• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403022316276
  • خبرنگار : 50233

بزرگداشت حکیم توس و پاسداشت روز زبان فارسی در سمنان برگزار می‌شود

بزرگداشت حکیم توس و پاسداشت روز زبان فارسی در سمنان برگزار می‌شود

ایسنا/سمنان شهردار سمنان از برنامه ریزی برای برگزاری بزرگداشت شاعر حماسه سرای ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی و نکوداشت روز زبان فارسی در سمنان خبر داد.

حسین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ۲۴ اردیبهشت‌ماه در سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میهمانان این آیین ادامه داد: نکوداشت حکیم توس با حضور رشید کاکاوند شاعر، منقد و پژوهشگر ادبیات در تالار شهید مطهری سمنان برگزار خواهد شد.

شهردار سمنان از فردوسی به عنوان بزرگترین حماسه‌سرای ایرانی نام برد و تصریح کرد: این برنامه به بهانه پاسداشت روز زبان فارسی برگزار می‌شود.

موسوی، معرفی چهره‌های شاخص ملی و ادبی به نسل جوان را ضروری خواند و گفت: شهرداری سمنان در ادامه برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ و ادبیات و با هدف کمک به نشاط اجتماعی در بین شهروندان این ویژه‌برنامه را برگزار می‌کند.

شهردار سمنان، شاهنامه حکیم توس را از فاخرترین و مهمترین آثار زبان فارسی برشمرد و افزود: فردوسی همچنان که خود نیز عنوان کرده با نگارش شاهنامه در حقیقت کاخ و بنایی رفیع ساخت تا زبان پارسی برای همیشه از گزند حوادث زمانه مصون بماند.

وی، خالق شاهنامه را از برجسته‌ترین شاعران همه تاریخ برشمرد و اظهار کرد: شاهنامه فردوسی مهمترین سند عظمت و ماندگاری زبان فارسی است و بعد از گذر بیش از یک هزاره، همچنان از محبوب‌ترین کتاب‌ها در بین مردم جای جای ایران است.

این مدیر ارشد شهری با بیان اینکه مردم سمنان همواره به شاهنامه و شاهنامه‌خوانی توجه ویژه داشتند، تصریح کرد: استان سمنان خود زادگاه شاعران و نویسندگان نام‌آوری در طول تاریخ بوده که بسیاری از آنها همچون علاالدوله سمنانی، منوچهری دامغانی، بایزید بسطامی، ابن یمین و... خود از مشاهیر بزرگ کشور محسوب می‌شوند.

موسوی، عضویت سمنان در در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم را فرصتی مهم برای معرفی داشته‌های فرهنگی، ادبی و هنری ایران‌زمین و خصوصا استان سمنان ارزیابی و خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان در همین راستا برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده که در طول سال و در مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌شوند.

وی ضمن دعوت از علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه گفت: بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و نکوداشت روز زبان فارسی دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه  از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بین المللی جاده ابریشم سمنان ادامه داد: این برنامه به همت شهرداری سمنان و با مشارکت مرکز بین المللی جاده ابریشم سمنان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha