• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417452
  • خبرنگار : 71415

نگرانی رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از تیرگی روابط با آمریکا

نگرانی رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از تیرگی روابط با آمریکا

رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به اظهار نگرانی درباره آینده روابط این رژیم با آمریکا به رغم آنکه همچنان همکاری‌های نظامی گسترده‌ای میان دو طرف وجود دارد، پرداخت.

به گزارش ایسنا، اخیرا «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد واشنگتن به تل‌آویو برای حمله به رفح تسلیحات نخواهد داد. رسانه آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» نوشت، به نظر می‌رسد «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صحبت روز پنجشنبه خود با این مضمون که «اسرائیل در صورت لزوم تنها عمل خواهد کرد» دارد هشدار بایدن را نادیده می‌گیرد و مساله «عملیات بزرگ در رفح» به شکاف بین این دو متحد دامن زده است.

در پی این تحولات «تامیر هیمن»، رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی انستیتوی مطالعات امنیت ملی نسبت به آینده روابط این رژیم با آمریکا اظهار نگرانی کرد.

هیمن گفت: «ما بر سر حفظ ارزش‌های مشترکی که پایه و اساس پیوند و روابط ویژه ما با آمریکا هستند به چالش برخورده‌ایم. ما در حال فاصله گرفتن از یکدیگر هستیم و لازم است با این تهدید استراتژیک مقابله کنیم.»

به نوشته سی.بی.اس نیوز، نتانیاهو در اظهارات روز پنجشنبه برای روابط ویژه با آمریکا چالش‌آفرینی کرد و در یک پیام علنی به جو بایدن گفت حمله به رفح با یا بدون تسلیحات آمریکایی اجرا خواهد شد.

نتانیاهو گفت: «اگر مجبور به تنها عمل کردن شویم، تنها عمل خواهیم کرد.»

سازمان ملل با استناد به آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت وابسته به دولت حماس در غزه از شهادت بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی خبر داده است.

حدود ۱.۳ میلیون فلسطینی دیگر نیز از نقاط دیگر این باریکه به شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه گریخته‌اند.

اخیرا آمریکا بعد از جریان بی وقفه سرازیر کردن کمک‌های نظامی خود به رژیم صهیونیستی جلوی انتقال محموله بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی به این رژیم را پیش از آنکه این رژیم به تهدید خود برای حمله به رفح عمل کند، گرفت.

رسانه سی.بی.اس نیوز نوشت، عمر تیشلر، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به نظر «لزلی استال»، گزارشگر این شبکه درخصوص اینکه در آمریکا آرای عمومی در حال تغییر یافتن ضد اسرائیل به خاطر ویرانگری گسترده در غزه بوده و ظاهرا اسرائیل در حال باختن در جنگ بر سر آرای عمومی است، گفت: «شاید حق با شما است.»

به نوشته این رسانه آمریکایی هیمن با اشاره به حمله موشکی و پهپادی تنبیهی ایران در ۱۳ آوریل گذشته علیه رژیم صهیونیستی گفت: «از دید آنها این یک پیروزی استراتژیک است. آنها توانستند در مقابل یک تهدید مستقیم ایستاده و آن را به چالش بکشند.»

این رسانه آمریکایی نوشت، ائتلافی از چند کشور عربی به رژیم صهیونیستی برای دفاع در برابر حملات ایران کمک کردند در حالی که این رژیم عمدتا از نام بردن این کشورها امتناع کرده است.

تیشلر به سی.بی.اس نیوز گفت: «من می‌گویم اتفاقی که آن شب افتاد تاریخی بود. اما ما تنها با اتکا به خودمان عمل نکردیم. ما به همراه شرکای خود اقدام کردیم.»

استال، گزارشگر سی.بی.اس نیوز از تیشلر پرسید که آیا منظورش از این شرکا عربستان و اردن هستند؟

این ژنرال اسرائیلی پاسخ داد: «ما پروازها را به همراه آمریکا، بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها و دیگرانی که درباره‌شان صحبت نمی‌کنم انجام دادیم. فکر نمی‌کنم صحبت کردن از آن کشورهای دیگر عاقلانه باشد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha