• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99090402771
  • خبرنگار : 71638

دو پله سقوط فیروزجا در تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج

دو پله سقوط فیروزجا در تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج

علیرضا فیروزجا در پایان روز دوم تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج پنج امتیازی شد و با دو رده سقوط در جایگاه دهم قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، شب گذشته (دوشنبه) روز دوم اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج با حضور چهره‌های برتر شطرنج جهان پیگری شد.  در روز دوم این رقابت ها شطرنج بازان به مصاف پنج حریف خود رفتند.

علیرضا فیروزجا که در روز اول این رقابت ها موفق شده بود به یک پیروزی، سه تساوی و یک شکست دست پیدا کند در اولین بازی در دور دوم این رقابت ها مقابل تیمور رجبوف شطرنج باز مطرح آذربایجانی قرار گرفت. فیروزجا که با مهره سفید بازی می کرد در این رقابت شکست خورد. 

در دور دومین بازی در روز دوم این رقابتها فیروزجا مقابل  شطرنج باز اسپانیایی صف آرایی کرد و باتوجه به اختلاف ریتینگ توانست این شطرنج باز را با مهره سیاه شکست دهد. در دور سوم، علیرضا مقابل ماکسیم واشیه لاگراو شطرنج باز مطرح فرانسوی قرار گرفت و موفق شد این شطرنج باز قدرتمند را متوقف کند و از او یک تساوی بگیرد.

در بازی بعد فیروزجا با مهره سفید به مصاف لوون آرونیان ارمنی رفت و به پیروزی ارزشمند دست یافت. عیلرضا در آخرین بازی خود در روز دوم این رقابتها، مقابل یان کریشتف دودا، سوپر استاد بزرگ لهستانی  قرار گرفت و شکست را پذیرا شد.

با این نتایج کسب شده فیروزجا پنج امتیازی شد و با دو پله سقوط در رده ۱۰ جدول این رقابت ها قرار گرفت. لازم به ذکر است که  تیمور رجبوف و شطرنج باز اسپانیایی هر کدام با پنج امتیاز در رده های هشتم و نهم این مسابقات قرار گرفته اند. 

آنیش گیری، نابغه هلندی هم همچنان  با ۶.۵ امتیاز در صدر این رقابت‌ها قرار گرفته است. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن چینی و وسلی سو آمریکایی هر کدا با شش امتیاز تعقیب کنندگان جدی صدر جدول هستند.

روز آخر دور مقدماتی این مسابقات امشب برگزار می شود و شطرنج بازان به مصاف پنج حریف باقی مانده خواهند رفت. این رقابت با حضور ۱۶ شطرنج باز مطرح شطرنج جهان درحال برگزاری است. هشت نفر برتر این مسابقات می‌توانند مجوز حضور در مسابقات بعدی این تورنمنت که ۲۰۰ هزار دلاری جایزه داشته و در دسامبر برگزار می‌شود را به دست بیاورند.

اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج از روز یک‌شنبه با چهره‌های برتر شطرنج آغاز شد. در این مسابقات چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن، هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور دارند. هم‌چنین علیرضا فیروزجا، نابغه جوان شطرنج جهان هم در این مسابقات دست به مهره می‌شود.  
 

نفر اول این رقابت‌ها ۳۰ هزار دلار را به جیب خواهد زد. هم‌چنین نفرات دوم و سوم این مسابقات به ترتیب ۱۵ و ۷ هزار دلار را برنده خواهند شد. هشت بازیکن برتر پس از سه روز مبارزه با یکدیگر به مرحله حذفی این دیدار قدم خواهند گذاشت. میانگین ریتینگ بازیکنان در این رقابت‌ها ۲۷۵۸ بوده و هفت بازیکن از ۱۰ بازیکن برتر جهان در این مسابقات دست به مهره می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha