به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمین مصطفی رستمی ضمن بیان این مطلب با اشاره فرآیند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه تربیت معلم رخ میدهد به گونه ای است که ما واقعا از سطح فرآیند تربیت معلم راضی نیستیم و خروجی ها با آن حد مطلوب قطعا فاصله دارد که البته بخش زیادی از آن ناشی از محدودیت امکاناتی و مسائلی نظیر ردیف استخدامی، هیات علمی، بودجه و سرانه و فضاهای آموزشی و غیره است.
وی گفت: اتاقهای فکری که خروجی آن در حد نظام مطلوب و در قلبهای مختلف باشد در دانشگاه تشکیل شود تا در نهایت راهکارهای خروجی این جلسات قابل پیگیری باشد.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها با اشاره به طرح های پیشنهادی در راستای اعتلای دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: در بحث رسیدن این دانشگاه به حد مطلوب قطعا بخشی از آن وظیفه دستگاههای بیرون از دانشگاه فرهنگیان است و پیگیری طرحهایی که به اعتلای دانشگاه فرهنگیان و پیدا کردن آن هویت و شخصیتی که در انتظارات شما بیان شده است وظیفه ماست و یک بخشی هم باید بپذیریم تحولات باید در درون دانشگاه فرهنگیان اتفاق بیافتد یعنی اعضای هیات علمی و مدیریتهای فعال در دانشگاه باید این باور را هم در خود و هم در اعضای زیر مجموعه اش که دانشجو معلمان هستند منتقل کنند که این جایگاه، جایگاه متفاوتی است و زمانی که به این باور برسیم مطالبات هم تفاوت خاصی پیدا میکند.
وی در ادامه افزود: همانطور که مطرح شد باید به دنبال دروس معارف مختص به دانشگاه فرهنگیان برویم و باید آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه فرهنگیان را هم پیگیری نماییم و ممکن است که در بخشی استاد پژوهشگر لازم داشته باشیم، اما انتظار شما انتظار یک استادی است که قرار است معلم پرور باشد، بخشی از این معلم پروری مهارت های آموزشی است و بخشی از آن خود آموزش است و بخش دیگری از آن همان اخلاق معلم است؛ به هر حال این استادی که قرار است معلمها را تربیت کند چه ویژگی هایی دارد.
به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، رستمی تاکید کرد: قطعا دانشگاه فرهنگیان و اساتید آن از مختصاتی متفاوت برخوردار هستند که با اساتید دانشگاههای دیگر متفاوت است کما اینکه پژوهشگاهها با دانشگاهها متفاوتند و کارکرد دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاهها قطعا تفاوت دارد و طبیعتا الزاماتی که این تفاوت نگاه را ایجاد می کند باید در بخش های مختلف اعمال شود.
انتهای پیام
نظرات