• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99023122635
  • خبرنگار : 30057

اعتبارسنجی کسب‌وکار ۷ استارتاپ حوزه نانو فناوری

اعتبارسنجی کسب‌وکار ۷ استارتاپ حوزه نانو فناوری

اولین دوره اعتبارسنجی کسب‌وکارهای نوپا با حضور شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو به منظور ایجاد قابلیت برای شرکت‌ها جهت تبدیل کردن فناوری خود به یک کسب و کار تکرار پذیر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کارگروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو اولین دوره اعتبارسنجی کسب‌وکارهای نوپا را با حضور ۷ شرکت نوپا و استارتاپ فعال در حوزه فناوری‌نانو و با هدف کمک کردن به شرکت‌کنندگان برای بررسی قابلیت تبدیل کردن فناوری خود به یک کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر برگزار کرد.

در این دوره تیم‌ها در گام اول برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان آماده شدند و پس از شناخت نیاز اصلی مشتریان، تلاش کردند که ارزش پیشنهادی خود را برای بخشی از مشتریان که نیاز بیشتری به محصولشان داشتند باز طراحی کنند و به نحوی به محصول متناسب با نیاز بازار (Product-Market Fit) دست پیدا کنند.

هدف در این دوره این است که تیم‌ها فرضیات خود را در مورد کسب‌وکارشان اعتبارسنجی کنند تا در ادامه مسیر خود ریسک شکست و اشتباه را به حداقل ممکن برسانند. در برخی موارد اگر محصول و ارزش پیشنهادی این تیم‌ها کششی در بازار نداشت می‌توانند رویکرد و استراتژی کسب‌وکار خود را متناسب با نیاز بازار تغییر دهند.

با اعتبار بخشیدن به جنبه‌های مختلف یک کسب‌وکار از طریق شیوه‌هایی که در این دوره در موردبحث قرار گرفت، تیم‌های شرکت‌کننده توانستند بخشی از بازار را که نیاز بیشتری به محصولات آنها دارند شناسایی و مدل کسب‌وکار خود را بر اساس حضور در این بخش از بازار طراحی و تدوین کنند.

در طول این دوره جلسه‌ای برای ارزیابی تیم‌ها برگزار شد و در طی آن هیات داوران مدل کسب‌وکار تیم‌ها را مورد ارزیابی و کنکاش قرار دادند و با ارائه بازخوردهای مناسب تیم‌ها را با زوایای جدیدی از کسب‌وکارشان آشنا کردند.

علاوه بر آن در این جلسه تعدادی از تیم‌ها توسط سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه مناسب ارزیابی شدند که در آینده جلساتی برای همکاری با این سرمایه‌گذاران خواهند داشت.

به گزارش ستاد نانو، دومین دوره اعتبارسنجی کسب‌وکارها در تابستان امسال مختص شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های دارای تاییدیه نانومقیاس آزمایشی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. بر این اساس تیم‌های مختلف از سراسر کشور می‌توانند در فراخوان حضور در این دوره  که از اول خردادماه سال ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن از تخفیف ۹۹۰ درصدی برای حضور در این دوره برخوردار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha