• یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98122518692
  • منبع : فضای مجازی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران خبر داد

تشکیل هسته‌های فکری برای مبارزه با کرونا و پیامدهای آن در دانشگاه

تشکیل هسته‌های فکری برای مبارزه با کرونا و پیامدهای آن در دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام کرد: بر حسب ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های سراسر کشور مبنی بر فعال سازی هسته های فکری در قالب شبکه های جامعه و دانشگاه یا اتاق فکر، سه هسته «اقتصادی- اجتماعی»، «مشاوره اجتماعی- فرهنگی» و «بررسی های محیطی و بوم شناختی» در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرحیم هوشمند ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم آگاهی بخشی به جامعه دانشگاهی در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از این بیماری، شیوه های کنترل شیوع و پراکندگی آن در جامعه و تحلیل پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روان‌شناختی این معضل، هسته های فکری با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: هسته اقتصادی- اجتماعی با مدیریت دکتر حسن فرازمند و با حضور استادان رشته های جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت و علوم سیاسی، به تحلیل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شیوع بیماری کرونا در کشور و نیز ارائه راهکارهایی به منظور کاهش این هزینه ها می پردازند.

وی افزود: هسته مشاوره اجتماعی- فرهنگی با مدیریت دکتر منصور مرعشی و حضور استادان روان‌شناسی، مشاوره و علوم تربیتی، تاکتیک های مربوط به شیوه های پیشگیری و ارائه راهکار برای کاهش تنش های روانی در جامعه ناشی از گسترش این بیماری را دنبال می کنند. همچنین مقرر شده این هسته به معرفی برنامه هایی برای کاهش احساس یأس، ناامیدی، انفعال و بی‌اثری مردم بپردازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: سومین هسته با مدیریت دکتر مصطفی محمدی ده‌چشمه به بررسی های محیطی و بوم‌شناختی این پدیده می پردازد و استادان رشته های جغرافیا، برنامه ریزی منطقه ای، شهری و روستایی با این گروه همکاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، هوشمند هدف از تشکیل این هسته را معرفی فنون و برنامه های شیوع محیطی و نیز خطرات محیطی و منطقه ای ویروس کرونا، با ارائه راهکارهای آگاهی دهنده و پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: مدیران و اعضای این سه هسته، فعالیت های خود را در قالب تولید کلیپ های آموزشی و نوشتارهای کوتاه در فضاهای مجازی مربوط به دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله صفحه اینستاگرام دانشگاه به نشانی chamran_university در دسترس عموم قرار داده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha