• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400052316399
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۳ مرداد

تاکید روسای قوا بر تامین واکسن/آغاز بررسی وزرای پیشنهادی/موافقت با استعفای زاکانی

تاکید روسای قوا بر تامین واکسن/آغاز بررسی وزرای پیشنهادی/موافقت با استعفای زاکانی

استعفای علیرضا زاکانی/ کابینه سیزدهم/ واکسن کرونا و ... از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، پاسخ سید عباس عراقچی به ادعای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اشتباه بودن حبس انوشه آشوری و تاکیدش بر آزادی زندانیان دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی در ایران، در صدر اخبار پرمخاطب  بود.

عراقچی در واکنش به این اظهارات در توییتی نوشت: انگلیس تلاش می کند برای پرداخت بدهی های خود به ایران، که بیش از چهل سال به طور غیرقانونی نگاه داشته است، از ایران باج خواهی کند. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. از نظر ما هنوز توافق پابرجا می باشد. زمان آن رسیده است که انگلیس کار درست را انجام دهد و اجازه ندهد آمریکا این تبادل انسانی را تخریب کند.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا هم سید ابراهیم رئیسی ضمن تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون، با اعلام خبر قطعی شدن واردات ۳۰ میلیون دز واکسن، گفت: نظر کارشناسان بر این است که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور، باید ۶۰ میلیون دز دیگر، واکسن تامین شود.

در همین رابطه رئیس مجلس تاکید کرد که باید تلاش کنیم و بسیج شویم تا زنجیره تولید یا تهیه و توزیع واکسن را در یک حلقه ۷۵ - ۸۰ روزه تکمیل کرده و در اولویت قرار دهیم. حتی در زمینه اعتبارات، هر نوع ارزی را باید تأمین کنیم.

همچنین یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به روند کُند واکسیناسیون عمومی در کشور بیان کرد: صادرات واکسن فعلا لازم نیست، به همین واکسیناسیون مردم در داخل کشور توجه کنید.

اخبار دیگر با محوریت کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

احداث داروخانه موقت کرونایی در مجاورت داروخانه ۲۹ فروردین

عزاداری ایام محرم در حسینیه امام خمینی(ره) بدون حضور جمعیت

اظهارات معاون دادستان کل درباره رسوب کالاهای مرتبط با کرونا

***

استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پی انتخابش از سوی اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران هم از موضوعات پرمخاطب خبری امروز بود.

زاکانی در جریان نطق خود در مجلس برای استعفا از نمایندگی با ابراز امیدواری نسبت به سایر ظرفیت های حاکمیتی برای ارائه الگویی از یک کلانشهر مطلوب در جهان اسلام گفت: تلاش خواهم کرد بار سنگین تهران را از دوش دولت بردارم.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین یادآور شد: شرمنده مراجع و علما هستم و ارتباطم را با بطن مردم قم، طلاب و مراجع حفظ می کنم تا مسیر فیض را برای خود حفظ کنم. لذا دفتر کنونی ام در قم تعطیل نخواهد شد و به عنوان عضو کوچک در هیات دولت مطالبات مردم را در کنار پیگیری امورات تهران با مشورت دو نماینده عزیز دنبال می کنم.

در نهایت نمایندگان با ۱۴۸ رای با درخواست استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم موافقت کردند.

اما تعدادی از نمایندگان مخالف استعفای زاکانی از نمایندگی مردم قم تاکید داشتند که وی از تخصص لازم برای ایفای نقش شهرداری برخوردار نبوده و باید در سمت نمایندگی جهت اجرای وعده هایی که به مردم قم داده است باقی بماند.

از دیگر موضوعات پرمخاطب، اعلام وصول نامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در جلسه علنی مجلس بود.

رییس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام وصول نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی از امروز به بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی می پردازند، گفت که جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از روز شنبه هفته آینده ( ۳۰ مرداد) آغاز می شود.

قالیباف گفت که از امروز جلسات رسمی کمیسیون ها برای بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی به طور رسمی برگزار خواهد شد.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم از حضور وزرای پیشنهادی تا آخر هفته در ۲۷۰ جلسه کمیسیون های تخصصی خبر داد و گفت: رئیس جمهور می تواند در جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بنا به ضرورت تشخیص خود حضور یافته و نسبت به کلیات برنامه دولت و وزیر مربوطه مطالبی را مطرح کند.

دیگر اخبار مرتبط با کابینه پیشنهادی سیزدهم را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در فراکسیون انقلاب اسلامی

«اوجی» اراده لازم را برای رفع مشکلات دارد

وزرای مرتبط با کوچکترین پرونده فساد را بر نمی‌تابیم

وزرایی باید به کابینه راه یابند که در قد و قواره دولت انقلابی باشند

انتقاد محمدبیگی از نبود زنان در لیست وزرای پیشنهادی

بررسی برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی به تعویق افتاد

انتظار یک اصلاح طلب از شعار فراجناحی طرح شده توسط رئیس جمهور

دولت سیزدهم به اجرای شعارها و وعده‌های رییس جمهور مقید است

***

در پی تلاش عراق برای برگزاری نشست سران منطقه،‌ رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسایل بین الملل و منطقه معتقد است که پیام مهم برگزاری نشست منطقه‌ای بغداد اگر با حضور سران ایران، ترکیه و عربستان همراه باشد، به منطقه و جهان این است که این سه کشور تصمیم گرفتند تنش‌ها را کاهش دهند.

خبرهای دیگر در این باره را در  لینک های زیر بخوانید.

دو هدف اصلی دولت " الکاظمی" برای برگزاری نشست بغداد

وزیرخارجه ژاپن: توکیو به دنبال همکاری محکم با تهران ‌و ریاض است

***

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (شنبه) بیست و سوم مرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha