• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403022417132
  • خبرنگار : 71658

پیشنهاد منع استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی در استرالیا

پیشنهاد منع استفاده کودکان از رسانه‌های اجتماعی در استرالیا

مقامات ایالت «استرالیای جنوبی» پیشنهادی را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه کودکان زیر ۱۴ سال در این ایالت از استفاده از رسانه‌های اجتماعی منع شوند.

به گزارش ایسنا، مقامات ایالتی در استرالیا در حال بررسی جنبه های عملی و قانونی اجرای اولین ممنوعیت سنی برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی هستند.

طبق این پیشنهاد، هر ساکن ایالت استرالیای جنوبی که زیر ۱۴ سال سن دارد، از استفاده از هر گونه رسانه اجتماعی منع می شود و افراد ۱۴ و ۱۵ ساله برای دسترسی به یک حساب کاربری در این رسانه‌ها به رضایت والدین نیاز دارند.

مقامات ایالتی روز گذشته (یکشنبه) اعلام کردند شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد رسانه های اجتماعی برای سلامت روان و رشد کودکان مضر هستند.

این مقامات اظهار کردند: بررسی‌ها و شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند از الگوریتم‌های اعتیادآور برای جذب جوانان استفاده می‌شود، به گونه‌ای که ذهن در حال رشد آنها قادر به مقابله با آن نیست.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس گزارشی که توسط کمیسیون امنیت الکترونیکی دولت فدرال در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، نوجوانان استرالیایی به طور متوسط ​​۱۴.۴ ساعت در هفته آنلاین هستند و به طور متوسط ​​از چهار سرویس مختلف رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

در همین حال، قانونگذاران فلوریدای آمریکا هم لایحه‌ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهند نوجوانان زیر ۱۶ سال حساب کاربری داشته باشند.

این در حالی است که بقیه افراد نیز می‌بایست سن خود را به تایید برسانند.

این اقدام، افراد زیر ۱۶ سال را از ایجاد یک حساب کاربری جدید در رسانه های اجتماعی منع می کند و پلتفرم ها را ملزم می کند تا حساب های کاربری موجود و متعلق به افراد زیر ۱۶ سال را نیز حذف کنند.

کارشناسان در ایالات متحده هم هشداری درباره خطرات رسانه های اجتماعی برای کودکان منتشر کردند. آنها اظهار کردند تحقیقات بیشتری برای درک تاثیرات منفی شبکه ‌های اجتماعی بر نوجوانان مورد نیاز است اما در حال حاضر نیز می توان گفت که رسانه‌های اجتماعی خطری برای سلامت روان و رفاه کودکان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha