• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401030200932
  • خبرنگار : 71616

سامانه یکپارچه فروش خودرو و چند ابهام

سامانه یکپارچه فروش خودرو و چند ابهام

در حالی سامانه یکپارچه فروش خودرو با هدف شفافیت بیشتر و تخصیص خودرو به مشتریان واقعی از روز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت) آغاز به کار کرده است که محدودیت‌های ثبت‌نام و شرایط آن تفاوت چندانی با طرح‌های فروش گذشته ندارد و فقط امکان خرید یک خودرو (از خودروسازان دولتی و خصوصی) فراهم شده اما برای فروش‌های حواله‌ها به غیر یا تخصیص خودرو با اولویت خانواده‌های بدون خودرو فکری نشده است؛ ضمن اینکه همچنان برخی می‌توانند با کارت ملی‌های اجاره‌ای و خرید اطلاعات افراد اقدام به ثبت‌نام کنند!

به گزارش ایسنا، از روز سه‌شنبه گذشته سامانه یکپارچه فروش خودرو کار خود را رسما آغاز و اولین طرح فروش را اجرایی کرده است. علیرغم همه توضیحات در مورد نحوه سازوکار و بیان هدف‌ها از ایجاد چنین سامانه‌ای (که مهمترین آن ایجاد شفافیت و هدفمندی تخصیص خودرو و کسب رضایت مشتریان بوده است)، اما هنوز ابهاماتی در رابطه با این سامانه وجود دارد.

مهمترین پرسش این است با توجه به اینکه شرایط فروش و محدودیت‌های ثبت‌نام تغییر چندانی نسبت به شیوه‌های فروش قبلی ندارد و تقریبا همان شرایط بدون کم‌وکاست چندان اعمال می‌شود، پس چه شفافیتی و واقعی‌سازی تقاضا رخ خواهد داد؟ به نظر نمی‌رسد صرف اینکه دیگر مشتریان با خرید یک خودرو بطور مثال از شرکت دولتی، حق خرید خودرو از شرکت‌های خصوصی را نداشته باشند، عملا مشکلی از حجم تقاضا و صف‌های طولانی برای خرید خودروهای دو خودروساز بزرگ را حل کند.

از سوی دیگر باتوجه به اینکه قرار بود از میزان دلال‌بازی‌ها کم شده و خودرو به مصرف‌کننده واقعی تخصیص داده شود، انتظار می‌رفت حداقل در مراحل ابتدایی، اولویت با خانواده‌های بدون خودرو باشد و شرط عدم پلاک فعال در خانواده اعمال شود؛ اما همچون روال طرح‌های قبلی تنها شرط عدم پلاک فعال انتظامی برای شخص متقاضی وجود دارد.

از سوی دیگر علیرغم اینکه صحبت‌ها بر سر حذف فرآیند قرعه‌کشی برای تخصیص خودروها بود اما با این روش تنها پای برخی خودروسازان خصوصی که محدودیتی برای فروش نداشتند و عرضه محصولاتشان بدون قرعه‌کشی بود، به چرخه قرعه‌کشی باز شده است. بطور مثال گروه بهمن‌موتور یا مدیران‌خودرو که در این سامانه چهار محصول دیگنتی و فیدلیتی (بهمن ‌موتور) و تیگو ۸ در دو مدل پرو و کلاسیک را در قالب فروش فوری عرضه کرده‌اند، از طریق قرعه‌کشی این کار را انجام خواهند داد؛ در حالی که تا پیش از این قرعه‌کشی انجام نمی‌دادند.

این از جمله موضوعاتی است که علاوه بر نارضایتی خودروسازان خصوصی، انتقاد فعالان و کارشناسان صنعت خودرو را هم به‌دنبال داشته است و عنوان می‌شود، چرا شخصی که توانایی مالی برای خرید چند خودرو (به‌ویژه از خودروسازان خصوصی ) دارد، بایستی دستش بسته شود؟

همچنین فروش حواله‌ها و واگذاری امتیاز و حقوقی ناشی از برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها به اشخاص ثالث ممنوع بود؛ اما بر هیچ کس پوشیده نیست که حواله‌ها به‌راحتی در معرض خرید و فروش قرار می‌گرفت و نهادی مانع از این کار نبود. این موضوع هم از جمله مهمترین مواردی است که در سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز مورد توجه قرار نگرفته و برای آن راهکاری اندیشیده نشده است.از سوی دیگر همانطور که اشاره شد، هدف اصلی از ایجاد این سامانه، فروش و عرضه جامع محصولات تمام خودروسازان، کاهش نقش دلالان و تخصیص خودرو به مشتریان واقعی و افزایش منافع مشتریان اعلام شده است اما تا به اینجای کار باتوجه به اینکه تغییر خاصی در روند فروش و عرضه ایجاد نشده، بعید به نظر می‌رسد که مشکلات و آشفتگی‌های بازار خودرو حل شود؛ چراکه مشکل اصلی بازار خودرو، صف‌های طولانی‌ و هجوم افراد برای شرکت در این بخت‌آزمایی و قیمت‌های افسارگسیخته خودرو در بازار آزاد (که این نیز نتیجه جذابیت نحوه فروش به‌ شیوه قرعه‌کشی باتوجه به اختلاف شدید قیمت کارخانه‌ای محصولات تا بازار آزاد است و حضور پر رنگ دلالان)، همه و همه تنها برای محصولات دو خودروساز دولتی است.

علاوه براین، در طرح‌های فروش قبلی علیرغم اینکه به هر کدملی، یک خودرو اختصاص پیدا می‌کرد و هر نفر یکبار امکان خرید خودرو داشت، اما بازار خرید کدملی اشخاص داغ بود و دلالان اقدام به خرید شماه ملی و مشخصات افراد می‌کردند. همچنین فروش حواله‌ها و واگذاری امتیاز و حقوقی ناشی از برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها به اشخاص ثالث ممنوع بود؛ اما بر هیچ کس پوشیده نیست که حواله‌ها به‌راحتی در معرض فروش قرار می‌گرفت و نهادی مانع از این کار نبود. این موضوع هم از جمله مهمترین مواردی است که در سامانه یکپارچه فروش خودرو مورد توجه قرار نگرفته و برای آن راهکاری اندیشیده نشده است.

هایماهای بدون قرعه‌کشی هم وارد چرخه بخت‌آزمایی شدند

سامانه یکپارچه فروش خودرو عملا تغییری در شیوه فروش و عرضه محصولات دو خودروساز دولتی ایجاد نکرده است. ضمن اینکه در همین اولین دوره فروش، محصولات خانواده "هایما" ایران‌خودرو که بیش از یکسال بدون فرآیند قرعه‌کشی عرضه می‌شد، دوباره به چرخه قرعه‌کشی وارد شده است. این در حالیست که طبق ادعای مسئولان قرار است خودروها به‌تدریج و یک‌به‌یک، همزمان با افزایش عرضه و واقعی شدن تقاضاها، از فرآیند قرعه‌کشی حذف و آزادانه عرضه شوند.

در حالیکه به گفته مسئولان قرار است خودروها به‌تدریج و یک‌به‌یک، همزمان با افزایش عرضه و واقعی شدن تقاضاها، از فرآیند قرعه‌کشی حذف و آزادانه عرضه شوند، دیدیم که خودروهای خارج از چرخه بخت‌آزمایی (علاوه‌بر محصولات خودروسازان خصوصی) حتی در محصولات خودروسازان داخلی هم به این چرخه بازگرداننده شده‌ است.  بنابراین این سوال مطرح است که چرا خودروهایی همچون محصولات خانواده هایما که بدون فرآیند قرعه‌کشی عرضه می‌شدند هم وارد این سیستم و سامانه شده‌اند؟

این سوال ایسنا از معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد اما پاسخی به آن داده نشد.

علاوه براین، وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید دارد که تقدم تاخیر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن در این شیوه فروش یک مزیت نسبت به طرح‌های گذشته است. در فروش‌هایی غیر از طرح‌هایی که بدون قرعه‌کشی انجام می‌شدند و مهلت ثبت‌نام تا زمان تکمیل ظرفیت بود، شاید این موثر نبودن تقدم و تاخیر در ثبت‌نام مزیت به‌حساب آید اما سوال اینجاست که در فروش‌ محصولات دو خودروساز بزرگ که همه دست‌وپا شکستن‌ها بخاطر آن‌هاست، این عدم موثر نبودن تقدم و تاخر چه مزیتی خواهد داشت؟ در طرح‌های فروش ایران‌خودرو و سایپا (جز فروش محصولات خانواده هایما و اخیرا شاهین که بدون فرآیند قرعه‌کشی بودند) هم تقدم و تاخیر ثبت‌نام، تاثیری نداشت.

در فروش در قالب سامانه یکپارچه تنها مهلت برای ثبت‌نام و میزان خودرو عرضه شده افزایش یافته است. شاید برخی تصور کنند که همین افزایش عرضه تا بطور مثال ۲۰۰ هزار دستگاه، اقدام بسیار خوبی است و می‌تواند حجم بیشتری از تقاضا را پاسخ دهد اما فراموش نکنیم که در شیوه‌های قبلی‌، طرح‌ها بصورت هفتگی بطور مثال برای ۱۰ تا ۲۰ هزار دستگاه (مجموع طرح‌های عادی و طرح ویژه مادران) خودرو انجام می‌شد؛ بنابراین در ماه بطور میانگین طی چهار نوبت (هر نوبت ۱۵ هزار دستگاه خودرو)  در مجموع ۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شد اما حالا قرار  است هر سه ماه یا چهار ماه یکبار طرح فروش اجرا و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو عرضه شود؛ بنابراین می‌توان گفت اتفاق چندان ویژه‌ای رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۷:۱۰

باید فقط خانواده هایی خودرو ندارن بتونن ثبتنام کنن نه اینکه برای هر فردی بالا ۱۸ سال ثبتنام کنن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۲:۱۶

چه ربطی داره چون پدر من خودرو داره من نباید داشته باشم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۷:۱۸

تنها اتفاقی که افتاده نظارت دولت بر نحوه قرعه کشی از طریق سایت دولتی هست وگرنه تا زمانی که واردات خودرو آزاد نباشه وضعیت همینه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۴

تنها اتفاقی که افتاده خواستن رانت خودرو نصیب خودشون بشه نه دلالها

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۱:۴۵

از قرعه کشی چگونه باخبرشویم آیا پیام میاد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۹ ۱۶:۱۹

اینم از برنده شدن ما فقرا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۱

تفاوت اش اینه که دیگه تو سایت خود ایران خودرو و سایپا ثبت نام نمیکنی ک هر اماری اونا دلشون خواست بدن. ایران خودرو قبلا نصف تولید اش رو میداد بازار نصف اش رو هم میداد ب خودی ها ک برن توو بازار آزاد... دیه نمتونن لایی بکشن. چون هرچی بخوان بفروشن باید شفاف و روشن زیر نظر وزارت صنایع و از طریق این سایت باشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۴

عالی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۰:۰۰

آره دیگه یکی هم مثل تو باورش بشه ...از ماست که بر ماست

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۰:۱۷

ساده ای عزیز

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۲:۲۴

هیج فرقی نکرده

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۲:۴۷

حالت خوبه داداش؟!خیلی سااااده ای!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۶:۰۸

کاملا درست میگی فقط در صورتی که نظارت بر خود وزارت صنایع وجود داشته باشه!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۲۲:۳۶

بابا انیشتین کجا بودی تا حالا چند ساله با همین چیزا امسال تورو گول میزنن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۸ ۰۸:۴۰

درسته از این راه بر اساس احتمالات فساد کمتره

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۶:۳۲

زهی خیال باطل عزیز خانم من در طرح مادران شرکت کرده و تو سامانه یکپارچه زده برنده شده اید بعد توسایت ایران خودرو زده برنده نشده اید!!!! کارشناسان پشتیبانی هم میگن ملاک سایت ایران خودروئه!!! به همین راحتی دزدی تو روز روشن نظارت کجا بوده؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۷

خودرویی که به نام درامد حق فروش ندن اگه هم خواست بفروشه بقه پولی که از خودرو سود میکنه را دولت مالیات بگیره تا برگرده سر جاش ومصرف کنده واقعی خودرو بخره

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۳:۵۶

اون کسی توان خریدنداره هم ثبتنام کنه.اگه برنده شدصدمیلیون میزنه به جیب.چه اشکالی داره!؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۶

هیچ فرقی نکرده، دو سه روز قبل تو یکی از نمایندگی های سایپا بودم، منشیه داشت از رئیسشون میپرسید هم طرح حمایتی ثبت بزنم هم طرح معمولی؟ اونم گفت آره یه امتیاز ویژه ای برای نمایندگی هاشون دارن. یه تعداد کمی هم بین مردم پخش میکنن که بگن آره ما مسلمونیم. یه مدت قبل هم یکی از دوستان یه کوییک از سایپا گرفت که به نام خود نمایندگی بود به عنوان صاحب اولش.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۱:۱۲

کوییک هربار ثبت نام کنی در میاد نیاز به این چیزا نیست وا سه من بالای ۱۰ بار دراومده . خواهان ندارع اصلا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۲

سلام نتایج قرعه کشی کی اعلام میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۲

سلام نتایج قرعه کشی کی اعلام میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۸

اگه میخواستن عدالت اجرا بشه باید خانواده هایی که خودرو ندارن دراولویت بودن من یک همسایه دارم ۳تا خودرو برای خودش ودوتا پسرش درومده ولی من یک خانواده هفت نفره هستم همه فروشها شرکت کردم اسمم در نمیاد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۵:۵۱

نیتت رو خالص کن تورج😅😅

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۱

سلام من شماره تلفن همراهم رو اشتباه تایپ کردم،،امکان ویرایش هم نیست..چطور ویرایش کنم؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۲:۵۳

سلام تشریف ببرین بکی از نمایندگی های داخل شهر واستون عوض میکنه چند دقیقه وقتتون رو میگیره وای راحته

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۷

چرا میتونی قسمت پنل کاربر هستش

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۶

سلام ویرایش هست، وارد سایت سامانه ی یکپارچه تخصیص خودرو میشین بعد از قسمت بالا سه خط سفید رنگ هست اونو میزنین وارد قسمت ورود و ثبت نام میشین کدملی و رمزتون رو وارد میکنین بعدشم که وارد پروفایل خودتون میشین و پایین صفحه بارنگ آبی نوشته ویرایش اطلاعات اونو انتخاب میکنین و شماره همراهتون رو اصلاح میکنین و بعدش پایین گزینه ی ذخیره رو حتما بزنین و تمام.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۶:۱۰

امکان ویرایش شماره موبایل وجود نداره متاسفانه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۱:۱۴

تو سایت که نمیشه تغییرش داد و هرچی هم با پشتیبانیشون تماس میگیریم جوابی نمیدن نمیدونم منظور آقا رضا از مراجعه به نمایندگی داخل شهر کجا هستش؟! یعنی نمایندگی های ایران خودرو و سایپا؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۵:۳۰

قسمت تغییر پروفایل برو و ویرایشش کن. منم همین کار و کردم و شد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۹

سلام قوانینشون فقط به درد سرمایه دارها میخوره قانونی گذاشتن بنام طرح جوانی جمعیت من از وقتی که گذاشتن برای خودم معمولی وبرای خانمم طرح جوانی جمعیت دارم ثبت نام میکنم ولی هیچ کدام در نمیاد ایران ما همه جاش شده پارتی نداری باید بمیری

avatar

سلام.ویژگی سامانه جدید یکپارچه خودرو این هست که جلوی دلالی و دزدی خودروسازان حلبی را میگیره و قرعه کشی کمی شفاف شده،باید جلوی واردات خودروهای اقتصادی1500 سی سی رو ازاد و بدون تعرفه گمرکی صورت گیرد تا این انحصار احتکار و گرانفروشی دههابرابری خودروسازان داخلی شکسته شود.با تشکر

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۰

پدرم پیکان مدل 80داره که خیلی داغونه،،، از بازار خودرو هم با این قیمتها نمیشه خودرو خرید،،، خیلی ها هستن بااین شرایط که یک نفر از خانواده ثبت نام میکنه بلکه به اسمشون در بیاد ازاین ماشین های فرسوده ومدل پایین خلاص بشن،،،، بنظر من نباید این شرط و بزارن که خانواده هایی که خودرو ندارن فقط شرکت کنن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۶

اتفاقا اتفاق خوبی هست الان دیگینیتی تو بازار یک میلیارد و چهارصد هست . مگه بدون قرعه کشی نبود؟ بقیه ماشین های به غیر از ایرانخودرو و سایپا چی ؟ چرا باید واقعیت همیشه وارونه نشون داده بشه ؟ چی بد هست ؟ چی خوب ؟ نتیجه هر دو یکی هست گرونی بیش از اندازه خودرو در ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۱

یعنی متاسفم که اشغالای اینا رو این همه ادم منتظرن که فقط به نامشون دربیاد.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۵:۵۷

سلام قرعه‌کشی کی انجام مشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۶:۱۸

طرح این سامانه بیشتر به نفع خدمات کامپیوتری ها و کافی نتی ها است. مردم همیشه در صحنه طبق روال معمول چون سواد کار کردن با اینترنت را ندارند و همۀ دانششان منحصر به برنامه اینستاگرام است، به خدمات کامپیوتری ها مراجعه می کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۷:۲۰

تورو بخدا به کسانی که ندارند بدید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۳

سلام راست میگن ۳یا ۴ ماه فروش خودرو میزارن؟ خب تا الآن که ۳۰ دفعه زدم هیچ کدومو برنده نشدم الآنم اگه برنده نشم ۴ ماه دیگه باید صبر کنم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۱

این سامانه یکپارچه و امثال اینها فقط برای خریدن فرصت هست و گر نه در بلند مدت هیچ تاثیری در شرایط عرضه نخواهد داشت . این مدت یک هفته ای هم کاملا حساب شده هست تا تمومی سرمایه های مردم رو تو این مدت بلوکه در حساب مردم نگه دارن تا شاید بعد از ده روز خودرو به نامشون در بیاد تو این مدت معمولا کسی به بازار ازاد خودرو مراجعه نمیکنند و همین موضوع باعث ریزش و رکود قیمت در بازار ازاد میشود که البته پس از اعلام نتایج دوباره قیمت ها صعودی میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۲:۴۴

باتوجه به اینکه بهمن وارد بورس شده تکلیف قیمت ثبت نامب اخیرش چی میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۴:۴۵

سلام ۵روزه هر کاری میکنم بعد از مرحله انتخاب ماشین یه صفحه باز میشه که لیست شماره های انتقادات و پیشنهادات رو زده،ثبت نام کردم ،حتی اسم و آدرس و صفحه کاربری هم درسته

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۶:۳۸

سلام روز بخیر من الان سه روز بود در سامانه میخوام انتخاب خودرو کنم پیغام میده امکان خرید خودرو ندارید. علتش چیه من نه خودرو دارم نه پلاک داشتم حتی برای یکس از آشنا ها زده میگه مشترک گرامی شماقبلا قرعه کشی ثبت نام کردید دوباره امکان ثبت نام مجدد نداره. ولی درصورتی که یک ماه پیش بود اما برنده نشدن. لطفا بگین چکار کنم اصلا شماره پشتیبانی سایت که میگه جوابگو نیستندو همش پیغام میده که تمام خطوت اشغال است لطفا بعدا تماس بگیرید الان سه روز هیچکسی پاسخگو بنده نیست. رسیدگی شود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۶

حتما رسیدگی خواهد شد ولی در صد سال دوم زندگیت..

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۶:۱۷

عزیزم یا وقت ثبت نام تمام شده بوده یا وارد سایت قبل شدی.ولی وارد سایت جدید یکپارچه تا دیروز وقت بود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۸:۲۲

اصلا وارد سایت ثبت نام نمی شود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۰۹:۳۷

چرا بعضی وقت‌ها سایت بالا تمیاد؟؟بخاطر اینکه مهلت تموم شده؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۰:۴۵

خب حالا از این به بعد فقط یک شریک تازه برای لایی کشیدن های خودروساز پیدا شده !!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۰:۵۴

چطور بفهمم از ثبت نام خودرو برنده شدم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۱:۰۱

کی قرعه کشی میشه اگه میشه خبرشو بدی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۱:۰۸

مطلب رو خیلی یکجانبه بیان کردید!! وقتی تقاضا برای خودروهای شرکت های خصوصی هم بیش از عرضه انهاست، طبیعتا بهترین و عادلانه ترین روش قرعه کشی است، تازمانی که واقعا عرضه و تقاضا باهم برابر بشن باید همین شیوه ادامه پیدا کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۱:۱۴

سلام سجاد بحران هستم خودم مادرم هستم مادرم مریض هروز تاکسی میگیرم میبرمش دکتر داخل روستا هسم تابوشهر خیلی دور خداکمک بکن یه ماسینیم به مابد برادم پدرم سال ۱۴۰۰ رحمت خدارفتن تشکر ازمسولین خانواده فقیر کمکی بکنن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۱:۳۸

اگر عدالت اجرا بشه باید خودرو به کسانی تعلق بگیرد که هیچ یک از اعضای خانواده دارای خودرو نباشد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۲:۴۶

من 40 بار ثبت نام کردم و برنده نشدم.کجای دنیا اینجوری...

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۴:۵۱

صبح یکی به تلفن خونمون زنگ زدن و اسم و شماره تلفن رو از من گرفتن گفتن از سایپا تماس گرفتیم نمیدونم برنده شدم یانه ..باید چکارکنم ؟؟؟از کجا بدونم ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۵:۱۵

به همین زودی ؟!!!!! کاملا مشخصه که تقلبه هرکس برنده بشه براش پیامک میاد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۶:۲۸

یکی از راههایی که تعداد دلالها را کمتر میکنه و خودرو را به مصرف کننده واقعی میرسونه، اینه که باید پول خودرو را قبل از قرعه کشی بگیرند. هر کی ماشین میخواد باید پولشو بده. یعنی چی که طرف فقط برای فروش حواله شرکت میکنه واصلا پولی نداره یا نیازی به ماشین نداره و باعث آشفتگی بازار خودرو میشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۶:۳۱

به خانواده هایی که اصلا تا حالا خودرو نداشتن ودرحال حاضر ندارن باید دربیاد من الان30بار اسم نوشتم نشده این عدالت نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۸

چراامکان ویرایش موبایل نست آخه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۵

دیگه هر کسی یه ماشین تو خانواده‌اش پیدا میشه اگه واقعا همه خانواده هیچ کدوم ماشین ندارم بی احترامی نشه ولی خیلی بی عرضه تشریف دارید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۷:۱۱

معلوم نیست دارن چیکار میکنن. اصلا قرعه کشی در کار هست یا نه؟؟ حداقل ایرانخودرو و سایپا همونروز قرعه کشی رو پخش زنده می‌گردن و نتایج معلوم میشد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۲۲:۵۲

پنا بر خدا فقط جمله ی بنده نشده اید امکان انصراف نمی باشد رو نبینیم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۲۳:۴۱

بخدا ۲۶ مرتبه ثبت نام کردم یکبار توی قرعه کشی برنده نشدم چرا مثل قبل ثبت نام از نمایندگی نمیذارید راحت از طریق نمایندگی تحویل فوری و ثبت نامی بتونیم خودرو تحویل بگیریم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۲۳:۵۷

سلام این ناحقی من با چهار فرزند چندین بار هزینه کردم و اسم نوشتم ولی خبری نشد هیچ وقت هم ماشین نداشتیم این نباید نظارت داشته باشن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۱:۰۳

یعنی خدا ازشون راضی نباشه من سرپرست خانواده با دوتا بچه 30 بار خودم 30 بار خانومم ثبت نام کردیم همش بازنده داریم اخه مگه مگه مافیا میزارن برسی کنن کدوم خانواده ماشین نداره حداقل به سرپرست خانواده یه امتیازی قائل بشن اینقدر شرمنده زن و بچه شدیم فقط خدا قاضیشون باشه وبس

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۲:۳۸

باسلام فقط دعا کنید اسم اوناییکه که واسه استفاده کردن خودشون وخانوادشون میخوان دربیاد نه اوناییکه که هنوز درنیامده اسمشون پیش فروش کردن

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۶:۴۷

سلام سجادبحران خودم بامادرپیردارم هرروز مریض باتاکسی میبرمش دکتر خدا اسمون دربیا خیلی لازم دارم هزین تاکسی خیلی زیاد ازروستا نیبرمش شهر قندار چربی دار کلیاشم کم کارشد سایت چک بکنین کمکم بکنین التماس دعا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۷:۱۰

بنده دارای چهار فرزند هستم چرا نباید طرح حمایت از خانواده به من تعلق نگیره گناه افرادی که تاریخ تولد فرزندشان قبل از تاریخ اعلامی هست چیه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۲

اگه راست میگن چرا ثبت نام تو قرعه کشی رو مثل قبل هفتگی انجام نمیدن.سه روز ثبت نام و بعد قرعه کشی و اعلام نتایج. نه اینکه یه هفته ثبت نام باشه بعد یه هفته قرعه کشی و اعلام نتایج.یعنی اونایی که شانس برنده شدن ندارن میخوان دوباره ثبت نام کنن تا اعلام نتایج بعدی باس دو هفته صبر کنن.یعنی شده دو بار در ماه. ..

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۶

سلام من سایت جدیدایران خودرو رو میخام نمیتونم ماشین ثبت نام کنم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۰۱:۳۲

سلام وقت بخیر محض رضای خدا خوردو را به کسانی بدهید که ندارن به ولا قسم من کل دورهای گذشته ثبت نام کردم به هیچ وجه برنده نشدم نه خودم نه زنم و نه بچه ی کوچیکم ماشین نداریم و نداشتیم ادم میشناسم ماشینشو کرده اسم زن و بچش خودش ثبت نام کرده و برنده شده خدا خوشش نمیاد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۰۱:۵۱

دیگه ثبت نام نمیکنن؟؟ من اصلا نمیدونستم حواسمم نبود و یادم رفت ثبت نام کنم تکلیف چیه؟ دوباره واسه ثبت نام زمان تعیین میکنن؟ یا نه ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۰۸:۱۵

گه بخوان واقعا خودرو به دست مصرف کننده برسه به خدا خیلی راحته و زیاد سخت نیست،البته اگه خودشون بخوان. اول بیان به اونایی ماشین بدن که تو خونوادشون تا حالا هیچ ماشینی بنامشون نبوده. بعد بیان به اونایی بدن که الان پلاک فعال ندارند و یکی دو سال گذشته پلاک بنامشون بوده. بعد بیان به اونایی بدن که ماشین های فرسوده و قدیمی دارن. بعد بیان بگن توی چند مرحله پول رو پرداخت کنن که نفر بتونه پرداخت کنه(آخه اون بدبختی که ماشین نداره یدفه چطور میتونه توی دو سه روز ۲۰۰ میلیون جور کنه.اون اگه اینقدر پول داشت که الان یه ماشین پراید حداقل زیر پاش بود) همینطور اگه ادامه بدهند واقعا ماشین به دست مصرف کننده واقعی میرسه و دست دلال کوتاه میشه به خدا من توی آشناهامون سراغ دارم نفر شاسی بلند داره و ۳ تا خونه هم داره بعد با گواهینامه خانومش و گواهینامه ۷،۸ تا از فامیل داره ثبت نام میکنه، بهش میگم میخوای چیکار میگه اگه به اسمم دربیاد باهاش معامله میکنم... به خدا اگه بخوایین خودرو رو به دست مصرف کننده واقعی برسونین راحته فقط اگه بخوایین

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۲

همان هر دوهفته خوب قرعه کشی بکنن ن که بندازن سه الی چهار ماه مردم از آوردن بچه های بعدی ناامید میشن من ک دیگه میلی ب فرزند اورری ندارم ی طرحی میزارین ثابت باشه هروز یه برنامه مردم را اذیت نکنید خواهشا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۵:۳۲

میخوام ببینم برنده شدم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۹ ۱۹:۰۶

تورو خدا جواب بدين اگه اسمم در بياد همون اول بايد كل مبلغو بريزم يا نه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۰۰:۲۲

بعد از یکسال و تاخیر چند مدتیه حالت تخصص است ، حق و حقوقم را می خواهم ، دیگه صبرم تمام شده ، چرا خودروی مرا تحویل نمی دهید ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۴ ۱۰:۱۸

سلام،بنده الان ۴۸ بار برای خودم و خانومم ثبت میکنم دریغ از یه چرخ خودرو،تا الانم خودرو نداشتم اخه این چه عدالتیه اول برای خانواده که خودرو ندارن رو تو اولویت بزارن بعد بقیه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۵ ۱۹:۴۶

تو سایت قرعه کشی زده برنده اصلی ولی سایت ایران خودرو زده رزرو؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۹ ۱۶:۱۶

بخدا این چه کاریه طلای همسر وموتور خودم فروختم به بدبختی پول جور کردیم حالا رفتیم واریزی انجام بدیم میگن برنده نشدید آخه این انصافه

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۹ ۱۹:۳۶

سلام دوستان من در طرح مادران ثبت نام میکنم ولی متاسفانه برنده نمیشم یه پلاک فعال دارم یه پراید مدل پایین به اسم من هست آیا اون تاثیری دارد در برنده نشدنم .باید تعویض پلاک کنم یا ن ممنون میشم راهنماییم کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۷

سلام من حالاچندبارشرکت کردم فگراسمم درنمیادهوای ماهم داشته باشید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۱۹:۳۷

واسه واریزوجه قرعه کشی قسمت انتخاب نمایندگی،استان قم داخلش نیست،بایدچیکارکنم من؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۵ ۱۴:۱۳

راهش فقط باید پول ماشین کامل بگیرید بعد ببینید چند نفر میشن ولی ....