی و رییس پارک علم و فناوری البرز و جمعی از مدیران و کارشناسان مجموعه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این پارک و آشنایی با پتانسیل‌های جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز گفت: کشور ترکیه می‌تواند بازار و مقصد صادرات محصولات واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان البرز باشد و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مجموعه می‌توانند نیازهای فناورانه ترکیه را در زمینه‌های مختلف تامین کنند.

وی با بیان این که در شرایط کنونی دو کشور ایران و ترکیه اهداف و همکاری‌های مشترک و خوبی دارند، اظهار کرد: انجمن کارآفرینی ترکیه مجموعه متشکل از موسسات و مجموعه‌های کارآفرینی است و آمادگی دارد علاوه بر همکاری در توسعه همکاری‌های علمی، فناوری و کارآفرینی تولیدات فناورانه و دانش‌بنیان ایران را به این کشورها صادر کند.

مسلم بیردال گفت: ایران یکی از قدرتمندترین کشورهاست که به جرات می‌توان گفت که تا ۱۰ سال آینده نیز یکی از تولیدکنندگان مشهور در دنیا خواهد بود و با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ایران، در تلاش هستیم روابط تجاری با این کشور را بیشتر کرده و به همین منظور دنبال راه‌حل‌هایی برای افزایش همکاری‌ها هستیم.

دکتر بیجندی، معاون جهاددانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با تشریح توانمندی‌های مجتمع علمی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز به توسعه همکاری‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای دو جانبه اشاره کرد و به ارائه تجربیات جهاددانشگاهی در زمینه تجاری‌سازی، فناوری و توسعه علمی و توسعه اشتغال و کارآفرینی و توسعه استارتاپ‌ها پرداخت.

دکتر ربانی، رییس پارک علم و فناوری البرز نیز گفت: تحریم‌ها با همه مشکلاتی که برای کشورمان ایجاد کرده، زمینه‌ساز فرصت‌های جدیدی ازجمله بهره‌مندی هر چه بیشتر از توان و ظرفیت داخلی و نیز گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه شده است که این اقدامات ارزنده می‌تواند کشورمان را در برابر تحریم‌ها، توانمند و به توان داخلی متکی کنند.

وی گفت: امیدواریم این نشست و نشست‌های بعدی گام بزرگی را در جهت ارتقای سطح مبادلات تجاری فناوران دو کشور بردارد.

در ادامه این نشست دکتر رضا مومنی، مدیر اداره توسعه نوآوری و کارآفرینی و خدمات آموزشی پارک علم و فناوری البرز، به معرفی مجموعه پارک علم وفناوری البرز و نیز به ارائه دستاوردهای این پارک در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت و نسبت به معرفی تعدادی از شرکت‌های فناور در زیست‌بوم کارآفرینی پارک علم و فناوری اقدام کرد.

در حاشیه این رویداد، دکتر بختیاری، معاون عمرانی امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، مهماندوست از مدیران و همکاران سازمان برنامه و بودجه کشوری و مهندس صالحی مدیر کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌های معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی ضمن حضور در این بازدید، نظرات موثری را در راستای توسعه فعالیت فناوران به طرف ترکیه‌ای اعلام و ابراز امیدواری کردند که حمایت‌های لازم از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان جهت حضور در بازارهای بین‌المللی و کمک به توسعه همکاری‌های بین دو طرف انجام خواهند داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز، مرکز آزمایشگاهی حیوانات پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز مبدل‌ها و منابع تغذیه واحد علم و صنعت از دیگر برنامه‌های بازدیدکنندگان بود که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر و ورود جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز به بازار ترکیه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha