• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400121511441
  • خبرنگار : 30054

برای انتخاب اندازه فرش چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای انتخاب اندازه فرش چه نکاتی را رعایت کنیم؟

فرش‌ها می‌توانند فضای اتاق را متحول کرده و حس تجمل را ایجاد نمایند. رنگ، طرح و بافت فرش احساس راحتی و شخصیت را به اتاق می‌بخشد؛ بااین‌حال اگر همه این موارد به‌درستی انتخاب شوند اما اندازه فرش متناسب با دکوراسیون اتاق نباشد تمام زحمات شما برای حفظ زیبایی اتاق و ایجاد یک محیط دلپذیر بر باد خواهد رفت.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دیجی فرش، شما می‌توانید در فروشگاه آنلاین دیجی فرش طرح و نقش دلخواه خود را با اندازه‌ای متناسب با محیط مدنظر خود انتخاب نمایید تا زیبایی دکوراسیون داخلی خود را به بالاترین حد کمال برسانید.

فروشگاه آنلاین دیجی فرش برای راحتی شما عزیزان راهنمای زیر را به‌منظور انتخاب مناسب‌ترین سایز فرش برای فضاهای مختلف خانه ایجاد کرد.

برای انتخاب اندازه فرش چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مهم‌ترین نکات قبل از انتخاب اندازه مناسب فرش چه مواردی هستند؟

پیش از اینکه حتی به طرح، نقش و یا جنس فرش موردنظر خود فکر کنید، ابتدا باید بدانید که هدف شما از فرش کردن کف اتاق چیست. آیا قصد دارید که با فرش کردن اتاق (به طور مثال اتاق نشیمن) یک فضای یک‌دست و یک‌پارچه داشته باشید. یا اینکه می‌خواهید با فرش کردن به نحوی فضای داخلی اتاق خود را بخش‌بندی نمایید.

این مورد برای منازلی که دکوراسیون باز (open) با حداقل دیوار حایل را دارند بسیار مهم است. چرا که در صورت انتخاب فرش با اندازه‌های مناسب می‌توانید فضای نشستن و دورهمی را از قسمت غذاخوری و غیره جدا نمایید. در چنین مواردی تعدادی فرش کوچک‌تر می‌توانند این کار را به زیبایی انجام دهند.

همچنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هدف شما از فرش کردن کف اتاق پوشاندن تمام محیط کف است. قصد دارید فرش انتخابی شما به طور یکپارچه با فضا ترکیب شود و ظاهری آرام داشته باشد؟ به طور مثال فرش آشپزخانه درصورتی‌که کف آن کف‌پوش یا سرامیک باشد. اگر کوچک‌تر از محیط در دسترس انتخاب شود می‌تواند هماهنگی جذابی را با دکور آشپزخانه شما ایجاد نماید.

در نهایت باید اندازه اتاق یا فضای در دسترس خود را با درنظرگرفتن محدودیت‌هایی مانند زوایای جانبی یا دهانه درب‌ها و غیره به طور تقریبی مشخص نمایید.

برای انتخاب اندازه فرش چه نکاتی را رعایت کنیم؟

راهنمای انتخاب اندازه مناسب فرش برای اتاق نشیمن

برای فرش کردن اتاق نشیمن سه گزینه رایج را پیش‌رو خواهید داشت. نخست اینکه کل فضای کف اتاق را با فرش بپوشانید. این عامل مشروط بر عدم وجود قناصی در طراحی اتاق و نزدیک بودن ابعاد اتاق نشیمن به سایزهای استاندارد فرش است.

 گزینه بعدی که در پیش‌رو خواهید داشت جداکردن فضای نشستن از سایر بخش‌های اتاق است. این مورد می‌تواند جلوه‌ای مجلل به دکوراسیون داخلی شما ببخشد.

 گزینه سوم که در واقع از ایده پیشین منشأ می‌گیرد و به‌منظور مینیمالیستی کردن دکوراسیون داخلی به کار می‌رود. استفاده از فرش با اندازه‌ای است که در داخل مبلمان، جلوی مبل‌ها و صندلی‌ها قرار گیرد. در این مورد، فرش باید کمی بلندتر یا پهن‌تر از مبلمان و نزدیک به نشیمن باشد.

 هر سه گزینه بالا را می‌توان برای انتخاب اندازه مناسب فرش در اتاق‌هایی با مبلمان نبشی (L) نیز به کاربرد.

برای انتخاب اندازه فرش چه نکاتی را رعایت کنیم؟

راهنمای انتخاب اندازه مناسب فرش آشپزخانه

در هنگام انتخاب اندازه مناسب فرش آشپزخانه، طراحی و ساخت فضای آشپزخانه بیشترین اهمیت را دارد. آیا آشپزخانه شما یک محیط بسته است یا با معماری باز (open) طراحی شده است؟ آیا یک جزیره مرکزی در وسط آن قرار دارد یا اینکه با اتاق نشیمن شما فضایی یک‌دست را تشکیل می‌دهد؟ و در نهایت اینکه آیا محیط غذاخوری در داخل آشپزخانه قرار دارد یا در بیرون آن فضایی برای میز غذاخوری در نظر دارید؟

همه موارد بالا روی انتخاب اندازه مناسب فرش برای آشپزخانه شما مؤثر هستند. در نهایت باتوجه‌به همان فرمول قبلی (فرش کردن یکپارچه محیط یا جداسازی بخش‌های مختلف با چند فرش سایز کوچک‌تر) قادر خواهید بود به دکوراسیون دلخواه خود دست پیدا کنید.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در هنگام فرش کردن فضای غذاخوری، ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که تمام محیط میز و صندلی‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

 سادگی انتخاب ابعاد و طرح دلخواه در هنگام خرید اینترنتی فرش

فرش‌ها در زمره کالاهایی نیستند که در طول سال چندین مرتبه خریداری شوند؛ بنابراین بهتر است از مراکزی که آزمون خود را در کسب اعتبار و نام نیک پس داده‌اند اقدام به تهیه فرش موردنیاز نمود. فروشگاه آنلاین دیجی فرش با ارائه تنوع بسیار بالا از قبیل فرش وینتیج، فرش سه‌بعدی، فرش اتاق‌خواب، فرش افشان و غیره این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ضمن انتخاب مدل دلخواه خود به بررسی اندازه فرش و مقایسه آن با محیط در دسترس خود بپردازید.

این مرکز خرید اینترنتی فرش جدیدترین مدل‌ها را بالاترین کیفیت (۱۲۰۰ شانه کاشان) و با تضمین کیفیت و قیمت در وب‌سایت خود قرار داده است تا علاقه‌مندان تنها با چند کلیک ساده، خرید همراه با آسودگی خاطر را تجربه نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی