• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98111913510
  • خبرنگار : 90047

ملی‌پوش فوتبال ۵ نفره: تصمیم مسوولان ظلم بزرگی در حق نابینایان است

ملی‌پوش فوتبال ۵ نفره: تصمیم مسوولان ظلم بزرگی در حق نابینایان است

ملی‌پوش فوتبال نابینایان گفت: آیا مسوولین کمیته ملی پارالمپیک یک بار با چشم بند فوتبال بازی کرده‌اند تا متوجه شوند کسب سهمیه پارالمپیک با چشم بسته چقدر سخت است که به راحتی از سهمیه ما می‌گذرند. این ظلم بزرگی به ملی‌پوشان فوتبال پنج نفره است.

بهزاد زادعلی اصغر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به سیاست کمیته ملی پارالمپیک در خصوص عدم اعزام تیم فوتبال پنج نفره به پارالمپیک توکیو از مسوولان عالی‌رتبه کشور این درخواست را داریم که ورزشکاران جانباز و معلول را مورد عنایت ویژه خود قرار دهند و در صورت امکان شرایط اعزام این تیم را فراهم کنند.

وی گفت: در آخرین صحبتی که با هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک داشتم جواب قانع کننده‌ای از او دریافت نکردم و معتقدم سیاستی که در پیش گرفتند غیرمنطقی و ظلم در حق ملی‌پوشان فوتبال پنج نفره است.

ملی‌پوش فوتبال نابینایان خاطرنشان کرد: اگر سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام کاروان کیفی و کسب مدال در توکیو است در هیچ جای دنیا چنین نگرشی به ورزشکاران جانباز و معلول ندارند. هدف از جنبش پارالمپیک دور هم جمع کردن ورزشکاران معلول و افزایش روحیه چند برابری آنها است. مگر در تمام دنیا که در هر رشته ورزشی تعداد زیادی ورزشکار اعزام می‌کنند امید به کسب مدال دارند.

زادعلی اصغر افزود: کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک هیچ کدام تا الان نه فوتبال نابینایان را درک کرده‌اند و نه یک بار چشم بند روی چشم خود گذاشته‌اند تا ببینند با چشم بسته کسب سهمیه چقدر سخت است. اگر اینها معتقدند در این خصوص کار کارشناسی صورت گرفته چرا زمانی که تیم برای کسب سهمیه به تایلند رفت درباره نتایج تیم پیش بینی درستی نداشتند که بی جهت این همه هزینه نکنند.

عضو تیم ملی فوتبال پنج نفره اضافه کرد: زمانی که در تایلند بودیم به جز سیب‌زمینی و کنسرو چیز دیگری برای خوردن نداشتیم و با این شرایط سهمیه کسب کردیم، آیا واقعا با خوردن سیب زمینی و کنسرو می‌توانستیم به مدال طلا دست پیدا کنیم. عدم اعزام تیم فوتبال پنج نفره به توکیو با چنین شرایطی ظلم بزرگی به تمام ملی‌پوشان است.

وی گفت: طی یکسال گذشته پیشنهادات زیادی برای حضور در تیم های مختلف اروپایی داشتم که به خاطر عرق ملی هیچ دعوتی را نپذیرفتم، یکسال ضرر کردم و پای تیم ملی نشستم به امید این که در پارالمپیک توکیو شرکت کنم. واقعا منطقی نبود که کمیته ملی پارالمپیک این گونه با ما رفتار کند.

زادعلی اصغر در پایان در خصوص پاداش در نظر گرفته شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک به تیم‌هایی که سهمیه کسب کردند اما امکان اعزام آنها به توکیو وجود ندارد، اظهار کرد: این پاداش نوعی حق سکوت است که ورزشکاران به سیاست آنها اعتراض نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha