• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403022216168
  • خبرنگار : 71290

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران مطرح کرد:

موافقت سازمان ملل با عضویت فلسطین گامی رو به جلو بود

موافقت سازمان ملل با عضویت فلسطین گامی رو به جلو بود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان این که موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین را گامی رو پیشرفت تلقی می کنیم، گفت: در نظر داشته باشیم کابینه فعلی رژیم صهیونیستی تصمیم گیرنده است و نه بایدن و این حکومت تندرو می خواهد نابودی ملت فلسطین اتفاق افتد.

به گزارش ایسنا، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه خبر در مورد موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین گفت: قطعا این گام را یک پیشرفت تلقی می کنیم، بارها شاهد بودیم در شورای امنیت سازمان ملل آمریکایی ها با استفاده از حق وتو از هر قطع نامه‌ای که به نفع فلسطینی‌ها جلوگیری کردند اما مساله این است که ما گامی به جلو حرکت کردیم.

وی افزود: ما از کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان می خواهیم به آمریکایی ها و کشورهایی که مخالف عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل هستند فشار بیاورند، دیدیم اکثریت جهانیان با ما هستند بیش از ۱۴۳ کشور رای موافق دادند در واقع به طور کلی ما پیشرفت کردیم و این موضوع می تواند به نفع مساله فلسطین باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران درباره این که تصویب قطعنامه برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تا چه اندازه با آرمان های فلسطینیان و گروه های مقاومت نزدیک است، گفت: البته تاکنون ملت فلسطین از این امتیازات بهره مند نشده اند این مسائل به دلیل چارچوب مشخص بی فایده است زیرا ممکن است عربستان سعودی رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و ارتباط برقرار کند و این مساله به ضرر ملت فلسطین است.

ابوشریف خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام این مسائل تاثیر منفی بر مساله فلسطین دارد، رژیم صهیونیستی باید از کرانه باختری و نوار غزه خارج شود در این صورت است که این طرح ها با ارزش خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این که کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم گیرنده است نه بایدن و نه غیر بایدن اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یک حکومت افراطی، فاشیستی و تندرو است که می خواهد تمام تاسیسات و موسسات فرهنگی و غیره را از بین ببرد و نهایتا آنچه اتفاق می افتد نابودی ملت فلسطین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران ادامه داد: مقاومت در منطقه حضور دارد و باید کمک های بیش تری از سوی آزادگان جهان صورت گیرد، در نظر داشته باشیم کرانه باختری هم مانند نوار غزه مهم است و اسرائیل ممکن است از نوار غزه خارج شود اما همه طرح ها را در کرانه باختری پیاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha