• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403022216078
  • منبع : مرکز ملی فضای مجازی

رییس مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد؛

انتقال از حوزه ناشرمحور به کاربرمحور در تولید محتوا

انتقال از حوزه ناشرمحور به کاربرمحور در تولید محتوا

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه تولید محتوا بصورت سنتی ناشرمحور بودیم ولی به لطف الهی استفاده از ظرفیت های کاربرمحور مدتی است شروع شده و این سرآغاز تحول خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید محمد امین آقامیری _دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی _عصر امروز (۲۲ اردیبهشت) در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره آسمون که به همت کارگروه کودک و نوجوان مرکز ملی برگزار می شود، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، در تشریح دغدغه ها و رویکردهای این مرکز برای برگزاری این جشنواره، گفت: گفته می شود که در جهان به طور میانگین چند ساعت افراد به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می کنند و این یعنی دربرگیری استفاده از تلفن همراه در شقوق مختلفش، بالاست.

وی با بیان بیان اینکه در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال این زمان به بیش از ۷ ساعت در روز می رسد، اظهار داشت: در رده سنی کودک و نوجوان که کمتر به بازارهای دیجیتال دسترسی دارند، عدد بیش از ۵ ساعت را شاهد هستیم؛ در واقع با گسترش فضای مجازی و ابزارهای آن، حجم استفاده و میزان تاثیرگذاری تغییر می کند.

 آقامیری با اشاره به اینکه کودک و نوجوان چون تجربه کمتری دارد و از روح و فطرت پاکی برخوردار است، راحت تر تاثیر می پذیرد و تعامل برقرار می کند، گفت: کودک و نوجوان ما علاقه مند به این ابزارهای جدید است و ما در این زمینه با یک حرکت روبه رشد روبرو هستیم. وظیفه نهادهای فرهنگی این است که محیط سالم و امن که آموزنده و باعث رشد و تعالی باشد را برای جامعه فراهم کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در این مرکز و اهتمام شورای عالی به این مسئله از بدو تاسیس، گفت: ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله جدی داریم و تلاش کردیم با دستگاه های مختلفی که مسئول هستند بخصوص در آموزش و پرورش و صدا و سیما و شورای کودک و نوجوان یک حرکت جمعی را شروع کنیم تا تحولی جدی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اقدامات متعددی که در حوزه کودک و نوجوان در حال انجام است، گفت: ما در حوزه تولید محتوا بصورت سنتی ناشر محور بودیم ولی به لطف الهی استفاده از ظرفیت های کاربرمحور مدتی است که شروع شده و این جای امیدواری دارد؛ این موضوع خلأیی بود که کمتر روی آن تمرکز شده بود لذا در چارچوب های مختلف این بحث را راه انداختیم و اگر درست هدایت کنیم سرآغاز و منشأ تاثیر و تحول خواهد بود.

 آقامیری با بیان اینکه سکوها و ابزارهای فضای مجازی پیوسته با انسان جلو می آیند، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم فضای مناسبی را تهیه کنیم که کودکان و نوجوانان مان در آن فعالیت کنند در بلند مدت همین فضای فعالیت، به گنجینه ارزشمندی تبدیل خواهد شد.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی با تشکر از همه مجموعه ها و دستگاه هایی که در برگزاری این رویداد همکاری کردند، گفت: ما باید یک محیطی ایجاد کنیم که پدران، مادران و معلمان با استفاده از این ظرفیت در حوزه فراغت و سرگرمی و فعالیت های تخصصی نوجوانان خودشان، حرکت روبه جلویی داشته باشند.

 آقامیری در پایان با اشاره به اینکه ما به صورت دوره ای اسناد و مصوبات شورا را بررسی و آنها را بازنگری می کنیم، اظهار داشت: اسناد شورای عالی در حوزه کودک و نوجوان در نوبت بازنگری است و من از حاضران این جلسه درخواست دارم تا در فرآیند ارتقای موضوعات و سیاست های این حوزه به ما کمک کنید.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha