• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 92022818317
  • خبرنگار : 71186

فروش خودرو با قیمت‌های غیرقانونی

فروش خودرو با قیمت‌های غیرقانونی

شرکت مدیران خودرو در حالی فروش اقساطی محصولاتش را با قیمت‌های قبلی (تجاری) آغاز کرده که این قیمت‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح لغو شده و قانونی نیستند.

شرکت مدیران خودرو در حالی فروش اقساطی محصولاتش را با قیمت‌های قبلی (تجاری) آغاز کرده که این قیمت‌ها از سوی مراجع ذی‌صلاح لغو شده و قانونی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اواخر بهمن ‌ماه سال گذشته دولت با مصوبه‌ای اجازه تعیین قیمت خودروهای داخلی در سطوح قیمتی نزدیک به نرخ بازار (تجاری) را صادر کرد. پس از آن نیز خودروسازان نرخ محصولاتشان را حدود صد درصد افزایش دادند.

این افزایش قیمت مورد انتقاد رییس‌جمهوری قرار گرفت و به دنبال آن رییس مجلس شورای اسلامی مصوبه تعیین قیمت خودروها براساس نرخ‌های تجاری را ملغی اعلام کرد.

رییس شورای رقابت نیز به عنوان تنها نهاد قانونی تعیین نرخ خودروها اعلام کرد قیمت‌های قبلی خودروها از جمله نرخ‌های تجاری غیر قانونی بوده و قیمت‌های جدید باید از سوی این شورا بررسی و اعلام شود. دو هفته پیش نیز قیمت محصولات پرتیراژ ایران خودرو و سایپا تعیین و پس از تایید شورای رقابت ابلاغ شد.

در این میان تعیین قیمت خودروهایی چون تندر 90، مگان و خودروهای چینی که به صورت فول سی‌کی‌دی در داخل کشور مونتاژ می‌شوند در انتظار تعیین نرخ تورم بخشی آنها از سوی بانک مرکزی است تا پس از آن قیمت این خودروها با تایید شورای رقابت ابلاغ شود.

در این شرایط در حالی شرکت مدیران خودرو از شانزدهم اردیبهشت اقدام به فروش اقساطی دو محصول ام‌وی‌ام 530 و ام‌وی‌ام X33 با پلاک سال 91 و با قیمت‌های به ترتیب 38 میلیون تومان و 60 میلیون و 500 هزار تومان (با در نظر گرفتن تخفیف دو میلیون و دو میلیون و 500 هزار تومانی به دلیل پلاک 91 این خودروها) کرده که این نرخ‌ها همان قیمت‌های تجاری غیرقانونی اعلام شده از سوی شورای رقابت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۱:۳۶

2+2=5 کی به کیه!! در این اوضاع آشفته چرا نفروشن؟؟ ایسنا جان چیکارشون داری بذار به کارشون برسن...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۶:۱۹

واقعا تاسف آور هستش که خودروهای بی‌کیفیت چینی هم تو بازار کشور خودمون واسه ما شاخ و شونه میکشن و واقعا قیمت این خودروها باید از نصف هم کمتر شوند .

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۷:۴۳

البته دو ميليون هم تخفيف نداده. اگه مبلغ قسط هارو در تعداد ماهها ضرب كنيد با پيش پرداخت جمع كنيد ميبينيد از قيمت قبل هم بيشتر دارن ميدن ما كه نميخريم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۰۸:۵۱

سلام شما رو به خدا قيمت خودرو رانا رو اعلام كنيد اخه ما چه گناهي كرديم خرداد سال قبل براي تحويل اسفند ثبت نام كرديم در اسفند هم مابه تفاوت با قيمت 31 ميليون داديم ولي از ماشين خبري نيست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۴

خوشحالم که بالاخره جایی به عملکرد مدیران خودرو توجه کرد.نگفته نماند که الان پیش فروش هم میکند اما قیمت نهایی را اعلام نکرده وبه زمان واگذاری یعنی 3 ماه دیگرموکول کرده است.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۳

سلام این یعنی اوج تبعیت از قانون و نظارت مستقیم. شورای رقابت تحویل بگیر. چند ماهه مردم رو کشوندیدن و یک سناریو کاملا حرفه ای رو دنبال کردید آخر دست هم یک فرمول جادویی استخراج کردید بعدش هم خودرو ساز قبول نکرد خلاصه 30 درصد کاهش اولیه تبدیل شد به 5 الی 12 درصد(بخوانید 5 درصد) که همین 5 درصد هم رعایت نشد حال بیابید پرتقال فروش را؟ اقایان همه کم سواد نیستند رو راست باشید ما دیگه عادت کردیم البته تا یه جایی باهاتون راه می یام بعدش؟ خود دانید ایسنا لطفا انعکاس بدید نزدیک انتخابات همه چیز آزاده؟؟؟ موفق باشید شورای رقابت(راستی کدوم رقابت؟؟؟)

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۱:۳۲

اميدواريم كه شوراي رقابت تمام زورش رو براي خودروسازهاي داخلي هدر نداده باشه و حواسش به خودروسازهاي خصوصي هم باشه.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۷

دیگه چه خبر

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۳

مگه فروشنده ها گوشش شون بدهکارقانونه؟ به هرقیمتی که دلشون می خوادمیفروشن وبه صورت لحظه ای قیمتها روگرون کردن الکی آبروی سکه وطلا رفته طلا هم مثل خودروگرون نشده مگرنه اینکه طلاست

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۵

همه چی شیر تو شیر شده انوقت شما دنبال قیمت غیر قانونی خودرو هستید کیه که گوش بده

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۳

صاحب مديران خودرو يك فرد چيني مي باشد ( در فاكتورها اسمش هست ) اين آقا مدير دولتي گوش به فرمان نميباشد و چيني يعني بگير وحرف نزن وگرنه ماهم تحريم ميكنيم

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۳۷

دمت گرم ایسنا فقط تو یاد مردمی بقیه مردما فراموش کردن

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۰۷:۵۳

قیمت محصولات مدیران خودرو را اعلام کنید خسته شدیم به خدا

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۹ ۱۲:۴۲

خیالی نیست .درسایه غفلت مسئولان مربوطه مطمئنند که تنها برخوردی که باهاشون میشه یه چند میلیون ناقابل جریمه نقدی میشن. فقط همین. در عوض چندین میلیارد سود می کنن . امابقالی سرکوچه اگه پفک رو ده تومن گرونتر بده کلا مغازش تعطیل میشه و به روز سیاه می افته.