• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98111612196
  • خبرنگار : 71643

دکتر عیسی علیزاده در نشست رادیویی مطرح کرد

خودکفایی در پژوهش، باعث ایجاد اعتماد به نفس در جامعه می‌شود

خودکفایی در پژوهش، باعث ایجاد اعتماد به نفس در جامعه می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست رادیویی با اشاره به این که طبق بیانات مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است گفت: خودکفایی در پژوهش باعث ایجاد اعتماد به نفس در جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عیسی علیزاده به چند ویژگی منحصر به فرد فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ما نیروی انسانی علاقه‌مند، متعهد و متخصص در حوزه‌های فرهنگی، شناسایی و تربیت کردیم و گاها در آینده این نیروها در سایر سازمان‌ها مشغول به کار بوده‌اند. همچنین ما دو خبرگزاری  ایسنا و ایکنا که معتبر هستند را داریم لازم به ذکر است خبرگزاری ایکنا تنها خبرگزاری قرآنی است که به ۱۹ زبان خبر منتشر می‌کند و به سمت سبک زندگی اسلامی رفته و نشست‌های تخصصی برگزار می‌کند.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی تنها سازمانی است که مرکز معتبر افکار سنجی(ایسپا) دارد. چرا که برنامه‌ریزی فرهنگی مستلزم شناخت نیازها است و ما این کار را کرده‌ایم. همچنین جهاد دانشگاهی توانسته فعالیت‌های شاخصی را در حوزه فرهنگ با کمترین هزینه‌ها انجام دهد  و در این رابطه اکثر دانشگاه‌ها از سازمان جهاد دانشگاهی بهره‌مند هستند. علاوه بر این یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد جهاد دانشگاهی تقسیم کار و همپوشانی خوب است. این سازمان تنها پارک صنایع را دارد که باعث تبدیل فرهنگ به یک فرآورده اقتصادی شده است.

علیزاده با اشاره به این که مسائل کارآفرینی مربوط به قسمت آموزش است بیان کرد: جهاد دانشگاهی هشت سازمان در معاونت فرهنگی دارد که به صورت تشکیلاتی در کل کشور تکرار می‌شود و در تمام استان‌ها حداقل یکی از مجموعه‌هایمان وجود دارند. بنابراین اگر بخواهیم کاری فرهنگی انجام دهیم به راحتی می‌توانیم در این حوزه فعال باشیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: دانشجوها از سه یا چهار حوزه بیشتر استقبال می‌کند که شامل مهارت، ابزار هنر و خدمات اجتماعی(کمک به مردم و خیریه‌ها) می‌شود.

علیزاده اظهار کرد: ما سازمان فعالیت‌های قرآنی داریم و اساس شروع جهاد دانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی بوده است. همچنین ما ۲۵ دوره فعالیت‌های قرآنی را در جهاد دانشگاهی برگزار کرده‌ایم و بیش از پنج دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان را داشته‌ایم و این کثرت فعالیت‌ها مبین این است که جهاد دانشگاهی مجموعه موفقی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ورود به جهاد دانشگاهی از طریق معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان است گفت: دانشجویان می‌توانند در مناظرات دانشجویی شرکت داشته باشند که اساس آن گفت‌وگو است و آنها حرف‌های مخالفان را بشوند. لازم به ذکر است مناظرات دانشجویی از برنامه‌های پر مخاطب است و روال آن به این گونه است که دانشجویان گزاره‌ها را انتخاب می‌کنند و به بحث می‌پردازند. باید به این موضوع توجه داشت که نسل جدید گفت و گو محور است.

وی افزود: یکی از حوزه‌های مورد علاقه دانشجویان "گردشگری" است همانطور که همیشه یکی از موردعلاقه ترین برنامه‌ها اردوها بوده است به همین منظور ما سازمان گردشگری دانشجویان داریم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با تاکید بر چالش‌هایی که در این سال‌ها داشتند بیان کرد: اگر جهاد دانشگاهی بخواهد در حوزه فرهنگ موثر باشد باید نیازها را رصد کند. همچنین در گردهمایی‌های که سالانه برگزار می‌شود دستور جلسه "بیانیه گام دوم" است و مفاهیمی که می‌توان استخراج کرد را شناسایی کردیم یکی از این مفاهیم بحث اخلاق و معنویت است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha