• شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94111710523
  • خبرنگار : 71402

در نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا؛

ناتو: حملات هوایی روسیه تلاش‌های صلح سوریه را "تضعیف" می‌کند

ناتو: حملات هوایی روسیه تلاش‌های صلح سوریه را "تضعیف" می‌کند

دبیرکل ناتو با انتقاد از حضور نظامی روسیه در سوریه مدعی شد حملات هوایی روسیه در سوریه تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای خاتمه جنگ سوریه را تضعیف می‌کند.

دبیرکل ناتو با انتقاد از حضور نظامی روسیه در سوریه مدعی شد حملات هوایی روسیه در سوریه تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای خاتمه جنگ سوریه را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که روز جمعه برای شرکت در نشست وزرای دفاع ناتو به آمستردام رفته بود، در اظهاراتی گفت: "آنچه ما می‌بینیم این است که حملات هوایی روسیه عمدتا علیه مواضع گروه‌های اپوزیسیون در سوریه انجام می‌شود، تلاش‌های صلح برای یافتن یک راه‌حل سیاسی را "تضعیف" می‌کند."

دبیرکل ناتو همچنین تشدید حضور نظامی ارتش روسیه در سوریه را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که این امر به آتش تنش‌های منطقه‌ای خصوصا با ترکیه دامن می‌زند.

وی افزود: این رویکرد قطعا خطراتی ایجاد می‌کند و تنش‌ها را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر چالشی برای ناتو است.

ینس استولتنبرگ همچنین در رابطه با لیبی گفت که ناتو با دقت اوضاع این کشور را دنبال می‌کند. وی تاکید کرد که توافق بر سر یک دولت جدید اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ چرا که می‌توان آن را اولین گام مهم برای مبارزه با داعش تلقی کرد.

دبیرکل ناتو روز جمعه با وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار کرد و درباره تقویت همکاری میان نیروی دفاعی این کشورها و ناتو برای مقابله با تهدیدهای منطقه به گفت‌وگو پرداخت. استولتنبرگ در جریان این نشست در آمستردام هلند گفت: ما به دنبال همکاری برای مقابله با تهدیدهای موجود در منطقه و ایجاد شرایطی بهتر هستیم.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز عصر جمعه به این نشست پیوستند تا درباره ایجاد یک جبهه مشترک در زمینه استراتژی‌های دفاعی و خارجی به گفت‌وگو بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha