• جمعه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402112719330
  • خبرنگار : 71362

در گفت‌وگو با الجزیره

ولایتی: انصارالله هیمنه پوشالی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها را شکست

ولایتی: انصارالله هیمنه پوشالی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها را شکست

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: از یمن تا عراق و لبنان، مقاومت اسلامی فلسطین و سوریه از مشکلات با پیروزی و سرفرازی عبور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: گروه‌های مقاومت اسلامی به صورت خودجوش در مناطق حساس جغرافیایی اعم از آبراه‌های مهمی چون باب المندب و دیگر نقاط مهم منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: حمایت گروه‌های مقاومت از یکدیگر روز به روز بصورت منسجم تر و به مرحله شکست ناپذیر رسیده است.

ولایتی تاکید کرد: تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی منجر به یکپارچگی مردم منطقه و دیگر آزادیخواهان در کشورهای مختلف جهان با ملت فلسطین شده است.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: طوفان الاقصی در نوع خود در صحنه فلسطین بی نظیر است و با منازعات گذشته تفاوت های مهمی دارد، نوع و شدت ایستادگی مبارزان فلسطینی نیز در برابر صهیونیست ها پس از گذشت بیش از ۴ ماه نشان می دهد که اعتماد به نفس این مجاهدین به مراتب بیش از گذشته است.

ولایتی درباره نقش یمن در صحنه حمایت از فلسطین گفت: انصارالله یمن با وارد کردن ضربات سخت به دشمنان سبب شکست هیمنه پوشالی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها در منطقه شده است. یمنی ها اکنون در مقابل شکل گیری ائتلاف‌های غربی و منطقه‌ای جدید السلطه بر اقیانوس هند که به ادعای مقابله با چین تشکیل شده، ایستادگی کرده‌اند.

وی در عین حال افزود: اگر غربی‌ها بتوانند با تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و حضور نظامی همچون (آگوس، گواد و آی ۲ یو۲ ) در اقیانوس هند آتش افروزی کنند، طبیعتا به این بخش مهم از دنیا اکتفا نخواهند کرد و نا آرامی را به اقیانوس آرام نیز سرایت خواهند داد.

مشاور رهبر انقلاب در ادامه گفت که عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان رفع محاصره نوار غزه و به منظور افزایش فشار علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت و مانع از تشکیل یک ائتلاف خارجی در منطقه خواهد بود.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای عملیات طوفان الاقصی و ضربات آمریکایی‌ها علیه مقاومت منطقه در عراق، سوریه و یمن گفت: تاکید می‌کنم که از یمن تا عراق و لبنان، مقاومت اسلامی فلسطین و سوریه از مشکلات با پیروزی و سرفرازی عبور کرده اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق شکست خوردند و از این کشورها گریختند و اکنون نیز کشورهای عضو مقاومت در مبارزه علیه ظلم و تروریسم در خاورمیانه موفق بوده اند و از این به بعد نیز با توجه به آنچه که پیش بینی می شود قطعا آینده منطقه غرب آسیا به نفع مثلث آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها نخواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد که گسترش محور مقاومت فرصت‌های زیادی را در مبارزه و مقابله با زیاده خواهی‌های صهیونیست‌ها و آمریکا در منطقه خواهد داشت و هدف این گروه در منطقه، مبارزه با رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها و پایان دادن به تسلط غرب بر منطقه غرب آسیا و دفاع از مظلومان و مردم فلسطین است.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه، همکاری ایران و سوریه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابط عمیق و استراتژیک و کاملی است. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب روابط همه جانبه و راهبردی را با سوریه به عنوان حلقه طلایی بین کشورها و عناصر مقاومت ایجاد کرده است.

وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابط عمیق و استراتژیک و دارای سابقه تاریخی است. سوریه به عنوان یکی از کشورهای مهم محور مقاومت نقش بسیار تعیین کننده‌ای در معادلات منطقه ای داشته است. جبهه مقاومت توانسته با اتحاد و کنار یکدیگر بودن توطئه های دشمنان و اهداف شوم آنها را خنثی کند و به پیروزی‌های فراوانی دست یابد و بی تردید پس از این نیز موفقیت های بیشتری را کسب خواهد کرد.

مشاور رهبر انقلاب با اشاره به گذشته قریب به ١٢ سال از جنگ در سوریه، گفت: قطعا سوریه امروز نسبت به آغاز جنگ توان بیشتری در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و حامیان آنها به دست آورده است.

وی همچنین نقش سوریه را در موازنات بین‌المللی سرنوشت‌ساز توصیف کرد.

مشاور رهبر انقلاب در پاسخ به سوالی درباره ترورهایی که اخیرا آمریکا و اسرائیل علیه فرماندهان جنبش‌های مقاومت در سوریه، لبنان و عراق در پیش گرفته و این سوال که راهبرد تهران و متحدانش برای مقابله با سیاست ترور چه خواهند بود، گفت: ایران خود قربانی تروریسم و مخالف ترور است. آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تروریستی آن رژیم در حق ملت فلسطین متهم است. همانگونه که آمریکا با تشکیل و حمایت از گروهای تروریستی مانند داعش در غرب آسیا و نمونه دیگر آن در آمریکای لاتین (تاسیس گروه کنترا) سردمدار حمایت از تروریسم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha