• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 98112014352
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دوره آشنایی با طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی برگزار می‌شود

دوره آشنایی با طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی برگزار می‌شود

انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی کارگاه "آشنایی با طراحی و توسعه بازی‌های ویدیویی" را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، بازی‌های ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از مهم‌ترین انواع رسانه تبدیل شده است. بازار بازی‌های ویدئویی با رشد بیش از ۱۰ درصد در سال، درآمدی در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار در سال ایجاد کرده است که بیش از سایر بخش‌های صنعت سرگرمی و بالاتر از سینما، تلویزیون، و موسیقی قرار گرفته است. بیش از ۴۰ درصد از این بازار را بازی‌های موبایلی شکل می‌دهند. در کشور ما نیز با گسترش اینترنت موبایل در سال‌های اخیر و موفقیت فروشگاه‌های اپلیکیشن در جذب کاربر، بازی‌های موبایلی موفق زیادی ساخته شده‌اند.

مزیت مهم دیگری که بازی‌های ویدیویی را از اپلیکیشن‌های کسب‌وکار (به‌خصوص در کشور ما) ویژه می‌کند، قابلیت بالاتر این محصولات جهت صادرات به بازارهای جهانی و توانایی رقابت با محصولات دیگر است. تنوع بالا در سبک‌های هنری و طراحی بازی و پیچیدگی‌های فنی کمتر این بازی‌ها، باعث شده است بازی‌سازان در قالب تیم‌های کوچک بازی‌هایی را بسازند که بتوانند از نظر کیفی در بازارهای جهانی رقابت کنند. درحالی‌که چنین سناریویی برای اپلیکیشن‌های کسب‌وکار، به دلیل محدودیت‌های قانونی کشورهای مختلف و وجود رقبای بسیار بزرگ، به‌سادگی قابل تصور نیست.

این دوره با هدف آشنایی با صنعت بازی‌های ویدیویی و آشنایی با فرآیند طراحی و توسعه‌ی این بازی‌ها در پلتفرم اندروید طراحی شده است. تلاش می‌شود آگاهی مختصری در مورد سه بخش طراحی، هنری و فنی بازی‌های موبایلی ارائه شده و در ادامه تمرکز بیشتر بر مباحث فنی خواهد بود. در این دوره دانشجویان می‌توانند از مهارت‌ها و علاقمندی‌های خود در زمینه‌ی بازی‌های بازی‌های ویدیویی استفاده کنند و در پایان دوره، یک محصول قابل عرضه به بازارهای داخلی ارائه کنند.

"کسب‌وکار بازی‌سازی"،  "مبانی طراحی بازی"،  "مبانی هنری بازی"، "مبانی فنی بازی"، "آشنایی با ادیتور یونیتی"، "ساخت مرحله در یونیتی"، "سی‌شارپ مقدماتی" سی‌شارپ پیشرفته"،" ساخت یک بازی هایپرکژوال در یونیتی" و "جلسه ارائه و اختتامیه" از جمله عناوین و سرفصل‌های این کارگاه آموزشی که با تدریس اساتید این حوزه؛ علیرضا قلندری- محمد حاجی‌میرزایی - احسان طاهری - مهرشاد نیک‌نژاد- حمیدرضا جلیلی برپا خواهد شد.

 دوره آشنایی با طراحی و توسعه بازی های ویدیویی ، روزهای پنجشنبه از  ۸  اسفند ۹۸ تا ۸ خرداد ۹۹ ،  ساعت۹ تا ۱۲ به مدت ۳۰ ساعت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://evand.com/events/sbu-game و آیدیsce_sbu@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha