• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022417108
  • خبرنگار : 71431

قرارگاه مهارت‌آموزی به چند سرباز آموزش داده است؟

قرارگاه مهارت‌آموزی به چند سرباز آموزش داده است؟

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از آموزش مهارت آموزی به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان از سوی ستادکل نیروهای مسلح، گفت:‌ این قرارگاه درپی تاکیدات فرمانده معظم کل‌قوا در خصوص خوشایندسازی سربازی، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی به سربازان و همچنین فراهم کردن بازار کار برای این افراد از طریق جذب در سازمان‌ها یا کارآفرینی و اشتغال‌زایی تشکیل شد و در این سال‌ها اقدامات خود را پیش‌برد، به‌طوری که سند ملی مهارت آموزی تصویب شده و ما با ۲۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی تفاهم نامه امضا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۳۲۰ هزار جوان از گذرگاه نیروهای مسلح عبور می‌کنند، گفت: توانمندسازی جوانان بسیار موضوع مهمی است و امروزه سربازان ما در نیروهای مسلح پنج مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی کسب می‌کنند و تا به امروز ۸۵۰ هزار نفر از جوانان سرباز ما آموزش‌های تخصصی را کسب کرده‌اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه قرارگاه مهارت آموزی اقداماتی را در مرحله قبل، حین و پس از خدمت سربازی در دستورکار خود دارد، اظهارکرد:‌ قبل از خدمت سربازی یکسری تسهیلات برای مشمولان دارای گواهی مهارت در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به انتخاب سازمان محل خدمت، تعیین زمان اعزام، بخشش اضافه خدمت، تعویض زمان زمان، یک ماه مرخصی تشویقی و ... اشاره کرد که این افراد باید حداقل تا دو ماه قبل از اعزام به سربازی به سامانه سخا مراجعه کرد و درخواست خود را ثبت کنند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

کمالی ادامه داد: پس از پایان خدمت سربازی نیز، سربازان ماهر و دارای گواهینامه مهارتی می‌توانند در اولویت استخدام قرارگرفته یا وام‌های کارآفرینی از یک تا یک و نیم میلیارد ریال را دریافت کنند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات قرارگاه در حین خدمت سربازی نیز گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همسو با راهبرد کلان نظام، بخشی از امکانات و نیروی انسانی خود را برای مهارت آموزی عمومی و تخصصی جوانان، پای کار آورده است و با توجه به اینکه سالانه به‌طور متوسط  ۳۲۰ هزار سرباز به نیروهای مسلح وارد می‌شود، آموزش های عمومی و تخصصی شغلی آنان برای ارتقای توانمندی و مهارت های شغلی با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی در کل نیروهای مسلح در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سربازان در طول خدمت سربازی تحت آموزش‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی قرار می‌گیرند، گفت:‌ از زمان آغاز به کار این قرارگاه تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر از سربازان  واجد شرایط از آموزش‌های مهارتی و تخصصی متناسب با بازار کار بهره گرفته و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز از آموزش‌های عمومی سبک زندگی، سواد مالی و حقوقی، امداد نجات، سواد رسانه و کسب و کار بهره‌مند شدند و در مجموع می‌توان گفت که بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز مهارت‌های مختلفی را فراگرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha