• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417042
  • خبرنگار : 71145

هشدار مصر درباره ادامه حمله اشغالگران به رفح

هشدار مصر درباره ادامه حمله اشغالگران به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد کشورش به رژیم صهیونیستی، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است.

به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اشغالگران را در معرض خطر بزرگی قرار داده است.

آسوشیتدپرس که بیانیه این مقام مصری را نقل کرد، گزارش داد که او به شرط عدم ذکر نام با این خبرگزاری صحبت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با گسترش عملیات خود در داخل شهر رفح که بیش از یک میلیون شهروند غزه در آنجا پناه گرفته‌اند، دستور تخلیه محله‌های بیشتری در رفح را صادر کرد.

وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی که فوریه گذشته منتشر شد، نوشت که مقامات مصری هشدار دادند که معاهده صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی «ممکن است در صورت ورود نیروهای اسرائیلی به رفح یا اگر پناهجویان در رفح به سمت شبه جزیره سینا در خاک مصر رانده شوند، متوقف شود».

مصر امنیت خود را در مرز با نوار غزه از ترس هجوم تعداد زیاد آوارگان تقویت، تانک‌ها را در مرز مستقر، دیوار حائل را مستحکم‌تر و دستگاه‌های نظارتی نصب کرده است.

در این راستا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر بر اهمیت آتش‌بس فوری در غزه و تبادل اسرا تاکید کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی گفت: اسرائیل باید مسؤولیت خود را در قبال بسته شدن گذرگاه فلسطینی رفح بپذیرد.

شکری همچنین ادامه داد: یک توافق بین‌المللی وجود دارد که هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح را به دلیل آسیب آن برای غیرنظامیان رد می‌کند.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه گفت: توافق صلح با اسرائیل به مدت ۴۰ سال انتخاب راهبردی مصر و ستون اصلی صلح در منطقه بوده است. هرگونه نقض آن از طریق مکانیسم‌هایی از جمله کمیته ارتباط نظامی رسیدگی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه صلح با اشغالگران مکانیسم‌های خاص خود را دارد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در چارچوب فنی و کمیته ارتباط نظامی این مکانیسم‌ها فعال می‌شوند، افزود: ما از این منظر به این توافقنامه ادامه می‌دهیم.

اظهارات شکری در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای اسلوونیایی خود، تانیا واجون، در قاهره، در پاسخ به سوالی مبنی بر نقض توافقنامه امضا شده میان ۲ طرف از سوی اسرائیل، پس از کنترل اشغالگران بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح در جنوب غزه بیان شد.

کانال خبری قاهره نیز روز شنبه به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد که قاهره از هماهنگی با تل‌آویو در مورد گذرگاه مرزی رفح به دلیل تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی خودداری کرده است. وی اشاره کرد که مصر به همه طرف‌های مربوطه اطلاع داده است که اسرائیل مسؤولیت وخامت اوضاع در غزه را بر عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۴

سران عرب در حالی که شمشیری آخته در دست داشته وانمود می کنندحاکمان غیرتمند وحماسی هستند مشغول انجام رقص شکم برای بدست آوردن دلهای بیمار امریکائیها واقمار غربیشان هستند .با این اوصاف نکبت دیگری را باید شاهد باشند .

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۸

سلام ، پیوستن مصر به آفریقای جنوبی و..قابل تقدیر است البته بجای خود، اما بستن دروازه رفح و یاری نکردن مسلمانان مظلوم که ۹۰ درصد آنها در چادرها و خانه های چوبی ننگی خواهد بودبر پیشانی سردمداران مصر که که تا قیامت زدودنی نخواهد بود.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۳۲

اسرائیل باید ازبین برود.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۱

دیگه هشدار بسه مصر باید بزنه

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۵۱

مصر دروغ میگه، یکی از پشتوانه رژیم کودک کش اسرائیل مصر وبعضی از کشورهای عربی هست

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۴:۰۴

اسرائیل در دریای خونی غرق خواهد شد ک خودش بنا نهاد

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۳

انشاالله

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۷:۱۸

تمام کشورهای عربی بی غیرت ان شاالله با اسراییل نابود میشوند

avatar

بنام خداوند منتقم ،روزنامه اهارتص نظریه جامعی داده است چون نتان یاهو بعنوان سرکرده گروهک تروریستی صهیونیستی کودک کش نسل کش اسراییل نمی بایستی وارد جنگ با غزه میشد او می توانست با برقراری صلح در کرانه غربی و توقف شهرک سازی در اراضی فلسطینیان و عدم دخالت در کرانه غربی اتش جنگ را خاموش کند تا بلکه بتواند به صد سالگی اشغالگری در فلسطین برسد و رکورد بزند اما اما انقدر این مردک احمق فرومایه پس فطرت تند روی عوضی با غرور خرکی دست به تخریب و کشتار کودکان و زنان و مردان بی دفاع و خانه ها و زیر ساختها زد که بنظر جهانیان شد نفرت انگیز ترین گروهک صهیونیستی تروریستی جنایتکار که روی هیتلر و چنگیز خان مغول و سایر جنایتکاران درتاریخ بشریت را سفید کرد و در مجموع فاتحه رسیدن به هشتاد سالگی این گروهک مزدور را خواند.

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۷:۳۹

دروغ می‌گوید السیسی میخواهد مردم خودآرام کنددمردم به دولت اعتراض نکننددولت مصرواردن سگ دست آموزامریکاهستند

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۱

فقط.ایرانه.که.درست.بلده.پوز.اسراعیلو.بزنه.عربهاکی.غیرت.داشتن.که.غیرتی.بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۷

مصر از اسرائیل بدتره غیرت عرب شناخته شده است