• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403021611237
  • خبرنگار : 71584

رئیس گروه تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی

ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی

رئیس گروه تحول دیجیتال و مهندسی مجدد مدیریت فناوری سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد تقریبا همه اطلاعات نسخه‌پیچی دارو برای پرداخت غیرحضوری تا کمتر از یک ماه آینده به وزارت بهداشت جهت ارسال به بیمه‌های تکمیلی انجام می‌پذیرد.

امیرحسین آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حذف دفترچه‌های درمانی این سازمان از سال ۱۳۹۹ سرویس ارسال نسخ الکترونیک پیاده‌سازی و در اختیار بیمه مرکزی و بیمه‌های تکمیلی قرار داده شد. همچنین جهت اجرای قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از سال گذشته ارسال اطلاعات نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک به همراه تگ بیمه تکمیلی (در صورت وجود در پایگاه برخط بیمه‌شدگان) از طریق درگاه دیتاس به سامانه سپاس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارسال داده‌ها به وزارتخانه موصوف به صورت برخط بوده و وقتی بیمار به داروخانه مراجعه می‌کند، ممکن است به دفعات نسخه‌پیچی اتفاق بیفتد و در برخی از موارد محدود با تاخیر برای وزارت بهداشت اطلاعات ارسال شود، اما اطلاعات به صورت متداول ارسال می‌شود.

رئیس گروه تحول دیجیتال و مهندسی مجدد مدیریت فناوری سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در راستای ارسال نسخه‌های پیچیده شده در داروخانه از طریق درگاه دیتاس به سامانه سپاس وزارت بهداشت، به دلیل وجود مشکل در سرویس IRC سازمان غذا و دارو، امکان ارسال تمامی نسخ الکترونیک به وزارت بهداشت میسر نبوده و صرفا نسخی که کد IRC  آن‌ها در سامانه‌های این سازمان ذخیره هستند ارسال می‌شود لذا در همین ارتباط مکاتبات متعددی با سازمان مذکور و همچنین وزارتخانه موصوف صورت گرفته تا برطرف شدن موضوع اشاره شده، این سازمان کدینگ IRC را به صورت یکجا در قالب فایلی از وزارت بهداشت دریافت و اقداماتی جهت رفع مشکل کرده که به زودی موارد مرتفع می‌شود.   

آخوندی این را هم گفت که تقریبا همه اطلاعات نسخه‌پیچی دارو برای پرداخت غیرحضوری تا کمتر از یک ماه آینده به وزارت بهداشت جهت ارسال به بیمه‌های تکمیلی انجام می‌پذیرد.

وی افزود: همچنین علاوه بر موارد فوق‌الذکر، با هدف کمک و تسریع در اجرای حذف کاغذ توسط بیمه‌های تکمیلی، این سازمان در حال بررسی سرویس ارائه شده بیمه مرکزی بوده که پس از رفع موارد و مشکلات، اقدامات لازم را جهت ارسال مستقیم بر اساس قوانین و ضوابط صورت خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha