• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400101410102
  • خبرنگار : 71290

یک دیپلمات پیشین کشورمان: سردار سلیمانی یک انسان ملی بود 

یک دیپلمات پیشین کشورمان: سردار سلیمانی یک انسان ملی بود 

یک دیپلمات پیشین کشورمان اظهار داشت : سردار سلیمانی به امنیت و رفاه مردم می‌اندیشید، به دنبال این بود که ایران یک کشور امن، آباد و رو به پیشرفت باشد و در این مسیر با تمام تهدیدهایی که موجب می‌شد ایران مسیر پیشرفت را طی نکند جنگید.

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژگی های شخصیت سردار شهید سلیمانی گفت : تردیدی نیست که سردار سلیمانی یک انسان مومن، خودساخته، پرهیزکار و اهل عبادت بود، دارای خصوصیات کامل یک انسان خداجوی عارف متدین بود که در این مورد همه اشتراک نظر دارند.
وی افزود : اگر بخواهیم سردار سلیمانی را بیشتر توصیف کنیم به نظرم تعبیری که مقام معظم رهبری بیان کردند که هم قهرمان ملی و هم قهرمان امت بودند تعبیر بسیار زیبا و شایسته سردار سلیمانی است و تمام خصوصیات ایشان را نشان می دهد.
این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه سردار سلیمانی یک انسان ملی بود، اظهار داشت : سردار سلیمانی به امنیت مردم و به رفاه مردم می اندیشید، به دنبال این بود که ایران یک کشور امن، آباد و رو به پیشرفت باشد و در این مسیر با تمام تهدیدهایی که موجب می شد ایران مسیر پیشرفت را طی نکند جنگید.
پاک آیین همچنین بیان کرد : یک مشخصه مهم در ارتباط با سردار سلیمانی مبارزه با تروریسم تکفیری از جمله داعش و القاعده بود که توسط آمریکایی ها ایجاد و با کمک های سعودی اداره و تجهیز شده بود و رژیم صهیونیستی نیز از آن ها حمایت می کرد، در واقع یک پدیده غربی، عبری و عربی بود که هدفش جنگیدن با انقلاب اسلامی و مردم ایران بود، اگرچه ورودش به سوریه یا عراق شروع شد اما درصدد بود تا به ایران برسد و بتواند کشور را نا امن کند و چه بسا به دنبال تغییر نظام هم بود.
وی ادامه داد: داعش یک خطر منطقه ای و جدی برای امنیت و آسایش مردم ایران بود که سردار سلیمانی با تدابیری که اتخاذ کرد و حضورش در میدان و طراحی هوشمندانه و به کار گیری نیروهایش موفق شد تا در کنار محور مقاومت با تروریسم بجنگد.
این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: همچنین غیر از این مساله، عشق و علاقه سردار سلیمانی به ملت بود که در مقاطع مختلف در کنار مردم حضور داشت و حتی در مواردی مانند بلایای طبیعی همواره در کنار مردم بود و سعی می کرد با حضور در کنار مردم، درد مردم را التیام بخشد.
پاک آیین خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به دنبال گرایش های حزبی و گروه های جناحی نبود، او یکی از بی حاشیه ترین مسئولین رده اول نظام بود  و همه گروه ها ایشان را دوست داشتند و معتقد بودند او برای ملت کار می کند  نه این که از ملت برای گروه خود استفاده کند.
وی تصریح کرد: مردم نیز سردار سلیمانی را دوست داشتند همان طور که رهبری نیز بیان کردند این دوست داشتن را در مراسم تشییع ایشان دیدیم که مردم به صحنه آمدند و آن حماسه را آفریدند. چنین مراسمی را پیش از این هنگام تشییع حضرت امام خمینی (ره) نیز شاهد بودیم.
این دیپلمات پیشین کشورمان در ادامه بیان کرد : ایشان نگاه به ولایت داشت، چه در زمان امام (ره) و چه پس از آن نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری، تابع کامل ولایت فقیه بود، به همین دلیل یک انسان ملی بود. این ها خصوصیاتی بود که مردم را عاشق سردار سلیمانی کرد و همچنین سردار را عاشق ملت کرد. 
وی تاکید کرد: تعبیر قهرمان امت اسلامی، تعبیر بسیار درستی است، سردار سلیمانی واقعا در دل مسلمانان جهان و منطقه جا دارد و با تروریسم مبارزه کرد تا از منطقه ریشه کن شود، می دانیم که تفکر داعش اسلامی نبود، داعش یک تفکر انحرافی بود که برای از بین بردن اسلام آمده بود تا دین اسلام را خشن به دنیا معرفی کند و کشورهای مسلمان را در جهت منافع آمریکا و اسرائیل ویران و تجزیه کند. 
پاک آیین یکی دیگر از خصوصیات سردار سلیمانی را اتحاد بین احزاب اسلامی در سوریه، یمن، افغانستان، لبنان و... عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی به دنبال این بود تا از جنگ نرم آمریکا جلوگیری کند، سردار در کنار  شیعه و سنی قرار گرفت  و  محور مقاومت ایجاد شد این ها ارزش بالایی بود که سردار داشت و او را محبوب جهان اسلام کرد  و می بینیم که در دومین سالگرد شهادت ایشان در عراق، سوریه و... مردم مراسم برگزار کرده و عاشقانه یاد او را گرامی می دارند. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha