• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 0000867444
  • خبرنگار : 71477

اردوغان: پ.ک.ک و داعش یکی هستند

اردوغان: پ.ک.ک و داعش یکی هستند

رئیس جمهوری ترکیه گفت، حزب کارگر کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک هیچ تفاوتی با داعش ندارد.

رئیس جمهوری ترکیه گفت، حزب کارگر کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک هیچ تفاوتی با داعش ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از سیاستمداران حامی کرد در این کشور به خبرنگاران در استانبول گفت: از نظر ما پ ک ک همانند داعش است. اینکه آن‌ها را دو گروه کاملا متفاوت بدانیم اشتباه است.

این در حالی است که این سیاستمداران حامی کرد از دولت آنکارا به خاطر عدم کمک به کردهای سوریه که از شهر کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه دفاع می‌کنند، انتقاد کرده‌اند.

داعش به شهر کوبانی حمله کرده و کردهای سوریه ضمن درخواست کمک، هشدار داده‌اند که اگر داعش این شهر را تصرف کند، یک قتل عام صورت می‌گیرد. بحران کوبانی باعث سیل عظیم آوارگان به ترکیه و درگیری‌های پراکنده میان نیروهای امنیتی و کردهای ترکیه در مرز شده که می‌خواهند برای دفاع از شهر کوبانی از مرز عبور کرده و به سوریه بروند.

اردوغان از سیاستمداران حامی کرد به خاطر مرتبط کردن بحران کوبانی با تلاش‌های ترکیه برای حل مساله کردها از طریق مذاکره با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب پ ک ک انتقاد کرده است و گفته، افرادی که در تلاشند تا به این روند پایان دهند، بهای اقداماتشان را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: برخی به شهر کوبانی سفر می‌کنند و سپس می‌گویند که کوبانی مورد حمله قرار دارد و ترکیه هیچ کاری برای کمک به مردم این شهر انجام نمی‌دهد. مردمی که از کوبانی می‌آیند به کجا می‌روند؟ آن‌ها در کجا پناهنده می‌شوند؟ اما علاوه بر این مساله افرادی که در اقدامات تروریستی پ ک ک شرکت دارند، در تلاشند تا توجه خاصی به این بحران کوبانی نشان دهند. از نظر ما غیر ممکن است که این اقدام آن‌ها را پاک و خالصانه تلقی کنیم.

شبه نظامیان داعش روز شنبه به شهر مرزی کوبانی حمله کرده و پیش مرگان کرد گفتند، انتظار می‌رود که برای تصرف کامل این شهر، داعش دست به حمله جدیدی بزند.

در همین حال جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا شبانه به مواضع داعش حمله کرده تا مانع پیشروی این شبه نظامیان شوند.

یکی از مقامات ارشد کرد گفت: درگیری‌ها ادامه دارد، آن‌ها از سه طرف حمله می‌کنند. آن‌ها تلاش کردند تا شب گذشته به کوبانی حمله کنند اما نتوانستند. ما فکر می‌کنیم که آن‌ها قصد حمله بزرگی دارند اما پیش مرگ‌های کرد مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha