• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022316626
  • خبرنگار : 30057

صرفه‌جویی ۵۰ درصدی ارز با تولید مکمل غذایی دام، طیور و آبزیان

صرفه‌جویی ۵۰ درصدی ارز با تولید مکمل غذایی دام، طیور و آبزیان

مکمل غذایی پروبیوتیک‌ دام، طیور و آبزیان تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش بنیان امروز با حضور معاون علمی رییس‌جمهور رونمایی شد.

به گزارش ایسنا با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور مکمل غذایی پروبیوتیک دام، طیور و آبزیان به نام "دی پرو پلاس" رونمایی شد.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مریم تاج‌آبادی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در آیین رونمایی از این محصول دانش‌بنیان، با اشاره به تولید این فرآورده مکمل پیشرفته، برای نخستین بار در کشور و توسط این شرکت افزود: این مکمل غذایی پیشرفته، شامل طیف گسترده‌ای از افزودنی‌ها و مکمل‌های غذایی مورد نیاز دام و طیور است که به شکل پودر خوراکی سین بیوتیک توسط شرکت‌ دانش‌بنیان تک‌ژن تولید و تجاری سازی شده است. این مکمل ترکیبی از مواد غذایی و افزودنی‌های سودمند و فراسودمند مورد نیاز دام است که پروبیوتیک‌ها و پربیوتیک‌ها را شامل می‌شود.

تاج‌آبادی با اشاره به کارایی بالای پودرخوراکی سین‌بیوتیک دی پرو پلاس در ارتقای کیفیت محصولات دامی و ارتقای سلامت جامعه، عنوان کرد: اثربخشی بالای این محصول دانش‌بنیان برای افزایش پایداری و بهبود گوارش، سلامت و کارایی گله‌های دامی اثبات شده و به عنوان یک محصول پرکاربرد در تولید و پرورش دام در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

وی افزود: کارآزمایی‌های بالینی متعددی روی این محصول دانش‌بنیان انجام گرفته است و ضمن برخورداری از کیفیت و کارایی بالا، که تاثیر بالا و چشمگیر این محصول در کاهش ضریب تبدیل خوراک(FCR) به اثبات رسیده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از ظرفیت تولید سالیانه این محصول را پنج هزار تن ذکر کرد و ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر سهمی بالای ۵۰ درصد از نیاز صنعت دامی کشور را در اختیار دارد و درصدد توسعه بازار برای افزایش برخورداری صنعت دام، طیور و آبزیان از این محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت است.

وی با اشاره به صرفه جویی ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به مزیت‌های رقابتی این محصول اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه نمونه‌های مشابه خارجی محدودیت وارداتی نداشتند در نهایت مزیت‌هایی همچون کیفیت بالا در عین قیمت بسیار پایین‌تر محصول تولیدی شرکت تک‌ژن، مسیر واردات این محصول را مسدود کرد و زمینه‌ساز صرفه‌جویی ارزی دستکم ۵۰ میلیون دلاری شد.

پایان پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha