• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022316730
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل کار استان:

مهمترین مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار در کرمانشاه نداشتن مهارت است

مهمترین مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار در کرمانشاه نداشتن مهارت است

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، میانگین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کرمانشاه را ۲۳.۱ درصد اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات فارغ‌التحصیلان بیکار در کرمانشاه نداشتن مهارت است.

مختار احمدی در دومین رویداد اشتغال استان کرمانشاه که امروز (۲۳ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کرمانشاه و اشتغال آنها، گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه بالغ بر ۲۸۲ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر در مقطع کاردانی، ۱۷۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی و ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

به گفته احمدی سهم فارغ التحصیلان مقطع کاردانی از مجموع فارغ‌التحصیلان استان ۲۰ درصد، مقطع کارشناسی ۶۳ درصد و مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر ۱۶ درصد است.

وی تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان کرمانشاه را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد که ۴۰ درصد جمعیت ۹۸ هزار نفری بیکاران کرمانشاه را تشکیل می‌دهند و  افزود: بیکاری فارغ‌التحصیلان، پاشنه آشیل بیکاری در کرمانشاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: سهم فارغ‌التحصیلان کاردانی از تعداد بیکاران ۵۶۴۵ نفر، مقطع کارشناسی بیش از ۲۸ هزار نفر و مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر ۶۲۶۸ نفر است.

به گفته احمدی سهم فارغ‌التحصیلان کاردانی از مجموع بیکاران فارغ‌التحصیل ۱۴.۱ درصد، مقطع کارشناسی ۷۰.۲ درصد و کارشناسی ارشد و بالاتر ۱۵.۷ درصد است و فارغ‌التحصیلان کارشناسی بیشترین سهم را در زمینه بیکاری دارند.

وی درباره وضعیت تحصیلی شاغلین فارغ‌التحصیل نیز خاطرنشان کرد: سهم بخش کاردانی حدود ۲۰ درصد، کارشناسی حدود ۶۰ درصد و کارشناسی ارشد و بالاتر حدود ۲۰ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میانگین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در استان کرمانشاه را ۲۳.۱ درصد اعلام کرد که از نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کشور با ۱۲.۹ درصد، بسیار بیشتر است و گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کاردانی در کرمانشاه ۱۷.۲ درصد، کارشناسی ۲۶.۴ درصد و کارشناسی ارشد و بالاتر ۱۸.۶ درصد است.

احمدی یکی از مهمترین مشکلات بیکاران و از جمله فارغ التحصیلان بیکار در کرمانشاه را نداشتن مهارت اعلام کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد کل بیکاران کرمانشاه فاقد مهارت هستند.

وی در ادامه از تمرکز ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در دولت سیزدهم و به تبع آن در استان کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز این گروه در اولویت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دو مشکل اساسی فارغ‌التحصیلان برای اشتغال را سهم آورده و تضامین و وثایق دانست که از طریق ایجاد تعاونی‌ها قابل حل است.

احمدی از پرداخت هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: ۱۲ هزار مجوز مشاغل خانگی نیز در سال گذشته صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha