• سه‌شنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94032615207
  • خبرنگار : 71448

در نشست مدیریت کیفیت مطرح شد

انحصار دشمن کیفیت/ تولیدات از نمایش به نتایج کوچ کند

پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت در آبان‌ سال جاری برگزار خواهد شد و به بحث استقرار نظام راهبردی کیفیت در کشور می‌پردازد که در این زمینه دبیر کمیته علمی این کنفرانس انحصار را دشمن کیفیت دانست و گفت: تولیدات ما باید از نمایش به سمت نتایج کوچ کند.

پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت در آبان‌ سال جاری برگزار خواهد شد و به بحث استقرار نظام راهبردی کیفیت در کشور می‌پردازد که در این زمینه دبیر کمیته علمی این کنفرانس انحصار را دشمن کیفیت دانست و گفت: تولیدات ما باید از نمایش به سمت نتایج کوچ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس سقایی امروز - سه شنبه - در نشست خبری پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت اظهار کرد: هرجاکه مردم پشت صف کالایی بایستند و حتی از آن سود کنند، بحث کیفیت به حاشیه می‌رود.

وی ادامه داد: اگر تحریم‌ها برداشته و فضا اصلاح شود باید دید که آیا تولید‌کنندگان ما می‌توانند با کالاهای خارجی مشابه رقابت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان این‌که بخشی از کیفیت حق مردم و بخش دیگر ابزاری برای رقابت است، گفت: تولیدات ما باید از سمت نمایش به سمت نتایج کوچ کنند، چرا که تمرکز در دنیا روی بازرسی‌ها نیست.

همچنین فرزین انتصاریان - رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران - در این منشست با بیان این‌که موضوع بازرسی از تولیدات امری لازم است اما کافی نیست، اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف مثل مواد غذایی، سلامت، واردات و صادرات و تولید مشکلات زیادی را می‌بینیم که از نظر کیفی کاملا برای مردم مهم است.

وی هدف انجمن مدیریت کیفیت را حساس‌سازی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای قانون‌گذاری به کیفیت است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی ما تدوین برنامه ششم توسعه است، چراکه در دو برنامه قبلی تلاش زیادی کردیم که موضوع کیفیت در برنامه‌ها نهادینه شود.

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران افزود: براساس تحلیل‌ها برنامه چهارم توسعه به صورت کاملا یک نواخت و کمرنگ به بحث کیفیت پرداخته بود. از سوی دیگر در برنامه پنجم نیز این دیدگاه که کیفیت حاصل یک مدیریت راهبردی است وجود نداشت.

انتصاریان با بیان این‌که باید به کیفیت به عنوان یک مبحث راهبردی نگاه کنیم، گفت: از نگاه اصول مدیریتی کیفیت یکی از بی‌کیفیت‌ترین بخش‌ها در کشور نظام آموزشی است، چرا که مشتری خود را نمی‌شناسد و زمانی که فارغ‌التحصیل از این نظام بیرون می‌آید کار بلد نیست.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت در روزهای 16، 17 و 18 آبان‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا‌وسیما گفت: موضوع محوری این کنفرانس نهضت کیفیت، موفقیت پایدار و رقابت‌پذیری انتخاب شده است که این کنفرانس با رویکردی جدید به موضوع تدوین راهبرد ملی کیفیت می‌پردازد.

به گفته رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران در پی برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره فیلم و کیفیت دومین جشنواره «فیلم، عکس و کاریکاتور کیفیت» به منظور بهره‌برداری از خلاقیت جامعه هنری کشور در کنار پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت و دوازدهمین جایزه ملی کیفیت برگزار خواهد شد.

در این نشست همچنین فرشید شکرخدایی – نایب رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران – با تقسیم بحث اهمیت تولید به چهار محور کیفیت، زمان، قیمت و خلاقیت و نوآوری گفت: اولین مرحله از نظارت بر کیفیت بحث مضر بودن محصول تولیدی برای سلامتی و ایمنی افراد است که این مسوولیت به عهده سازمان ملی استاندارد بوده و انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که قدم بعدی بحث بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها از کالاهای تولید شده است، گفت: پس از این بحث مفهوم کیفیت از نگاه مشتری مطرح می‌شود که به گونه‌ای تضمین کیفیت می‌کند.

شکر خدایی با بیان این‌که تمامی این مباحث به عنوان راهبرد ملی کیفیت مطرح می‌شود، اظهار کرد: در آمریکا راهبرد ملی کیفیت در سال 2012 تدوین شده یعنی این بحث در دنیا جدید است.

نایب رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: براساس این راهبرد برقراری تناسب میان پارامترهای مختلف تولید بسیار مهم است. برای مثال اگر دولت برای پایین نگه داشتن قیمت کالایی اصرار کند این پارامتر بر مولفه‌های دیگر از جمله کیفیت تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha