به گزارش ایسنا، محرابی ضمن اعلام ین خبر اظهار کرد: پس از اجرایی شدن نوبت اول طرح همیار ( سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷) در سطح دانشکده پزشکی و ارزیابی تجربیات همیاران و بازخوردهای مسئولین و نهادها در سطح دانشگاه و با توجه به خلاهای موجود در نظام آموزشی ؛ کارگروه آموزش کانون مجد از تابستان سال ۱۳۹۸ اقدامات لازم برای اجرای نوبت دوم طرح را نیز پیش بینی نموده و به دنبال فراهم کردن مقدمات اجرایی طرح در سال تحصیلی جدید پیگیریها را از طریق معاونت آموزشی دانشگاه دنبال نمود که این پیگیری ها و جلسات متعدد با معاونت، زیرواحدهای مربوطه و واحد اساتید مشاور منجر به تدوین شیوه نامه دانشجویان همیار شد.
محرابی گفت: پس از تدوین شیوه نامه و اعلام آن به دانشکدههای مختلف مراتب اطلاع رسانی توسط واحد اساتید مشاور دانشکدهها انجام شد و ثبت نام دانشجویان نیز انجام شد که تمام مراحل ثبت نام تا غربالگری در دانشکده پزشکی توسط کارگروه آموزش مجد انجام گشت و در خصوص سایر دانشکده ها نیز با کمک کارگروه آموزش مجد اقدامات لازم پیگیری شد. همچنین غربالگری همیاران دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار در سطح کشور توسط مرکز مشاوره انجام شد.
وی افزود: پس از اتمام مرحله اول و با توجه به روند تعریف شده در شیوه نامه و هماهنگی با دانشجویان انتخاب شده ، طبق برنامه ریزی و هماهنگی با مرکز مشاوره دانشگاه ، دانشجویان تستها و آزمونهای روانشناختی را انجام داده و نتایج آنها نیز به معاونت آموزش دانشگاه و واحد اساتید مشاور هر دانشکده ابلاغ گشت.
به گفته محرابی، پس از اجرایی شدن گام اول و انتخاب شدن همیاران جلسات توجیهی در دانشکده های مختلف در حال برگزاری می باشد که همیاران دانشجویان مرتبط با آنهارا شناسایی نموده و فعالیت خود را از ابتدای نیمسال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ آغاز نمایند.
وی در ادامه اظهار داشت: دانشجوی همیار باید به نحوه دسترسی آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی ،رفاهی، فرهنگی اجتماعی و پژوهشی آشنا باشد. همچنین دانشجوی همیار موظف است در گردهمایی ها کارگاه ها و کلاس های آموزشی که از طرف دانشگاه ویژه این دسته افراد برگزار می گردد شرکت کند.
دبیر کارگروه آموزش کانون مجد خاطرنشان کرد:دانشجوی همیار باید دانشجویان را با نهادهای دانشجویی وابسته به هر یک از معاونت ها ، محیط دانشگاه و دانشکده، مجموعه قوانین و مقررات و فرهنگ سازمانی موجود آشنا نماید.
به گزارش مفدا، وی در پایان خاطرنشان کرد: جهت شناسایی آسیب های تهدید کننده و بررسی افت تحصیلی ، دانشجوی همیار باید با دانشجویان تعامل و ارتباط نزدیک داشته باشد تا در صورت نیاز آنها را به استاد مشاور معرفی نماید و استعداد های برجسته در این زمینه را شناسایی و به کانون های علمی معرفی نماید.
انتهای پیام
نظرات