• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022215543
  • منبع : بازار

چطور رفتار ناایمن راننده را تشخیص دهیم

چطور رفتار ناایمن راننده را تشخیص دهیم

سفرهای جاده‌ای لذت‌بخش و گاهی اوقات خطرناک هستند. اگر تجربه سفر با اتوبوس را داشته باشید؛ به‌خوبی اهمیت نقش راننده در امنیت سفر را می‌دانید. در واقع این رفتار رانندگان است که تعیین می‌کند سفر شما قرار است چقدر خطرناک یا امن و لذت‌بخش باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، افرادی هم که به‌تازگی قصد خرید بلیط اتوبوس اهواز به تهران یا بلیط اتوبوس تهران اهواز را دارند؛ با توجه به برخی نشانه‌ها می‌توانند متوجه رفتار ناایمن راننده در جاده‌ها شوند. اگر شما هم در این باره کنجکاو هستید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید. ما در ادامه به‌طور مفصل درباره رفتارهای ناایمن رانندگان اتوبوس با شما صحبت خواهیم کرد.

استفاده طولانی و مداوم از تلفن همراه

آمارها نشان می‌دهد که بخش زیادی از تصادفات جاده‌ای به خاطر حواس‌پرتی رانندگان رخ می‌دهد. تلفن همراه نیز در صدر لیست عوامل حواس‌پرتی رانندگان قرار دارد. اگر در حین سفر با اتوبوس دیدید که راننده دائم در حال استفاده از تلفن همراه است باید به او بابت این رفتار تذکر دهید. رانندگان بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی اجازه مکالمه تلفنی یا استفاده از تلفن همراه را در حین رانندگی ندارند. پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده این رفتار از رانندگان آن‌ها را جریمه خواهد کرد. همچنین دوربین‌های کنترل ترافیک نیز در صورت ثبت تصویر رانندگان در حین استفاده از تلفن همراه او را به‌عنوان متخلف به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی می‌کنند. رانندگان برای استفاده از تلفن همراه موظف هستند که در کنار جاده توقف کنند.

چطور رفتار ناایمن راننده را تشخیص دهیم

پرخاشگری و عصبانیت در هنگام رانندگی

کسانی که بلیط اتوبوس اهواز به تهران را خریده‌اند باید بدانند که سفری طولانی در پیش دارند. این سفر حدود 9 ساعت طول خواهد کشید. رانندگی طولانی‌مدت نیاز به آرامش دارد. رانندگانی که در طول مسیر با مسافران یا سایر رانندگان پرخاش می‌کنند یا برای مدت طولانی عصبانی هستند، جزو رانندگان ناایمن به‌حساب می‌آیند. عصبانیت باعث بروز رفتارهای هیجانی و از بین رفتن تمرکز می‌شود. رانندگی با اتوبوس هم نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد بنابراین رانندگانی با چنین رفتارهایی در لیست رانندگان ناامن قرار می‌گیرند. لایی کشیدن، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز از جمله رفتارهایی هستند که از افراد عصبانی و پرخاشگر در حین رانندگی سر می‌زند.

عدم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی

یکی دیگر از راه‌های شناسایی رانندگان ناایمن توجه به وضعیت رانندگی آن‌ها است. رانندگانی که بدون توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی با سرعت غیرمجاز در حال رانندگی هستند جزو رانندگان ناایمن محسوب می‌شوند. این افراد به دلایل مختلفی مانند عدم تمرکز، خواب‌آلودگی یا بی‌تفاوتی نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌توجه هستند. بروز چنین رفتارهایی از رانندگان وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و مأموران راهنمایی و رانندگی به شدت با این رانندگان برخورد خواهد کرد.

سرعت غیرمجاز

با توجه به آمارهای منتشرشده از تصادفات جاده‌ای، سرعت غیرمجاز یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات است. افرادی که تا به حال بلیط اتوبوس تهران اهواز را خریده‌اند، به‌خوبی از وضعیت بد برخی از جاده‌های کشورمان آگاه هستند. سرعت غیرمجاز در این جاده‌ها می‌تواند منجر به خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری شود. اگر در حین سفر با اتوبوس شاهد سرعت بالای اتوبوس بودید؛ به راننده تذکر دهید. در صورت بی‌توجهی راننده می‌توانید با راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید و رفتار راننده را به پلیس گزارش دهید.

چطور رفتار ناایمن راننده را تشخیص دهیم

خواب‌آلودگی

بروز تصادف به دلیل خواب‌آلودگی رانندگان اتوبوس هم از دیگر مواردی است که شما می‌توانید خبر آن را در صفحه حوادث بسیاری از روزنامه‌ها بخوانید. رانندگانی که استراحت کافی نداشته‌اند یا از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار ندارند دچار خواب آلودگی خواهند شد. شما به‌عنوان مسافر تا زمان بروز حادثه متوجه خواب‌آلودگی راننده نخواهید شد. البته در برخی مواقع با توجه به نشانه‌هایی مانند سرعت بالا و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی به‌خصوص در نیمه‌های شب یا اوایل صبح می‌توانید متوجه شوید که راننده در وضعیت هوشیاری مناسبی قرار ندارد.

آیا سفر با اتوبوس خطرناک است؟

با توجه به مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم؛ لابد تصور می‌کنید که اتوبوس ناامن‌ترین وسیله حمل‌ونقل در جهان است. اگر این‌طور فکر می‌کنید؛ باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. با توجه به تعداد سفرهایی که به‌صورت روزانه با اتوبوس انجام می‌شود و تعداد کشته‌شدگان این سوانح می‌توان گفت که اتوبوس یکی از امن‌ترین وسایل نقلیه در جهان است. بااین‌حال اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید؛ به شما توصیه می‌کنیم که به رفتارهای پرخطر رانندگان اتوبوس واکنش نشان دهید. همچنین اتوبوس‌های ایمن‌تر را برای سفرهای جاده‌ای انتخاب کنید و در هنگام خرید بلیط اتوبوس اهواز به تهران یا بلیط‌های دیگر فقط قیمت را در اولویت قرار ندهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha