• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99042115493
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

شتابدهنده تخصصی حوزه کارآفرینی اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

شتابدهنده تخصصی حوزه کارآفرینی اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

با امضای تفاهم‌نامه توسط ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه ایران، ایجاد شتابدهنده تخصصی در حوزه کارآفرینی اجتماعی در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه ایران با هدف ایجاد اشتغال با رویکرد کارآفرینی اجتماعی در سطح ملی، ستفاده از ظرفیت همیاری اجتماعی، قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی برای توسعه اجتماعی در حوزه کارآفرینی اجتماعی امضاء شد.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه، همچنین توافق کردند تا با همکاری یکدیگر، برنامه‌های مشترک را برای حمایت از اشتغال خرد و خانگی در روستاها و شهرهای کوچک، اجرایی کنند.

ارائه، خدمات رهیاری (منتورینگ) به هسته‌های کارآفرینی اجتماعی جهت راه‌اندازی و توسعه کسب وکارهای خرد، دیگر هدف این تفاهم بود. همچنین، طرفین با همکاری یکدیگر، شتابدهنده‌های تخصصی در حوزه کار آفرینی اجتماعی تاسیس می‌کنند تا به استارتاپ‌ها و شرکت‌های‌خلاق، در این حوزه خدمت‌رسانی کنند.

بر اساس این سند همکاری، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه ایران،  هسته‌های فناوری تشکیل می‌دهند تا با حمایت جوامع محلی، استعدادهای جوان را در روستاها و شهرهای کوچک شناسایی کنند. این مسئله می‌تواند به سنگ بنایی کار آفرینی محلی بدل شود.

این تفاهم نامه، توسط سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی این معاونت و محمدحسین حسین‌زاده به نمایندگی از سوی انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی به امضاء رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha