• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022417206
  • خبرنگار : 71959

هشدار پلیس راهور به پیمانکاران عمرانی در معابر/ وقوع ۵۵ درصد تصادفات فوتی پایتخت در شب

هشدار پلیس راهور به پیمانکاران عمرانی در معابر/ وقوع ۵۵ درصد تصادفات فوتی پایتخت در شب
عکس تزئینی است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ به پیمانکاران هشدار داد که در مناطق عمرانی از چراغ های پرنور و شبرنگ استفاده کنند تا در شب‌ها نیز قابل رویت باشند و از وقوع تصادفات جلوگیری کنند.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل تصادفات رانندگی رخ داده در پایتخت در فروردین ماه امسال گفت: با بررسی تصادفات فروردین ماه سال جاری متوجه شدیم که ۵۵ درصد از تصادفات فوتی فقط در شب و در ساعات تاریکی هوا اتفاق افتاده است. همچنین ۳۴ درصد از این تصادفات در ساعت خطرناک یعنی از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح رخ داده است. در این ساعات رانندگان خسته و خواب آلود هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد :همچنین در بررسی‌ها مشخص شد که ۴۰ درصد همین تصادفات، به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است. علت این امر نیز، سرعت بالای خودروها بوده است که متاسفانه این تصادفات در موارد متعددی منجر به مرگ نیز شده است. علت تاکید پلیس بر رعایت سرعت مطمئنه و مجاز نیز همین مسئله است زیرا وقتی سرعت از حدمجاز بالاتر برود؛ راننده دیگر کنترلی روی خودروی خود نخواهد داشت. 

وی افزود: اکثر مواقع، سرعت رانندگان در بزرگراه‌ها به شدت بالا می‌رود و به همین دلیل ۶۴ درصد از تصادفات فوتی فقط در بزرگراه های شهر تهران رخ داده است.

سه تصادف شدید در پایتخت به خاطر خواب آلودگی راننده و سرعت غیرمجاز 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح چند تصادف شدید رخ داده در پایتخت طی روزهای اخیر نیز گفت:‌ روز گذشته تصادفی در بزرگراه شهید زین‌الدین رخ داد. در این تصادف اتوبوسی از پشت با یک خودروی شاهین برخورد کرد. سرنشینان این خودرو یک کودک یک ساله به همراه پدر و مادرش بودند که این کودک دچار شکستگی پا شد و خوشبختانه آسیب جدی ندید. علت این حادثه خواب آلودگی راننده اتوبوس بود در همین راستا نیز به رانندگان هشدار می‌دهم که حتما پس از استراحت و خواب کافی پشت فرمان بنشینند.

وی در تشریح تصادف دیگری که در بزرگراه شیخ فضل الله نوری رخ داد، گفت:‌ در خیابان چوب تراش، ساعت ۲:۱۵ بامداد روز گذشته در شرایطی که هوا بارانی و زمین لغزنده بود، یک خودروی سواری پژو به علت سرعت بالا و عدم کنترل وسیل نقلیه توسط راننده، واژگون شد. سرنشینان این خودرو یک مرد ۳۴ ساله و یک زن ۳۰ ساله بودند. سرنشین خانم به علت نبستن کمربند ایمنی، هنگام برخورد از شیشه خودرو به بیرون پرتاپ شده و سرش با جدول برخورد کرد. متاسفانه این خانم لحظاتی بعد جان خود را از دست داد. همچنین راننده نیز به شدت از ناحیه سر آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شد.

جوانبخت به جوانان هشدار داد که شادی تجربه یک لحظه سرعت، به پشیمانی یک عمر نمی‌ارزد و از آنها خواست سرعت مجاز در هر معبر را رعایت کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره سومین تصادف نیز اظهارکرد: ساعت ۱۲ شب گذشته در بلوار کاوه، یک موتورسیکلت به عقب یک کامیون برخورد برخورد کرد و موتورسیکلت سوار به علت شدت جراحات در دم فوت کرد. دیگر سرنشین موتورسیکلت نیز در بیمارستان است و هنوز شرایط مساعدی ندارد. 

وی افزود: در بررسی این تصادفات مشخص شد رانندگان هیچ واکنشی در هنگام تصادف نداشته‌اند. به این معنا که نه ترمزی گرفته‌اند و نه مسیر خودرو یا موتورسیکلت را تغییر داده‌اند که این مسائل نشان از عدم توجه رانندگان به جلو به علت خواب آلودگی بوده است.

استفاده از چراغ پرنور و شبرنگ برای مناطق عمرانی الزامی است 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین تعمیراتی که در سطح معابر انجام می‌شود، گفت: متاسفانه در هفته‌های گذشته تعداد تصادف در مناطقی که عملیات عمرانی در حال انجام است؛ زیاد بود.

جوانخبت با اشاره به ماده ۲۱۱ و  ۲۱۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی متذکر شد: هرفردی که بخواهد در معابر عملیات عمرانی انجام دهد و معبر را مسدود کند؛ باید قوانین را رعایت کند و به شکلی کاملا واضح این نقاط را مشخص کند. در حال حاضر ما شاهد هستیم که افراد با قرار دادن دو بشکه در اطراف این مناطق به تصور خودشان این مناطق را مشخص کرده‌اند؛ در صورتیکه این بشکه‌ها در شب دیده نمی‌شوند و باعث تصادفات بسیاری می‌شوند. 

وی خطاب به پیمانکاران هشدار داد: چراغ پرنور و شبرنگ از فاصله ۱۵۰ متری باید طبق دستورالعمل چیده شود. در واقع تجهیزات ایمنی مناسب باید در این مناطق استفاده شود تا رانندگان در هر شرایطی بتوانند این مناطق را دیده و تشخیص دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha