• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99041510740
  • خبرنگار : 71638

سلطه نفر اول شطرنج جهان در مسابقات آنلاین/کارلسن بار دیگر قهرمان شد

سلطه نفر اول شطرنج جهان در مسابقات آنلاین/کارلسن بار دیگر قهرمان شد

مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان در مسابقات شطرنج مسترز چسبل قهرمان شد و بار دیگر قدرتش را به رخ دیگر شطرنج بازان جهان کشاند.

به گزارش ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی اکثر مسابقات ورزشی، تنها رشته ای که می توانست مسابقات خود را با کیفیت بالا برگزار کند شطرنج بود. در طول شیوع این بیماری با توجه به توصیه پزشکان برای خانه ماندن، شطرنج بازان مطرح جهان تصمیم گرفتند که از پتانسیل برگزاری این ورزش به صورت مجازی استفاده کرده و مسابقاتی را راه بیندازند. 
مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در بخش کلاسیک بعد از برگزاری چند مسابقه به صورت مجازی و باتوجه به استقبال شطرنج بازان و طرفداران شطرنج تصمیم گرفت تور یک میلیون دلاری شطرنج راه بیندازند. 
یکی از مسابقاتی که به صورت مجازی پیگیری شد سوپر تورنمنت آنلاین کلاچ آمریکا بود. در این مسابقات شطرنج بازان بزرگی مانند مگنوس کارلسن، فابیانو کاروانا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور داشتند. در این مسابقه  هشت ابرقدرت شطرنج جهان به رقابت پرداختند و  در آخر این کارلسن بود که موفق شد قهرمان این مسابقه شود. 
مسابقات شطرنج مسترز چسبل، مرحله سوم تور یک میلیون دلاری کارلسن بود که شب گذشته (شنبه شب) با مشخص شدن نفرات برتر به پایان رسید. طبق معمول کارلسن نروژی، قهرمان مطرح جهان یک سر فینال این مسابقه بود. 
کارلسن در فینال این مسابقات آنلاین موفق شد از سد آنیش گیری بگذرد و قهرمان شود. او با این قهرمانی در این مسابقات بار دیگر قدرتش را به رخ دیگر شطرنج بازان جهان کشید و به آنها فهماند که برایش مسابقات مجازی و یا حضوری هیچ تفاوتی نداشته و همواره اوست که باید قهرمان شود!
کارلسن با قهرمانی های متعدد در مسابقات آنلاین بار دیگر نشان داد که چرا او را با لقب هایی همچون قهرمان بلامنازع شطرنج جهان و بی رحم ترین شطرنج‌باز جهان می شناسند.

البته دو مرحله دیگر از  تور یک میلیون دلاری کارلسن ادامه دارد و باید دید که دیگر شطرنج بازان مطرح جهان برای توقف قهرمانی های متعدد کارلسن چه برنامه ای خواهند داشت؟


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha