• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99062317213
  • خبرنگار : 30057

رییس پارک فناوری پردیس خبر داد

فعالیت ۲۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۵۰ درصد اعضای بنیاد نخبگان در استان تهران

فعالیت ۲۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۵۰ درصد اعضای بنیاد نخبگان در استان تهران

رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ۲۰ درصد از صنایع کشور، ۲۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۵۴ مرکز رشد در استان تهران مستقر شدند، گفت: برای شناسایی همه زنجیره تولید فناوری تلاش شد از ظرفیت کارگروه پژوهش و فناوری استان تهران استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی صفاری نیا امروز در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، تکمیل زنجیره علم و فناوری را یکی از موضوعات مهم در حرکت علمی کشور دانست و گفت: این زنجیره از ایده و فکر شروع می‌شود و به علم و فناوری و در نهایت به تولید و بازار منتهی خواهد شد.

صفاری‌نیا، دانشگاه‌ها، شتابدهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی را از جمله زنجیره‌های تجاری سازی ایده تا محصول و توسعه بازار ذکر کرد و یادآور شد: بازیگران این زنجیره شرکت‌های صنعتی و فناور، نوپا و تیم‌های استارتاپی است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از اعضای بنیاد ملی نخبگان و ۵۰۰ دانشگاه و پژوهشگاه در  استان تهران مستقر شدند، ضمن آنکه ۵۸ شتابدهنده، ۵۸ سرمایه‌گذار خطرپذیر و ۴۲ مرکز نوآوری و فضای کار اشتراکی در تهران و استان تهران مشغول فعالیت هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه همچنین ۵۴ مرکز رشد و هزار و ۲۲۷ تیم نوپا و نوآفرین در تهران و استان تهران مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ پارک علم و فناوری و ۲۸۲۶ شرکت دانش‌بنیان جزو زنجیره تجاری‌سازی در تهران و استان تهران به شمار می‌روند.
 
وی با بیان اینکه ۱۹ شهرک صنعتی در استان‌های تهران فعالیت می‌کنند، یادآور شد: همچنین بر طبق آخرین آمار، ۲۰ درصد از صنایع کشور در شهر بزرگ تهران و استان‌های آن مستقر شدند.


صفاری نیا با بیان اینکه باید تعامل بیشتری بین اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری در تهران و استان تهران به وجود آید، گفت: همچنین ایجاد راهکارهای توسعه اشتغال در حوزه‌های فناوری و نوآوری از طریق مدل‌های توسعه کارآفرینی، ایجاد راهکارهای رفع موانع تولید فناورانه و اصلاح قوانین مرتبط، به وجود آوردن راهکارهای جذب سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی در حوزه‌های فناورانه و ایجاد راهکارهای رفع نیازهای صنایع و نهادهای حاکمیتی استان به فناوری‌ها با رویکرد تمرکز در توان تولیدی شرکت‌های نوپا از عواملی هستند که می‌توانند در تعامل بیشتر اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری تأثیرگذار باشند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه همچنین برای تحقق این موضوع نیاز است طرح‌های توسعه‌ای نواحی نوآوری در استان تهران پیاده‌سازی شود، تصریح کرد: لازم است طرح‌های مدیریت اعتبارات تخصیص یافته برای توسعه فناوری و نوآوری در استان تهران برای تعامل بیشتر اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری با یکدیگر اجرایی و پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha