• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 92052816145
  • منبع : مطبوعات

سرپرست وزارت ورزش و جوانان:

تداوم حیات اجتماعی در گرو تکاپوی فکری و شادابی نسل جوان است

تداوم حیات اجتماعی در گرو تکاپوی فکری و شادابی نسل جوان است

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دیدار با معاونین و مدیران وزارت ورزش و جوانان ضمن ابراز خوشحالی از توفیق خدمتگزاری به جامعه ورزش و به ویژه جوانان برومند کشور اظهار امیدواری کرد که حرکت‌های توسعه‌ای متوازن در دو بخش جوانان و ورزش را با سرعتی بیشتر و هدفمند شتاب بخشد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دیدار با معاونین و مدیران وزارت ورزش و جوانان ضمن ابراز خوشحالی از توفیق خدمتگزاری به جامعه ورزش و به ویژه جوانان برومند کشور اظهار امیدواری کرد که حرکت‌های توسعه‌ای متوازن در دو بخش جوانان و ورزش را با سرعتی بیشتر و هدفمند شتاب بخشد.

به گزارش سرویس «جوانان» ایسنا، دکتر سیدرضا صالحی امیری با اشاره به سیاست‌ها و اهداف کلان دولت «تدبیر و امید» تصریح کرد: اهتمام جدی به ورزش پرورشی و گسترش همه جانبه آن و رواج ورزش همگانی موجب افزایش نشاط اجتماعی و بهره وری ملی خواهد شد و ارتقاء ورزش قهرمانی با تکیه بر پررنگ نمودن ورزش حرفه‌ای نام ملت‌های پیروز را بر قله‌های افتخار و اقتدار جهانی می‌نشاند. از این رو گستره دستاوردها و پیامدهای توسعه ورزش عمومی بسیار است و این مهم رونق اقتصادی و شکوفایی اجتماعی را به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد: بدیهی است پیروزی پیوسته ملت‌ها در عرصه رقابت ورزش فراملی موضوعی درخور توجه و اهمیت است که دولت‌ها باید برای تحقق آن، که از تعهدات الزام آور آنان است، دست از آستین همت برون آرند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: فعالیت‌های بخش ورزش و جوانان زمینه ساز تربیت نیروی انسانی سالم، برومند و مسئولیت پذیر و دستیابی به این مهم متضمن جامعه‌ای برخوردار از سلامت، نشاط، فعال و مؤثر خواهد بود. ایجاد جامعه پرنشاط و تقویت بهره وری انسانی و غرور ملی، موجب کاهش هزینه‌های اجتماعی، سلامت و افزایش روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه به ویژه در نسل جوان می گردد و بر کسی پوشیده نیست که نقش جوان هوشمند، ایثارگر، پرتلاش و متدین ایران اسلامی در عصر حاضر افتخارآفرین و غرورانگیز است.

وی یادآور شد: از نگاهی دیگر، جوانی فصل شورانگیز زندگی، مظهر نشاط و سازندگی است و جوانان، جوانه‌های سبز و شاداب و شکوفه‌های زیبا و دلپذیر درخت زندگی و حیات انسانی اند. روح لطیف و قلب ظریف جوان، جلوه زیبای آفرینش و صحیفه مصفای هستی است. شور زندگی و آهنگ سازندگی در نگاه روشن و امیدوار جوان متجلی است و اگر شور و احساس جوانی با شعور عمیق دینی و سلاح توانای ایمان الهی تجهیز شود، سعادت حقیقی نسل جوان و سلامت جامعه تأمین خواهد شد.

صالحی امیری تاکید کرد: به تصریح مصلح بزرگ معاصر و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران در مراحل تکوین، پیروزی و تداوم آن، مرهون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های نسل جوان بوده است. بی گمان آینده انقلاب نیز با تلاش و مساعی طاقت فرسای آنان تضمین خواهد شد؛ چرا که عزم راسخ و جهد بلیغ جوانان در سایه هدایت و تربیت اسلامی، دیوار بلند دشواری‌ها را فرو می ریزد و راه روشن فردا را هموار می سازد.

وی گفت: بدیهی است پویایی و تداوم حیات اجتماعی یک ملت در گرو تلاش، جهاد، تکاپوی فکری و عملی و البته طراوت و شادابی نسل جوان است. جوان اندیشی و جوان گرایی و اهتمام نسبت به مشارکت جوانان در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری‌های ملی نه تنها موجبات توفیق دولتمردان را در نیل به اهداف متعالی فراهم می‌آورد، بلکه بر جذابیت و کارآیی برنامه‌ها و خودجوشی و فعالیت جوانان نیز می افزاید. طبیعی است برنامه ریزی برای جوانان، بدون دستیابی به تصویر روشنی از روحیات، تلقیات، نگرش‌ها و گرایش‌های فکری آنان از یکسو و شناخت دقیق امکانات مادی و معنوی جامعه محقق نخواهد شد، چرا که درک و تشخیص موقعیت و منزلت جوانان در متن مجموعه واقعیت‌های اجتماعی و شرایط فرهنگی، رشد و تأمین سلامت و سعادت جامعه انسانی را تسهیل می نماید.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان افزود: قلباً اطمینان دارم که با تلاش خستگی ناپذیر همکارانم در مجموعه و ضمن احترام و قدردانی از تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مدیران ارشد ورزش از گذشته تا امروز، می توانیم موفقیت‌های حاصله را تداوم بخشیده و افق‌های روشن تری را پیش روی خانواده بزرگ جوانان و ورزش ایران قرار دهیم.

وی گفت: با اتکا به استعدادها و پتانسیل‌های موجود در وزارت ورزش وجوانان و اراده موجود در جامعه امروز، در مسیر تحقق خواسته‌های جامعه ورزش و جوانان غیرتمند کشور حرکت خواهیم کرد.

صالحی امیری ادامه داد: ورزش پدیده‌ای فرهنگی است که باید همسو با برنامه‌های قهرمانی، توجه ویژه به موضوعات فرهنگی، ورزشی و نگاه کاملاً کارشناسی به این موضوعات داشته باشیم تا ضمن دستیابی به اهداف توسعه‌ای ورزش به لحاظ فرهنگی، از مکتب ورزش نیز انسان‌هایی فرهیخته و قهرمان به معنای واقعی آن، تحویل کشور در سطوح مختلف شوند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان حرکت بر اساس وظایف و ساختار تشکیلاتی در این وزارتخانه را یک اصل دانست و افزود: باید در کنار توجه به همه شئونات از جمله مباحث ورزش قهرمانی، حرفه‌ای، همگانی، بانوان، جوانان و مسائل فرهنگی به رشد متوازن و متناسب با جایگاه هر یک از آنها توجه شود.

وی گفت: در کنار توجه به تدوین برنامه‌های بلند مدت به برنامه‌ها و ضرورت‌های کوتاه مدت از جمله انجام انتخابات کمیته ملی المپیک، روشن نمودن وضعیت یکسری از فدراسیون‌ها و سرپرستی آنها، وضعیت بودجه فدراسیون‌ها، برخی مسائل حوزه جوانان را در اولویت برنامه خود داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha