• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022115009
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

ترویج فرهنگ رضوی راه حل معضلات جامعه است

ترویج فرهنگ رضوی راه حل معضلات جامعه است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی با اشاره به آثار حضور خادمان در شهرهای مختلف گفت: این حضور باید باعث تعمیق فرهنگ رضوی در بین مردم باشد، تبیین معارف رضوی و نشر فرهنگ محبت، مهرورزی و کرامت خاص امام رضا(ع) میتواند معجزه کند و این دو قطبی‌های کاذب ساخته غرب را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار با خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی که در قالب طرح زیر سایه خورشید به استان آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند با تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مطرح کرد: طبق نصّ صریح اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، حضرت معصومه (س) بعد از حضرت زهرا (س)، دومین بانویی هستند که دارای مقام شفاعت گسترده و جهان‌شمول هستند.

وی با اشاره به فضائل متعدد حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: این فضائل باعث شده تا روز ولادت آن حضرت به عنوان روز دختر تعیین شود، روز دختر بهانه‌ای برای پاسداشت جایگاه والا و مقام دختران عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از سبک زندگی امام رضا(ع) آموخت، گفت: تبسم و لبخند باید در جامعه همگانی باشد و با همدیگر خوش‌رو و مهربان باشیم، نباید جامعه به سمت پرخاشگری و عصبانیت برود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بیت امام جمعه تبریز، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خواستار ترویج عملی فرهنگ رضوی توسط خُدام امام رضا(ع) شد و بیان کرد: خادمی حضرت رضا(ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی‌شود بلکه تمام شئون زندگی خادمان بارگاه رضوی باید امام رضایی باشد و اینکه انسان بداند کجا است، چه مسئولیت و جای گاهی دارد بسیار با اهمیت و ارزشمند است، رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد، به طوری که رضایت و خشنودی حضرت رضا (ع) را به دنبال داشته باشد.

ترویج فرهنگ رضوی راه حل معضلات جامعه است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha