• جمعه / ۲۷ تیر ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 99042619618
  • خبرنگار : 71549

اعترافات/ آرتورو ویدال

اعترافات/ آرتورو ویدال

هافبک شیلیایی که پیراهن تیم های بزرگی را بر تن کرده گاهی به خاطر رفتارهای جنجالی اش سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، آرتورو ویدال که اکنون پیراهن بارسلونا را بر تن می کند روزهای درخشانی را در تیم ملی کشورش گذارنده است. هافبک شیلیایی برای تیم های بزرگی همچون بایرن مونیخ و یوونتوس هم بازی کرده و عناوین مهمی کسب کرده است. البته ویدال از حواشی دور نبود و گاهی جنجال هایی به وجود آورد. 

الگو

برای ویدال تنها یک اسطوره وجود دارد و آن هم مادرش است. هافبک شیلیایی بارها در مصاحبه هایش به این موضوع اشاره کرده است. نام مادرش ژاکلین پاردو است.

"همیشه زمانی که به کودکی ام فکر می کند نخستین کسی که به ذهنم می آید مادرم است که چگونه جنگید، که چگونه همه وقتش را صرف ما کرد و تمام انرژی را به کار برد تا از هیچ، چیزی به ما بدهد. سرمایی که باید تحمل می کردیم، گرسنگی..."

"۱۴ ساله بودم که یک روز دیدم مادرم دیگر تحمل ندارد و خسته شده است. من با خودم فکر کردم نباید این اتفاق دوباره رخ دهد و باید فوتبالیست شوم به همان شکلی که باید باشم. به همین خاطر در هر تمرین قدرتم را چند برابر می کردم تا به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شوم. 

دستگیری پدر

در روزی که مراسم معارفه ویدال در باشگاه بایرن مونیخ برگزار شد پلیس اراسمو، پدرش را به خاطر حمل مواد و اسلحه دستگیر کرد. بازیکن شیلیایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. 

"او زندگی خودش را دارد و من هم. او به اندازه کافی بالغ است تا بداند چه کاری انجام می دهد. من هم خانواده خودم، همسر، دو فرزند و مادرم را دارم."

درگیری با پلیس

زندگی ویدال به دور از حاشیه نبود. برخی از آن ها سر و صدای زیادی به پا کردند. در سال ۲۰۰۷ که جام جهانی زیر ۲۰ سال در کانادا برگزار می شد هافبک اهل شیلی دستگیر شد. او با پلیس درگیر شده بود. ویدال و دوستانش به استفاده از جملات نژادپرستانه متهم شده بودند. 

الکل

ویدال چهار سال بعد که در اردوی تیم ملی حضور داشت به همراه گونسالو خارا، کارلوس کارمونا، ژان بوسژور، کارلوس کارمونا و خورخه والویدیا در مراسم غسل تعمید پسر والویدیا شرکت کرد اما در زمان بازگشت کاملا مست بود. این اتفاق موجب شد همه بازیکنان از ۲۰ بازی ملی محروم شوند. با این حال با عذرخواهی این محرومیت به پنج جلسه کاهش یافت. 

در همان سال تصاویری از ویدال منتشر شد که در حال مصرف الکل در اردوی تیم ملی است. این بار او را گری مدل همراهی می کرد. 

تصادف

در سال ۲۰۱۶ چند روز پیش از فینال کوپا آمه‌ریکا هافبک شیلیایی دچار سانحه رانندگی شد. او پس از یک روز استراحت می خواست به اردوی تیم ملی برود که با این حادثه روبرو شد. تصویری که از فراری اش منتشر شد به سرعت در همه جا پخش شد. بخشی از اتومبیلش کاملا از بین رفته بود. ویدال با جریمه روبرو نشد و در نشست خبری عذرخواهی کرد. 

"الکل مصرف کرده بودم و سپس حادثه ای رخ داد که همه از آن با خبر هستند. زندگی همسرم و خیلی از افراد دیگر را در معرض خطر قرار دادم. خیلی پشیمان هستم."

اظهارات جنجالی

شخصیت انفجاری ویدال در دوران بازی اش هم دیده شده است. اظهاراتش همیشه سوژه رسانه ها بوده است. او پیش از این که با بارسلونا قرارداد امضا کند، رئال مادرید همیشه یکی از موضوعات مورد علاقه اش بود. او پس از  یکی از بازی های حذفی لیگ قهرمانان به این تیم اشاره کرد.

"دو گل آفساید. اخراج نشدن کاسمیرو که باید پیش از من زمین را ترک می کرد. زمانی که در چنین بازی از شما دزدی می کنند خیلی قابل توجه است."

شکایت از بارسلونا

بازیکن شیلیایی از بارسلونا به خاطر بدهی ۲.۴ میلیون یورویی شکایت کرد. به همین دلیل افراد زیادی به تعهدش در زمین بازی شک کردند. 

"من در زمین خودم را نشان می دهم چون باید از تیم خود دفاع کنم. من یک جنگجو هستم. همه می دانند که هرگز جنگیدن را رها نمی کنم و برای توپ گیری تمام تلاش خود را می کنم. هیچکس فراموش نخواهد کرد که فوتبال به من بهترین زندگی را داد و باعث شد مادرم را شاد ببینم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha