• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400071107372
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ مهر

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ مهر

بیانیه مجلس در حمایت از رزمایش فاتحان خیبر در مرزهای شمال غرب کشور/ سازوکار مجلس برای صدور مجوزهای کسب و کار/ مخالفت نمایندگان با پیشنهادات اصلاحی لایحه مناطق آزاد سرخس و... از جمله مهمترین اخبار امروز(یکشنبه) یازدهم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان ادامه بررسی طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار را در دستور کار قرار دادند.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تمامی موانع زاید را حذف کرد و به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با تصویب ماده ای سازوکاری برای صدور مجوزهای کسب و کار تعیین کردند.

در ادامه جلسه، روح الله متفکر آزاد بیانیه نمایندگان در حمایت از رزمایش فاتحان خیبر در مرزهای شمال غرب کشور را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:‌ هر گونه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در مرزهای کشورهای همسایه، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و ما در مقابل هر اقدام بیگانگان کوتاه نخواهیم آمد. همچنین کوتاه شدن خاک هیچ کشوری برای تحرکات رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابیم. رزمایش فاتحان خیبر در جداره مرزی ارس پیام‌آور صلح و اقتدار منطقه و هشدار به رژیم صهیونیستی است.

این عضو هیات رییسه مجلس همچنین جوابیه ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت های یکی از نمایندگان در جلسه ۲۸ تیر سال جاری را قرائت کرد و توضیح داد که خدایی از طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش استقبال کرده است.

ناطقین مجلس

سعادتی: مجلس و دولت یک ماه شبانه روزی فعالیت کنند

درخواست نماینده سنندج از وزیر بهداشت برای اتمام ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران

نوری: هنوز از اقدامات فوری برای کنترل قیمتها خبری نیست

محمدصالحی: وزیر کشاورزی در برنامه ریزی الگوی کشت به ثبات قیمت های واقعی توجه داشته باشد

***

نمایندگان مجلس در جریان جلسه علنی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها به منظور تامین نظر شورای نگهبان را بررسی کردند اما با اخطار علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات این لایحه را مراعا گذاشتند.

همچنین نمایندگان به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری هاو دهیاری ها را اصلاح کردند.

در جریان جلسه امروز، گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان بررسی شد و در نهایت نمایندگان با پیشنهاد اصلاحی کمیسیون مخالفت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

سلیمی: ممنوعیت واردات لوازم خانگی گوشمالی کوچکی برای کره‌ای‌ها است

بابایی کارنامی: وزارت خارجه اسناد ترکمنچای را واکاوی کند

قالیباف در پاسخ به صباغیان: حق‌الزحمه ناظران هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها پرداخت می‌شود

سلیمی: دولت آذربایجان مراقب پوست موز صهیونیست‌ها باشد

محمدیاری: برخورد با پیرمرد گلیم‌فروش قابل قبول نیست/ قالیباف: موضوع پیگیری شود

آصفری: برخی شرکت‌ها و ایرلاین‌ها از زائرین اربعین کاسبی کردند

نماینده آمل: علامه حسن زاده آملی مشعل فروزانی در راه تبیین اندیشه منور تشیع علوی بود

***

علی نیکزاد در پایان جلسه ضمن تشکر از حضور نیروهای مردمی و بسیجی شهرستان های کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان که در خاموش کردن آتش سوزی جنگل های کردکوی تلاش کردند، گفت: علیرغم تمهیدات بسیار ارزشمندی که دولت در مهار طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما در بندر چابهار ظاهرا ۶ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم که امیدوارم رسیدگی عاجل توسط دولت برای موضوع مقابله با طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام بپذیرد.

در حاشیه جلسه امروز هم گروهی از خانواده‌های افراد مبتلا به بیماری اس ام ای که یک بیماری عصبی عضلانی در نوزادان بوده با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار واردات داروی این بیماری شدند.

اس ام ای یک بیماری ژنتیکی پیش رونده در نوزادان می‌باشد که با گذشت زمان شدت این بیماری عصبی عضلانی افزایش می‌یابد، برای جلوگیری از شدت این بیماری بیماران مبتلا حتما باید تحت درمان بوده و دارو مصرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۲ ۰۸:۵۸

خواهشااقای ریسی سفرهای استانی نرو

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۲ ۰۹:۰۱

بارفتن سفرهای استانی اقای ریسی اتاق فکرها چه تصمیم هایی برای مامیگیرند یانرو یافیلم نگیرید