• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022417413
  • منبع : بازار

۵ باور غلط در مورد بازیافت پالت پلاستیکی

۵ باور غلط در مورد بازیافت پالت پلاستیکی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهره برداری دوباره از یک محصول چه تفاوتی ایجاد می کند؟ در حوزه کسب و کار به ویژه در حوزه بازیافت پالت پلاستیکی، تردید های مشابه ای وجود دارد که می تواند قضاوت بر این امر را مخدوش کند.

به گزارش ایسنا یه نقل از وبسایت شرکت پارس پالت، امروز ما در این مقاله، با حذف پنج تصور غلط که در مورد بازیافت پالت پلاستیکی وجود دارد، بر مزایای ملموس این عمل سازگار با محیط زیست، تاکید کرده و آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

شایان ذکر است که برای کسب اطلاعات دقیق در مورد پالت پلاستیکی نو و بازیافتی می‌توانید به وبسایت شرکت پارس پالت مراجعه کنید. این شرکت در راستای تامین نیاز مشتریان و با تاکید بر نقش مهم آن در صنایع مختلف، اقدام به عرضه بهترین پالت های پلاستیکی نموده است.

باور اشتباه اول : بازیافت هزینه زیادی ندارد

بازیافت مواد بسیار گران است. این تصوری است که افراد دارند اما با بررسی های بیشتر و تجزیه و تحلیل هزینه های بازیافت پالت پلاستیکی، موضوع تغییر می کند. زیرا بازیافت پالت پلاستیکی می تواند هزینه های دفع زباله را کاهش دهد و به دنبال آن هزینه های مواد اولیه را نیز کم کند. یعنی از بسیاری از هزینه های جانبی دیگر در تهیه آن می کاهد. در حالی که هزینه هر واحد پالت پلاستیکی در مقایسه با پالت چوبی بالاتر است، اما چرخه عمر بسیار طولانی تر و عمر بیشتری نیز دارند. در واقع پالت های پلاستیکی بیشتر از پالت های چوبی دوام می آورند و زمان کمتری برای جایگزینی، تهیه و حمل صرف می کنند.

ساخت پالت چوبی با ظرفیت بالا نیز دشوار است از این رو بدون در نظر گرفته هزینه، مزیت پالت پلاستیکی نیز بیشتر خواهد بود. با این وجود و طبق تعاریفی که از پالت پلاستیکی برآمد، بازیافت پالت پلاستیکی نیز به صرفه بوده و درآمد بالقوه حاصل از فروش پالت های قابل بازیافت به زنجیره تامین این محصول کمک خواهد کرد.

باور اشتباه دوم: کیفیت در محصولات بازیافتی در جایگاه دوم قرار می گیرد

۵ باور غلط در مورد بازیافت پالت پلاستیکی

تصور دیگری که در این مورد وجود دارد این که پالت های پلاستیکی بازیافتی کیفیت پایین تری دارند. برعکس، پیشرفت های تکنولوژی تضمین می کند که پالت های بازیافتی، دوام و عملکردی مشابه پالت های پلاستیکی نو را داشته و چه بسا این که در عمل مقاومت بالاتری نیز داشته باشند و بهترین گزینه برای حمل و نقل و انبار کالا به شمار آیند.

این امر از این جا نشات می گیرد که استفاده از ضایعات بازفرآوری شده هنگام تولید محصول جدید می تواند ویژگی مقاومت بالا در برابر ضربه و دوام بیشتر را بهبود بخشد.

باور اشتباه سوم: پالت پلاستیکی بازیافتی مورد تقاضا نیست

با افزایش آگاهی زیست محیطی، تقاضا برای پلاستیک بازیافتی در حال افزایش است. زیرا بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها، در مصارف خود در حمل و نقل و ارسال زیاد کالا و محصول به پالت هایی به اصطلاح یک بار مصرف نیاز دارند که هزینه زیادی برای آن ها نداشته باشد. با این که این پالت های بازیافتی یکبار مصرف تلقی نمی شوند اما به دلیل اینکه قیمت پالت پلاستیکی بازیافتی نسبت به کار نو کمتر و منصفانه تر بوده، در کاهش هزینه ها برای شرکت ها موثر نیز می باشند.

باور اشتباه چهارم: تاثیرات محیطی حداقل است

هر پالت بازیافتی گامی به سوی یک اکوسیستم پایدارتر است. این فرآیند باعث صرفه جویی در انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، و صرفه جویی در مواد خام می شود و اهمیت زیست محیطی آن را بسیار فراتر از آنچه که افراد با تصور غلط ادعا می کنند، تقویت می کند.

باید گفت که یک تن پلاستیک بازیافتی باعث صرفه جویی در موارد زیر می شود:

۱. ۵۷۷۴ کیلووات ساعت انرژی

۲. ۱۶.۳ بشکه نفت

۳. ۵۶۷۸ لیتر آب

۴. ۹۸ میلیون Btu انرژی

۵. ۲۲ متر مکعب فضای دفن زباله

باور اشتباه پنجم : فرآیند بازیافت بسیار پیچیده است

پیچیدگی امر، بهانه دیگری است که در بازیافت پالت پلاستیکی به آن اشاره می کنند. مراکز بازیافت، با داشتن برنامه ای جهت بهترین شیوه های بازیافت پالت پلاستیکی، به گونه ای عمل خواهند کرد تا روال کار بدون هیچ مشکل و یا درگیری پیچیده ای، رخ دهد تا اجرای موفق برنامه بازیافت را تضمین کند. در واقعا ارائه خدمات مطلوب از جانب این مراکز، بازفرآوری پالت به مواد قابل استفاده مجدد را نیز آسان خواهد ساخت.

در نتیجه؛

با استناد به مطالب گفته شده، دنیای بازیافت پالت پلاستیکی پر از تصورات ضد و نقیض است اما با نگاهی دقیق تر می توان دریافت که استفاده از پالت های پلاستیکی بازیافتی می تواند صرفه جویی در هزینه ها، کارایی و پایداری را نیز به دنبال داشته باشد. بازیافت پالت پلاستیکی چه برای مقابله با هزینه های دفع متورم یا سازگاری با محیط زیست، به عنوان راه حلی موثر واقع می شود که بهترین اثرات را به جا می گذارد.

تولید کنندگان پالت پلاستیکی، همچون شرکت پارس پالت که در راستای تامین نیاز شرکت ها و کارخانه ها و مراکز انبارداری و بارگیری ها، پالت های پلاستیکی را با متریال درجه یک و مرغوب تولید کرده و در سراسر کشور توزیع می کنند، می توانند فرایند بازیافت پالت پلاستیکی را در برنامه خود قرار داده و با فراهم کردن شرایط لازم برای این کار، اقدام به تولید و فروش پالت پلاستیکی بازیافتی در کنار پالت های پلاستیکی نو نمایند تا بدین ترتیب به رفع نیاز مجموعه هایی که به دنبال این گونه پالت ها هستند، کمک کنند.

۵ باور غلط در مورد بازیافت پالت پلاستیکی

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha