• جمعه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400011304792
  • خبرنگار : 71621

واکنش مقام روس به استقبال آمریکا از برگزاری کمیسیون مشترک برجام

واکنش مقام روس به استقبال آمریکا از برگزاری کمیسیون مشترک برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی استقبال واشنگتن از برگزاری کمیسیون مشترک برجام را "تاییدی بر تغییر اساسی موضع آمریکا" خواند.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: وزارت خارجه آمریکا از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با مشارکت ایران و دیگر طرفین توافق هسته‌ای استقبال کرد. این تایید دیگری بر تغییر اساسی در موضع آمریکاست که باید به اقدامات عملی بدل گردد.

اولیانوف همچنین با اشاره به این طرح که "تمامی طرفین برجام باید مستقیم به مرحله نهایی بروند" گفت: این نیز یک گزینه است اما احتمالا پیش از آنکه همگی به سوی مرحله نهایی گام بردارند معقول است که بر گام‌های ابتدایی و ضروری توافق شود تا جو بسیار مطوب‌تری ایجاد شود و بتوان سریعا به مقصد - که اجرای کامل برجام توسط تمامی طرفین است - رسید.

به گزارش ایسنا، سرویس اقدامات خارجی اروپا روز گذشته اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در تاریخ دوم آوریل (امروز جمعه) برگزار می‌شود.

انریکه مورا، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا به نمایندگی از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست کمیسیون مشترک را ریاست خواهد کرد.

به نوشته سرویس اقدامات خارجی اروپا، مشارکت‌کنندگان در این نشست درخصوص بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و موثر توافق توسط تمامی طرفین به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در تاریخ دوم آوریل (امروز) گفت: ما از این مسئله استقبال می‌کنیم و آن را گامی مثبت تلقی می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه مدعی شد که "ما آماده‌ایم که بازگشت به پایبندی به تعهدات برجامی‌مان را دنبال کنیم" به شرط آنکه "ایران نیز همین کار را انجام بدهد".

وزارت خارجه فرانسه همچنین روز پنج‌شنبه در بخش پرسش و پاسخ کنفرانس خبری درخصوص مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: درحال همکاری نزدیک با شرکای‌ تروئیکای اروپایی و همچنین مسکو و پکن هستیم تا راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کنیم که اجازه دهد ایران به تعهدات هسته‌ای خود احترام بگذارد و آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن به توافق بازگردد. ما گفت‌وگوهایی با تهران و واشنگتن در این خصوص داشته‌ایم.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه اظهار کرد: این گفت‌وگوها ضروری‌تر هستند چراکه ایران با پیشنهاد سرویس اقدامات خارجه اروپا درخصوص ارتباط مستقیم میان مشارکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده که یک ماه و نیم پیش ارائه شد و باعث تسهیل گفت‌وگوها می‌شد، موافقت نکرده است. ما و شرکای‌مان امیدواریم که به لطف تلاش‌هایمان فرمت‌های جایگزین موثر دیگری دایر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۲:۳۱

سلام باتوکل به خداوند وفرمایشات رهبر تاکامل رفع تحریم ها هیچ اقدامی وصحبتی نخواهیم داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۲

همتون کاسب تحریم هستیم اخه رفع تحریم چه سودی برای ملت داره اینا همشون بهانه هست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۲:۵۵

تنها راه زنده ماندن برجام فقط و فقط این که مقام معظم رهبری فرمودند ابتدا آمریکا تمام تحریم‌های برجامی و آنهایی که باز غیرمستقیم به برجام مرتبط کردند به صورت عملی برداشته شود و ایران راستی آزمایی کند سپس ایران برگشت کرده و به حالت قبلی برگردد ولاغیر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۲:۵۶

این هم یک دام دیگری است از سوی آمریکا و اروپا ،چرا به تعهدات عمل نکرده به بهانه کمیسیون مشترک ،ایران را پای میز مذاکره می‌برند. ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۰

ایران‌ باید‌ کار‌ خود را‌ انجام‌ دهد‌ اینقدر‌ التماس‌ برگشت‌ به‌ برجام‌ آمریکا را نکند‌ باید‌ همان‌ فرمایشات‌ مقام‌معظم رهبری‌ را‌ مبنای‌ کار‌ خود‌ قرار دهند‌ زیرا‌ این‌ حرف‌ها‌ همه‌ بازی‌ سیاسی‌ است‌ و دوباره‌ می‌خواهند‌ همانند‌ قبل‌ وقت‌ ایران‌ در‌ طول‌ سال‌ها‌ تلف‌ کنند‌ و ایران‌ را‌ سر کار‌ بگذارند‌ مسولین‌ نباید‌ قبول‌ کنند‌ شما‌ کار‌ خود را‌ انجام‌ دهید‌ و طبق‌ بیانیه‌ مجلس‌ مدت‌ سه‌ماهه‌ را‌ مبنا‌ قرار دهید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۶

صددرصد تا رفع کامل تحریم هیچ کاری نباید کرد تا بفهمن با کی طرفن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۵

این ادبیات چال میدونه دیپلماسی روش خودش رو داره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۹

من درتعجبم که همه اینهامثل اینکه همه یک نفرند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۴:۰۲

فقط فرمایش رهبری آمریکا از برجام خارج شده پس باید او بیاید و ما راستی ازمایی کنیم بعد نوبت ماست البته که صررهای ما در این مدت لحاظ شود مرگ بر آمریکا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۳۸

دیگه نباید گول خورد و تحت تاثیر تبلیغات و جوسازی های این آمریکایی ها و اروپایی های بی عقبه قرار گرفت. انسان عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۴۱

باید ایران کارهای هسته ای را باشدت بیشتر جلو ببرد وباج ندهد چون اینا رحم توی خونشون نیست باید خیلی ازجهات مواظب بود فقط از اقتدار میترسند وبه قول رهبر معظم عمل کنیم کاملا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۳:۵۳

خرد ایرانی دیگر باید در تمامی نشست‌ها مبنی بر راستی آزمایی و تعهد در برابر تعهد باشد وگر نه غربی‌ها دوباره ما را گمراه میکنند، مثل خودشان باید حرف زد وعمل کرد ،تا پیروز شویم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۴:۵۰

حقیقت امر این است که آنچه که به آن تمدن غرب می نامند، اگر بتوان آن را در مواردی تمدن نامید، مدیون خون دل خوردن‌ها، اوارگیها، مهاجرت‌ها، سختی ها و ناملایمات و استثماری است که سیاه پوستان در درجه اول، و کپی برداری و آشنایی غربیان با افکار و علوم مسلمانان و دیگر ملل دنیا است، بنابر این این سفید پوست‌های نژاد پرست نیستند که مالک آمریکا و اروپا هستن، از نظر معنوی مالکیت حقیقی آن سیاه پوست‌ها و رنگین پوستها و آسیایی تبارها هستند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۵:۱۲

غربیان بر خلاف ادعاهایشان، بی هویت ترین افراد در جهان هستند که تلاش می‌کنند با پیوند و آویزان شدن به این و آن، کسب هویت کنند و به این طریق به حیات برتری طلبانه خود ادامه دهند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۵:۴۷

ما هم استقبال می کنیم البته با شروطی که رهبرمون فرمودند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۶:۱۲

سلام فقط فرمایش رهبری

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۳ ۱۷:۰۲

مواظب باشید دوباره و دوباره فریب بانکی ها را نخورید،ایران را بچسب ،حزب و رای را ولش کن