• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403022417483
  • خبرنگار : 71623

برنامه‌ریزی برای تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت در اتاق ایران

برنامه‌ریزی برای تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت در اتاق ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران از ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق خبر داد و گفت که تشکیل این فراکسیون با هدف بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش خصوصی و به‌طور خاص اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و تشکل‌های تابعه آن در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در جهش تولید یک ضرورت اساسی و اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا بهرامن - نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران - از ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از جهش تولید و تجارت با مشارکت مردم در اتاق خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود، سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. ایشان بر اهمیت موضوع  تولید  در توسعه اقتصادی در کشور و نقش محوری مردم در تحقق جهش تولید و همچنین گذار از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی تاکید ویژه‌ای داشتند و این امر را تنها راه گذر از شرایط موجود اقتصاد کشور دانستند. از طرفی با توجه به شرایط تحریم‌های تحمیلی و فشارهای اقتصادی بر اقتصاد کشور، برای عبور از این شرایط سخت و بهبود وضعیت معیشت مردم، چاره‌ای جز تکیه بر توان داخلی و مشارکت گسترده آحاد جامعه به‌ویژه بخش خصوصی در عرصه تولید و اقتصاد نداریم.

وی افزود: بنابراین تشکیل این فراکسیون با هدف بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش خصوصی و به‌طور خاص اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و تشکل‌های تابعه آن در راستای فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق منویات رهبری و مشارکت حداکثری مردم در جهش تولید یک ضرورت اساسی و اجتناب‌ناپذیر است.

حسین پیرموذن، عضو دیگر هیئت رئیسه اتاق ایران، نیز در این رابطه گفت: باید همه تلاش خود را برای رفع موانع تولید و تسهیل حضور سرمایه‌های مردمی در اقتصاد به کار گیریم تا بتوانیم اقتصاد بیمار کشور را به ریل پیشرفت و شکوفایی بازگردانیم.  هدف اصلی ایفای نقش مؤثر اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در عملیاتی‌کردن شعار سال و کمک به دولت و مجلس و در کل حاکمیت برای غلبه بر چالش‌های اقتصادی کشور با اتکا به مشارکت فعال مردم است.  

وی افزود: ما در نظر داریم با ایجاد یک فراکسیون مطالبه گر و سیاست پرداز با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های اجرایی دولت و قانونگذاری - نظارتی مجلس و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف تولیدی را فراهم کنیم. در این راستا نیاز است فراکسیون‌های تخصصی در اتاق تشکیل شود که فارغ از نگاه های بخشی و صنفی و سیاسی، نیازهای واقعی کشور را دنبال کنند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای تشکیل این فراکسیون ملی در اتاق از هماهنگی‌های اولیه برای تشکیل همزمان این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت که دبیرخانه مشترک تعامل اتاق و مجلس و دولت در قالب این فراکسیون‌ها به زودی آغاز به فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha