• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92012609558
  • خبرنگار : 71411

پورمحمدی با شعار «دولت، قانون، تولید و اشتغال» برنامه‌های خود را اعلام کرد

پورمحمدی با شعار «دولت، قانون، تولید و اشتغال» برنامه‌های خود را اعلام کرد

مصطفی پورمحمدی با اشاره به تدوین برنامه کاندیداتوری خود گفت: امروز این برنامه رسما منتشر شد. ما با سبک جدیدی از شعار و هدف در صحنه انتخاباتی وارد شدیم؛ شعار ما «دولت، قانون، تولید و اشتغال» است و هدف برنامه ما دولت قانونمند، ملت ثروتمند و ایران قدرتمند است.

مصطفی پورمحمدی با اشاره به تدوین برنامه کاندیداتوری خود گفت: امروز این برنامه رسما منتشر شد. ما با سبک جدیدی از شعار و هدف در صحنه انتخاباتی وارد شدیم؛ شعار ما «دولت، قانون، تولید و اشتغال» است و هدف برنامه ما دولت قانونمند، ملت ثروتمند و ایران قدرتمند است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) ادامه داد: این برنامه و هدف‌ها پیام‌هایی دارد؛ محور فعالیت‌های ما نیز اخلاق‌مداری است؛ چراکه آمده‌ایم بداخلاقی‌ها را براندازیم و این برانداختن بداخلاقی‌ها را از خود شروع می‌کنیم و از این خود شروع کردن‌ها را با انتخابات آغاز می‌کنیم؛ در این زمینه شعار ما رای حلال است و در این صورت حتما پیروز هستیم و شکست برای ما معنایی ندارد. امیدواریم با این رویکرد خلق جدیدی در حماسه سیاسی داشته باشیم.

خبرنگاری پرسید: شما و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی کاندیدای جامعه روحانیت هستید، آیا امکان ائتلاف شما با ائتلاف پیشرفت وجود دارد؟

پورمحمدی در پاسخ تصریح کرد: ما عضو جامعه روحانیت هستیم. هنوز در ائتلاف ما نیز کاندیدای نهایی مشخص نشده است. قرار بر این است که پس از ثبت‌نام این ائتلاف را انجام دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه سازوکار جامعه روحانیت مبارز به چه صورت است؟ گفت: سازوکار جامعه روحانیت سازوکار ائتلاف است و خودش نباید کسی را به عنوان کاندیدای مشخص معرفی کند. جامعه روحانیت در همین مساله رایزنی‌هایی را با جامعه مدرسین داشته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حجم کارهای سازمان بازرسی بسیار زیاد است اما قانون ریاست جمهوری نیازی به استعفا ندیده است که کاندیداها از کار خود برکنار شوند. البته از زمانی که فعالیت‌ها را به صورت رسمی شروع کرده‌ام به مرخصی رفته‌ام. سازمان بازرسی کل کشور با برنامه‌ریزی دقیق به کار خود ادامه می‌دهد و به خوبی از انجام وظیفه کار برمی‌آید.

وی در پاسخ به سوالی درباره این‌که با توجه به شعار سال چه برنامه‌ای دارید؟ خاطرنشان کرد: این سوال یک سوال کلی است. وقتی ما می‌گوییم برنامه نوشته‌ایم فکر نکنید که این برنامه درخصوص همه جزییات با اعداد و ارقام است، خیر این‌گونه نیست. ما 14 سیاست را در موضوعات اصلی کشور اعلام و بیش از 150 تدبیر را نیز بیان کرده‌ایم. طبیعی است که فعالیت رییس دستگاه اجرایی باید مبتنی بر سیاست کلی نظام و مطابق با برنامه پنجم توسعه باشد؛ چراکه هر حرکتی انجام می‌دهیم، باید مبتنی بر قانون باشد و اگر خلاف آن عمل کنیم، بدین معنی است که خلاف قانون عمل کرده‌ایم. طبعا در این برنامه‌ای که تدوین شده است، اولویت‌بندی‌هایی نیز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: محور اصلی برنامه مساله اقتصادی است که یکی از آن‌ها نظام بانکی می‌باشد که آن را سامان خواهیم داد. همچنین چند حوزه مهم دیگر مانند انرژی را در حوزه اقتصاد داریم که به صورت ویژه‌ای به آن پرداخته‌ایم. امیدواریم با پیوند هوشمندانه بین بخش‌های برنامه بتوانیم حوزه اقتصاد را در جایگاه اصلی خود قرار دهیم. همچنین با توجه به تولید در نقدینگی را به سمت سرمایه‌گذاری مولد هدایت می‌کنیم و در این حالت مقابل تورم می‌ایستیم، با هدایت سرمایه‌گذاری به تولید، جلوی رکود را می‌گیریم و اشتغال در جامعه شکل می‌گیرد و بیکاری در این صورت کاهش پیدا می‌کند.

خبرنگاری پرسید: برنامه‌های شما درباره پرداخت یارانه‌ها به چه نحوی است؟

این عضو اکثریت ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حتما سیاست درست و جدی‌ای است که برای بهبود اقتصاد باید ادامه پیدا کند، اما متاسفانه با اجرای غلط آن مواجه هستیم که با این روند فاز دوم آن نیمه‌کاره خواهد ماند.

وی گفت: یک تعدادی از افراد باید یارانه مستمر و حتی بیشتری را دریافت کنند؛ چراکه کشور را باید از رفاه متناسب برخوردار کرد. همچنین بخش دیگر یارانه‌ها باید به بخش تولید هدایت شود و همچنین بخش دیگری باید به سمت تامین اجتماعی هدایت شود، زیرا بیش از 50 درصد از افراد جامعه ما در طبقه متوسط قرار دارند که بهترین راهکار در این عرصه نظام تامین اجتماعی است. این نظام باید کامل‌تر شود و عملا یک آرامش زیستی به بیش از 50 درصد افراد جامعه منتقل شود.

وی در زمینه هزینه‌ای که برای یارانه‌ها پرداخت شده است نیز مدعی شد: تاکنون 100 هزار میلیارد تومان ظرف 27 ماه گذشته پرداخت شده است، اگر می‌توانستیم از این یارانه‌ها به خوبی استفاده کنیم، به دشمن پهلو نمی‌دادیم تا تحریم‌ها را نسبت به ما بیشتر کند. اگر از این هزینه‌ها هوشمندانه استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم بسیاری از مشکلات و فشار تحریم‌ها را کاهش دهیم.

خبرنگاری درباره همایشی که قرار است پنجشنبه در ورزشگاه آزادی توسط رییس‌جمهور با مضمون قدردانی از کسانی است که وی را در سفرهای پروژه‌ای همراهی کرده‌اند برگزار شود سوال کرد.

پورمحمدی پاسخ داد: من خود به سازمان بازرسی مراجعه نکردم اما متوجه شدم که همکاران نامه‌ای را تهیه و به سازمان میراث فرهنگی ارسال کرده‌اند، زیرا سازمان میراث فرهنگی میزبان این برنامه است. در این مراسم اگر بخواهند از منابع دولتی برای تبلیغات استفاده کنند، خلاف قانون است.

وی در پاسخ به این سوال که حضور محمد خاتمی در انتخابات چقدر امکان دارد؟ گفت: در مورد این‌که آقای خاتمی می‌خواهد در انتخابات حضور پیدا کند، خودش باید پاسخ بدهد. من شنیده‌ام که گفته‌اند که ما اصلاح‌طلبان قرارمان این بود چرخه مدیریت و قدرت را در کشور نهادینه کنیم. این فکر، فکری منطقی است و در گذشته نیز به آن اشاره کرده‌ایم، حتی وقتی اینجانب دنبال اصلاح قانون انتخاباتی کشور بودم، می‌خواستم این پیشنهاد را به مجلس ببرم که اگر کسی رییس جمهور شد، در یک یا دو دوره دیگر به این سمت بازنگردد، زیرا این موضوع باعث تمرکز قدرت و ثروت می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد قوانین حمایتی از کارگران و ایثارگران گفت: بخش مفصلی قوانین حمایتی از کارگران و ایثارگران را داریم اما این قوانین اجرا نمی‌شود. فکر می‌کنم اگر قوانین خوب اجرا شود، دغدغه‌های این طیف برطرف خواهد شد. همچنین در بحث توانمندسازی، تامین اجتماعی، توسعه، اشتغال و... حوزه‌هایی است که طبعا نیازمند به نیروی کار کشور خواهد داشت.

خبرنگار دیگری پرسید: اگر شما رییس جمهور شوید، پرونده هسته‌یی را با چه رویکردی ادامه خواهید داد؟

پورمحمدی پاسخ داد: با تقویت دیپلماسی که متکی بر توان داخلی است، این خط را ادامه خواهیم داد. اگر توان ملی را افزایش دهیم و دیپلمات‌های توانمندی را به خدمت بگیریم، می‌توانیم فشار بیشتر را کنترل کنیم. که همزمان با توانمندی داخلی به منافع ملی نیز آسیبی وارد نمی‌شود.

وی در پایان گفت: ائتلاف ما یک ائتلاف باز است و هرکسی از دوستان بخواهد به ما ملحق شود ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در این راستا شرط این است که اگر هر فردی جایگاه ممتازی پیدا کرد، دیگران به او کمک کنند.

به گزارش ایسنا کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان این‌که « در تصمیم‌گیری‌ها دچار تزلزل هستیم» گفت: برای ایجاد حماسه اقتصادی باید در تصمیم‌گیری‌ها ثبات وجود داشته باشد.

پورمحمدی در نشستی با فعالان اقتصادی زنجان، نیز از عدم بکارگیری منابع کشور بر اساس اولویت‌ها انتقاد کرد و گفت: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری شعارهای سال را با عناوین اقتصادی انتخاب کردند و این اهمیت پرداختن به مسایل اقتصادی و رفع موانع تولیدکنندگان را نشان می‌دهد.

پورمحمدی با بیان این‌که «کشور در چند سال گذشته به لحاظ ارتباطات اقتصادی با کشورهای دیگر مشکلی نداشت» ادامه داد: بحث بر اختلاف مشرب سیاسی و آرمانی کشور ما با جهان خارج نیست. اقتضای رقابت اقتصادی این‌گونه است و این را در اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در اقتصاد کشورهای غربی رخ داد، شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: اینکه دست‌ها را بالا برده و تسلیم شویم مشکلی را حل نمی‌کند. باید با برنامه و راهکار مشکلات اقتصادی را تدبیر کرد. این‌که امروزه می‌گوییم فضای اقتصادی کشور به این شکل درآمده مربوط به چند روز و چند هفته نیست. غربی‌ها ماه‌ها و سال‌ها بر سر این موضوع، کار کردند اما متاسفانه ما نسبت به این مسایل بی‌توجه بودیم و در عمل برنامه و چاره خاصی نیندیشیدیم.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری در این چند سال شعار اقتصادی دادند، به دلیل بی‌توجهی به این شعارها وضع تولید کشور بدتر شد تا اینکه ایشان امسال فرمودند باید حماسه‌ای اتفاق بیفتد و لازمه این کار برنامه‌ریزی، انسجام و هماهنگی است.

پورمحمدی اظهار کرد: امروزه متأسفانه به دلیل تغییرات سریع، اعتبار بخش‌نامه‌های دولت از بین رفته است. این در حالیست که حرمت امام‌زاده را باید متولی آن نگه دارد. پیش از هر اقدام ابتدا باید کار کارشناسی و مطالعاتی کرد، سپس بخشنامه، دستورالعمل و قانون تصویب و صادر کرد.

پورمحمدی با تاکید بر این‌که «هیچ‌کس حق ندارد قانون را زیرپا گذارد» گفت: می‌توانید انتقاد کنید یا درخواست اصلاح قانون را به مبادی ذی‌ربط بدهید، اما اجازه ندارید به قانون عمل نکنید یا آن را زیر پا گذارید.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از زیاد شدن نقدینگی در کشور انتقاد و اضافه کرد: یکی از علل تورم در جامعه وجود نقدینگی بالاست. دولت باید هزینه‌های خود را کنترل کند. در غیر این‌ صورت تولید کشور آسیب‌دیده و برای تأمین نیازها مجبور می‌شویم به واردات روی بیاوریم.

پورمحمدی تاکید کرد: تنها راه برای ایجاد تحول اقتصادی توجه به تولید است.

وی از فشار به واحدهای تولیدی برای اخذ مالیات و پرداخت‌ نکردن به موقع تسهیلات به این‌ واحدها انتقاد کرد و گفت: تولیدکننده برای باز کردن یک ال سی یا اخذ یک تسهیلات آنقدر فشار را تحمل می‌کند که از دریافت آن پشیمان می‌شود. مگر وام دادن به یک واحد صنعتی و کنترل مراقبت بر آن چقدر زمان نیاز دارد؟ اگر خودمان راهکار نداریم و بلد نیستیم، لااقل از مدل‌های سیستم‌سازی رایج در دنیا می‌توان استفاده کرد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از اعطای یارانه‌ها به شکل فعلی انتقاد کرد و گفت: معتقدیم باید به اقشاری از جامعه یارانه پرداخت کرد اما نه به این شکل. جوانی که از درد نداری به ناهنجاری‌های اخلاقی کشیده می‌شود عیب است. اما آیا مگر جوانان ما علیل و بیمارند؟ باید توانمندسازی کرد. در چند ماه اخیر نزدیک به 98 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم. آیا این موضوع باعث رشد نقدینگی در کشور و ایجاد گرانی و تورم نمی‌شود؟ یارانه‌ها باید در خدمت رشد تولید و ایجاد اشتغال قرار گیرد و از این طریق جوانان را بکارگیری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha