• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403022417178
  • خبرنگار : 50105

خودروهای برقی فرصتی برای کارآفرینان

صنعت خودروهای الکتریکی چگونه به اقتصاد جهان کمک می‌کند؟

صنعت خودروهای الکتریکی چگونه به اقتصاد جهان کمک می‌کند؟

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی خودروهای برقی در سال‌های آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشد و این فرصتی بزرگ برای کارآفرینان و نوآوران است تا از این بازار در حال ظهور بهره ببرند و برای جامعه ارزش ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، همان طور که ما به سمت آینده‌ای پایدارتر حرکت می‌کنیم، وسایل نقلیه الکتریکی به یک انتخاب محبوب برای مصرف‌کنندگان و مشاغل تبدیل شده‌اند. تغییر به سمت تحرک الکتریکی توسط عوامل مختلفی از جمله نگرانی‌های زیست محیطی، امنیت انرژی و نوآوری‌های تکنولوژیکی هدایت می‌شود.

پیش‌بینی شده بود که بازار جهانی خودروهای برقی در سال‌های آتی رشد قابل‌توجهی داشته باشد. طبق گزارش بلومبرگ  خودروهای برقی تا سال ۲۰۴۰ می‌توانند ۵۸ درصد از فروش خودروهای سواری جدید را تشکیل دهند. این فرصتی بزرگ برای کارآفرینان و نوآوران است تا از این بازار در حال ظهور بهره ببرند و برای جامعه ارزش ایجاد کنند.

یکی از عوامل کلیدی رشد بازار خودروهای برقی، کارآفرینی است. استارت‌آپ‌ها با توسعه فناوری‌های جدید خودروهای الکتریکی، زیرساخت‌های شارژ و راه‌حل‌های حمل‌ونقل، تولید سنتی خودرو را مختل می‌کنند. به عنوان مثال، تسلا که توسط ایلان ماسک تأسیس شد، پیشرو در صنعت خودروهای برقی بوده و خودروهای الکتریکی تولید می‌کند که مرزهای طراحی، عملکرد و پایداری را جابجا کرده‌اند. استارت‌آپ‌های دیگری مانند ریویان و لوسیدموتورز نیز با ارائه فناوری‌های پیشرفته خودروهای الکتریکی در بازار خودروهای برقی موج می‌زنند.

صنعت خودروهای الکتریکی چگونه به اقتصاد جهان کمک می‌کند؟

طبق گزارش لینکدین، نوآوری یک عامل حیاتی در رشد بازار خودروهای برقی است. پیشرفت‌ها در فناوری باتری، زیرساخت شارژ و فناوری رانندگی خودران، هزینه خودروهای الکتریکی را کاهش داده و آنها را برای مصرف‌کنندگان در دسترس‌تر می‌سازد. با ورود بازیکنان بیشتر به بازار، رقابت افزایش می یابد و منجر به نوآوری بیشتر و کاهش هزینه بیشتر می‌شود.

تغییر به سمت تحرک الکتریکی همچنین فرصت‌هایی را برای سیاست‌گذاران و دولت‌ها فراهم می‌کند تا آینده‌ای پایدارتر ایجاد کنند. دولت‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های شارژ و ارائه مشوق‌هایی به مصرف‌کنندگان برای روی آوردن به خودروهای الکتریکی از توسعه زیرساخت‌های خودروهای الکتریکی حمایت کنند. با انجام این کار، آنها می‌توانند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و کیفیت هوا را بهبود بخشند و منجر به سیاره‌ای سالم و آینده‌ای پایدارتر شوند.

در نتیجه، ظهور وسایل نقلیه الکتریکی فرصت قابل‌توجهی را برای کارآفرینان، نوآوران و سیاست‌گذاران برای ایجاد ارزش برای جامعه فراهم می‌کند. با تقویت نوآوری و کارآفرینی، می‌توانیم رشد بازار خودروهای الکتریکی را تسریع کنیم و آینده پایدارتری خلق کنیم.

بازار جهانی انواع خودروها تحت تأثیر همه‌گیری کووید- ۱۹ و رکود اقتصادی پس از آن قرار گرفت. در بحبوحه همه‌گیری، چشم‌انداز فروش جهانی خودروهای برقی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بود. با این حال، همانطور که زمان نشان داد، سال ۲۰۲۰ به طور شگفت‌انگیزی سال مثبت بود و فروش جهانی خودروهای برقی ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد کرد و سهم بازار جهانی خودروهای الکتریکی به رکورد ۴.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ رسید.

بر اساس گزارش اسکات نت ورک، مهمترین فرصت کسب وکار در زمینه خودروهای برقی در ذیل ارائه شده است.

فرصت کسب وکار شماره ۱؛ فروش وسایل نقلیه الکتریکی دست دوم

کسب‌وکار خودروهای برقی دست دوم بسیار اندک است اما مطمئناً وجود خواهد داشت. تصور کنید که بتوانید خودروهای برقی کارکرده را دوباره بفروشید، اجاره کنید و بخرید. بدون شک تعداد بیشتری از نمایندگی‌های خودرو از این طریق به سمت آینده‌ای تمام الکتریکی پیش خواهند رفت.

با این حال، قبل از اینکه برندهای بزرگ وارد فروش خودروهای برقی دست دوم شوند، ممکن است این مسیر برای کارآفرینی باشد که در جستجوی ایده کسب‌وکار بزرگ بعدی است. حتی نمایندگی‌های کوچک در مناطق کلیدی کلان‌شهری که به بخش کوچکی از بازار خدمات می‌دهند، ممکن است بتوانند درآمد قابل توجهی کسب کنند.

فرصت کسب وکار شماره ۲؛ کسب‌وکار ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی

وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر به معنای نیاز بیشتر به ایستگاه‌های شارژ است. یک کارآفرین با ایستگاه‌های شارژ در مکان‌های کلیدی پارکینگ، آنها را در بسیاری از مکان‌ها گسترش می دهد. زیبایی این فرصت تجاری این است که شما نیازی به استخدام افراد زیادی ندارید و می توان عملیات را بدون دخالت زیاد مدیریت کرد. تا زمانی که مکان‌ها و شارژرهای مناسب برای رانندگان را داشته باشید، این یک ایده تجاری هوشمند برای خودروهای الکتریکی است.

صنعت خودروهای الکتریکی چگونه به اقتصاد جهان کمک می‌کند؟

فرصت کسب وکار شماره ۳؛ مرکز تشخیص خودروهای الکتریکی

حتی یک مکانیک معمولی لزوماً نمی‌داند که چگونه عیب‌یابی را روی خودروهای برقی اجرا کند. برای بررسی اجزای سیستم و بررسی همه چیز از موتور گرفته تا موارد دیگر، به تجهیزات خاصی نیاز دارد. مفهوم مرکز تشخیص خودروهای الکتریکی هنوز رایج نشده است.

با این حال، راهی را تصور کنید که صاحبان خودروهای برقی روزمره بتوانند به سرعت مطالعه و گزارشی از سلامت خودروی خود دریافت کنند. تنها کاری که یک کسب‌وکار باید انجام دهد این است که تجهیزات را خریداری کند، فضایی را برای راه‌اندازی یک دستگاه تشخیصی اجاره کند و نیاز در بازار محلی خود را برای خدمات مذکور برجسته کند.

فرصت کسب و کار شماره ۴؛ گاراژ تعمیر خودرو برقی

گاراژ تعمیر و سرویس خودرو را مختص خودروهای برقی تعریف کنید. مکانیک‌هایی را استخدام کنید که مهارت‌های لازم برای کار با قطعات تخصصی مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی را داشته باشند. مکانیک‌های زیادی وجود دارد، اما صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی می‌خواهند بدانند که وسایل نقلیه خود را در دستان خوب و قابل اعتمادی قرار می‌دهند.

کسب‌وکاری که به‌عنوان کارشناس تعمیر خودروی برقی علامت‌گذاری می‌شود، ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

فرصت کسب و کار شماره ۵؛ تعمیر کننده باتری ماشین الکتریکی

باتری خودروهای الکتریکی در نهایت از کار خواهند افتاد. همان طور که این اتفاق می‌افتد، این با ضایعات غیر قابل اندازه‌گیری برابری می‌کند. کسب‌وکارهای ماهری که می‌توانند باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی مستعمل را تعمیر و به فروش برسانند، ممکن است درگیر باشند. یک باتری بازسازی‌شده ارزان‌تر از خرید باتری جدید است و از آنجایی که باتری‌های خودروهای الکتریکی فوق‌العاده گران هستند، انتظار می‌رود که مصرف‌کنندگان علاقه بیشتری به باتری‌های مستعمل داشته باشند.

با کاهش بازده نگهداری و تعمیرات، از آنجایی که هزینه نگهداری خودروهای برقی بسیار کمتر است، انتظار می‌رود که کسب‌وکارهای مرتبط با خودرو و مکانیک‌های بیشتری وارد فضای نوسازی شوند.

صنعت خودروهای الکتریکی چگونه به اقتصاد جهان کمک می‌کند؟

فرصت کسب‌وکار شماره ۶؛ سرمایه گذاری در صنعت خودروهای الکتریکی

یکی دیگر از فرصت‌های تجاری خودروهای الکتریکی که در انتظار هر کسی است که می خواهد تحقیق کند، خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار است. برندها و شرکت‌های جدید خودروهای الکتریکی که از تولید مستقیم خودروهای الکتریکی منشعب شده‌اند، هر روز در حال افزایش هستند.

به دنبال سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجیه در تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی، تولیدکنندگان قطعات خودروهای الکتریکی، تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی و شرکت‌های زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی باشید.

فرصت کسب‌وکار شماره ۷: آیتم‌ها و موارد اضافی خودروی الکتریکی برای فرصت

خودروهای برقی در رابطه با ویژگی‌هایی که می‌توانند شامل شوند و اینکه چه چیزهایی را می‌توان به خودروی برقی موجود اضافه کرد ویا برای شخصی‌سازی یک خودروی الکتریکی چه کارهایی می‌توان انجام داد، کاملاً وابسته و تحت کنترل سازنده باقی می‌مانند. در سال‌های آینده، انتظار می‌رود که ویژگی‌های خودروهای الکتریکی بیشتر و کسب‌وکارهای خاصی بر اساس این ویژگی‌ها ساخته شوند. روکش، چراغ‌های ال‌ای‌دی، کیت اضطراری و استریو ماشین برقی همه نمونه‌هایی از ویژگی‌های کلیدی یا لوازم جانبی خودرو هستند که می‌توانند منجر به ایجاد مشاغل بسیار خاص در اطراف آنها شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha